تاریخ انتشار: 1401/05/19 16:40
کد خبر: 18137

سورپرایزهای لیگ بیست‌ودوم را بشناسید؛ آینده از آن توست

در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران احتمالا بازیکنان کم نام‌ونشانی می‌توانند نگاه‌های زیادی را به سمت خود خیره کنند.
سورپرایزهای لیگ بیست‌ودوم را بشناسید؛ آینده از آن توست

یکی از نقاط تاریک فوتبال ایران، بها ندادن به بازیکنان جوان و در ادامه عملکرد نه چندان خوب این نفرات در بالاترین سطح فوتبال کشورمان است. هر چه جلوتر می‌رویم پدیده‌های کمتری به فوتبال ایران معرفی می‌شوند و در بهترین شرایط، آن‌ها حالت یک جرقه را پیدا می‌کنند. عدم اعتماد مربیان هم باعث می‌شود تا این بازیکنان در تیم‌های ملی پایه نمایش جالبی نداشته باشند چرا که در طول فصل فرصت چندانی برای تنه‌به‌تنه شدن با بزرگان را پیدا نکرده‌اند. با این وجود بازهم باید به نیمه‌ی پر لیوان نگاهی بیندازیم. در لیگ بیست‌ودوم ممکن است ورق برگردد و هم مربیان جرات بیشتری برای استفاده از مهره‌های جوان‌تر داشته باشند و هم این بازیکنان بتوانند از فرصت به‌دست آمده استفاده‌ی خوبی کنند و جای خود را در ترکیب اصلی به‌دست بیاورند.

با شروع لیگ و گذشت چند هفته می‌توان نظر بهتری در این‌باره داد اما با توجه به حدسیات و عملکرد بازیکنان جوان در مسابقات پیش‌فصل می‌توان به بعضی از آن‌ها لقب پدیده داد. پدیده‌هایی که پتانسیل ستاره شدن را دارند.

محمد‌مهدی احمدی

در میان خریدهای پرسروصدای پرسپولیس در ابتدای فصل نقل‌وانتقالات، شاهد به‌خدمت گرفته شدن محمدمهدی احمدی بودیم. بازیکن 21 ساله‌‌ای که در تیم امید بازی‌هایش را کم و بیش دیده بودیم و در یکی 2 فصل اخیر لیگ برتر هم توانسته بود برای نفت مسجدسلیمان به میدان برود. این بازیکن چپ‌پا که قابلیت بازی در 2 پست مدافع چپ و هافبک چپ را دارد، متولد 21 دی‌ماه سال 1379 در شهر ازندریان از توابع شهرستان ملایر در استان همدان است. او در سنین پایین برای تیم‌های ناشناخته‌ای چون آموزشگاه ایران‌مهر، پرسیان ایرانیان، احسان جوان کیوج و شهدای کیوج بازی کرد تا به نفت مسجدسلیمان رسید.

احمدی سابقه بازی در تیم‌های زیر 20 و زیر 23 سال ایران را دارد و جزو مهره‌های قابل اعتماد مهدی مهدوی کیا در تیم امید به‌حساب می‌آید. البته که این بازیکن به وسیله مجتبی حسینی در لیگ برتر به بازی گرفته شد و تا به حال یک پاس گل را هم در این مسابقات برای هم‌تیمی‌هایش ارسال کرده است. حالا با ناکامی پرسپولیس در جذب امید نورافکن و میلاد زکی‌پور و همچنین مصدومیت وحید امیری، شنیده می‌شود محمد مهدی قرار است گزینه نخست یحیی برای پست دفاع چپ در شروع فصل باشد. البته که رقیبی چون علی نعمتی هم برای این بازیکن حضور دارد اما ممکن است احمدی سورپرایز گل‌محمدی برای شروع لیگ باشد و در ادامه فصل بتواند خود را به عنوان یک ستاره در سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس معرفی کند. 

امیر علی صادقی

یکی از بردهای استقلال در اردوی ترکیه مقابل تیم تحت هدایت آندره‌آ پیرلو یعنی کاراگمروک به‌دست آمد. ستاره آن مسابقه امیر علی صادقی بود. بازیکن جوانی که هر 2 گل تیمش را به‌ثمر رساند و توجه ریکاردو سا پینتو را به خود جلب کرد. برای شناختن این بازیکن تهرانی باید به آکادمی سایپا مراجعه کنیم. او در دل این آکادمی صاحب سبک رشد پیدا کرد و بعد از 2 دوره آقای گلی در لیگ جوانان تهران به تیم اصلی رسید و در لیگ برای خودروسازان بازی کرد. اوج درخشش او در لیگ بیستم بود که موفق شد در 2 بازی رفت و برگشت دروازه ذوب‌آهن را باز کند و نقش تعویض طلایی را بازی کند. صادقی سپس مورد توجه فرهاد مجیدی قرار گرفت و راهی استقلال شد. او در لیگ بیست‌ویکم کم و بیش برای آبی‌ها به میدان رفت و جزو جوان‌هایی بود که مجیدی نشان داد به نحوه بازی‌اش اعتقاد دارد. حالا اما باید صادقی را بیشتر در میدان ببینیم. بازیکنی که 21 ساله شده و پختگی لازم را هم به‌دست آورده است. نباید از این نکته هم غافل شویم که صادقی هم مانند احمدی در تیم فوتبال امید ایران حضور دارد.

محمد امین حزباوی

شانزدهم اردیبهشت ماه سال 1382 در اهواز به‌دنیا آمد. یک بازیکن خوش‌استایل با موهای فر که قابلیت بازی در پست‌های دفاع میانی و هافبک دفاعی را دارد و شاید در میان ستاره‌های فولاد، جواد نکونام به او هم فرصت خودنمایی بدهد. این بازیکن 19 ساله از آکادمی فولاد کارش را آغاز کرد و به تیم اصلی رسید. او در تمامی رده‌های سنی تیم ملی فوتبال ایران بازی کرده و حالا تنها رویایش، رسیدن به پیراهن تیم ملی بزرگسالان است. حزباوی در لیگ بیست‌ویکم جوان‌ترین بازیکن فولاد بود و باید دید در لیگ بیست‌ودوم تا چه حدی شاهد به بازی گرفته شدن او خواهیم بود.

امیر شهیم

یکی از جنجالی‌ترین انتقا‌ل‌های پنجره تابستانی پیوستن امیر شهیم به گل‌گهر سیرجان بود. مهاجمی که یک ماه دیگر و در اواخر شهریورماه، 19 ساله می‌شود. شهیم متولد تبریز است و در تیم ماشین‌سازی فرصت رشد و نمو را پیدا کرد. او فصل قبل با قراردادی بلندمدت به خیبر خرم‌آباد پیوست اما تا انتهای مسابقات برای تیم تبریزی به میدان رفت و موفق شد در تیمی که به هیچ حریفی نه نگفت و با قدرت راهی لیگ دو شد، 12 گل به‌ثمر برساند و پدیده لیگ آزادگان شود. شهیم در خط حمله خودش درخشید و چشم تیم‌های لیگ برتری را متوجه خود دید. 2 تیم گل گهر سیرجان و پرسپولیس تهران برای به خدمت گرفتن شهیم با یکدیگر وارد رقابت شدند و پس از کش‌وقوس‌های فراوان شهیم راهی سیرجان شد تا شاگرد امیر قلعه‌نویی شود. باید دید این بازیکن با توجه به انتظارات بالایی که سرمربی تیم از او دارد، می‌تواند به درخشش ادامه دهد و در اولین فصل حضورش در لیگ برتر به کمک گل‌گهر بیاید یا خیر.

بازهم باید اشاره کنیم که با شروع لیگ و گذشت چند هفته، بدون تردید با نام‌های جوان بیشتری آشنا خواهیم شد. نام‌هایی که ممکن است از نفرات مذکور فروغ بیشتری داشته باشند و بتوانند معادلات را بر هم بزنند. ممکن است این چهار نفر فرصتی برای بازی پیدا نکنند و یا از شانس به‌دست آمده استفاده‌ی درستی نکنند و محو شوند. همه چیز به زمان بستگی دارد و البته به اعتماد مربیان که باید به نظاره نشست و دید آیا به جوان‌ها اعتماد می‌کنند یا صرفا با نام آن‌ها شو بازی می‌کنند. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4m8pab

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



اسکوچیچ ماندنی شد