تاریخ انتشار: 1401/05/22 16:31
کد خبر: 17966

بازگشت لژیونرها به خانه به خاطر دو عامل وسوسه انگیز

بسیاری از ستارگان فوتبال ایران تصمیم گرفتند تا در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه به لیگ برتر بازگردند و فوتبال خود را در ایران دنبال کنند.
بازگشت لژیونرها به خانه به خاطر دو عامل وسوسه انگیز

بازار نقل‌وانتقالات تابستانی به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و نکته ویژه و جالب‌توجه درباره نقل‌وانتقالات‌های انجام شده، بازگشت لژیونرهایی است که در سالیان گذشته فوتبال خود را در خارج از ایران دنبال می‌کردند اما در آستانه آغاز لیگ بیست‌ودوم و البته با توجه به در پیش بودن جام جهانی و در نظر گرفتن مسائل مالی، تصمیم گرفتند تا به لیگ ایران بازگردند و در رقابت‌های لیگ داخلی به میدان بروند.

حضور در جام جهانی؛ از نانِ شب واجب‌تر

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمد محبی و شاید کاوه رضایی مهم‌ترین بازیکنانی بودند که با هدف حضور در فهرست نهایی تیم ملی برای حضور در جام جهانی قطر و سفر به دوحه به لیگ ایران بازگشتند. این 4 ستاره در خارج از ایران در فصل گذشته، روزهای خوبی را سپری نکرده و نتوانستند شایستگی‌های خود را در ترکیب تیم‌هایشان نشان بدهند و همواره به عنوان یک بازیکن ذخیره و نیمکت‌نشین به کار گرفته شدند.

بیرانوند رقبای سرسختی هم‌چون امیر عابدزاده و حسین حسینی را در مقابل خود دارد، پورعلی‌گنجی برای بازگشت به دفاع تیم ملی شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان را در کنار مجید حسینی در مقابل می‌بیند، محمد محبی هم برای حضور در فهرست تیم ملی با ستارگانی مثل علیرضا جهانبخش و علی قلی‌زاده رقابت دارد و کاوه رضایی هم باید با چهره‌هایی چون سردار آزمون، مهدی طارمی و اللهیار صیادمنش رقابت کند.

بیرانوند و پورعلی‌گنجی، پرسپولیس را به عنوان مقصد خود انتخاب کردند و محبی و رضایی به مقصد استقلال، فوتبال اروپا را ترک کرده‌اند و امیدوارند با گذراندن فصلی رویایی در جمع سرخابی‌های پایتخت، هم در تیم ملی جایگاه مناسبی را به‌دست آورند و هم اینکه بتوانند با تیم‌های باشگاهی خود به عناوین قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی برسند.

دستمزدهای نجومی و وسوسه‌انگیز

باشگاه‌های لیگ برتری در سالیان گذشته ارقام عجیب و غریبی را به بازیکنان خود پرداخت کرده‌اند و نگاهی به بازار نقل‌وانتقالات تابستانه نشان می‌دهد که برخی بازیکنان دریافتی بالغ بر 10 میلیارد تومان برای یک فصل دارند و این ارقام نجومی باعث شده تا برخی از ستارگان فوتبال ایران که در خارج از لیگ داخلی حضور دارند، برای دریافت رقم بیشتر به لیگ برتر ایران بیایند.

حجت حق‌وردی، علی قربانی، فرشید اسماعیلی و اشکان دژاگه از جمله این بازیکنان می‌توانند باشند. البته در این فهرست، اسماعیلی به دلیل مصدومیت قادر به همراهی فولاد حداقل تا نیم‌فصل نخواهد بود اما دیگر بازیکنان در تلاش هستند تا کیفیت بالای فنی خود را هم نشان بدهند و اثبات کنند که لیاقت دریافت ارقام نجومی را داشته و مهره‌های تاثیرگذاری برای تیم‌هایشان به‌شمار می‌روند. البته که این بازیکنان هم برای رسیدن به پیراهن تیم ملی تلاش می‌کنند اما با توجه به فاصله کوتاه تا جام جهانی قطر، بعید به نظر می‌رسد که نام آن‌ها در فهرست مسافران دوحه قرار گیرد و شانسی برای پوشیدن پیراهن تیم ملی داشته باشند.

سعید عزت‌اللهی و کریم انصاری‌فرد هم دیگر لژیونرهای ایرانی شاغل در فوتبال اروپا هستند که نام‌شان در نقل‌وانتقالات تابستانه به گوش رسید. عزت‌اللهی مذاکراتی را هم با مدیران تراکتور داشته اما با توجه به این‌که اولویت خود را حضور در فوتبال اروپا قرار داده، به دنبال بررسی پیشنهادهای خود و سپس اعلام پاسخ نهایی به مدیران تراکتور است. انصاری‌فرد هم به دلیل مشکلات خانوادگی بعید به نظر می‌رسد به لیگ ایران بازگردد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2raq8m

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تیم‌های مدعی در چه پستی نیاز به خرید بازیکن دارند؟