تاریخ انتشار: 1401/06/04 14:12
کد خبر: 17312

کادر جدید خارجی پرسپولیس چه زمانی قدرت انتقال پیدا می‌کند؟

با رفتن حمید مطهری و حضور دستیاران خارجی در پرسپولیس به نظر می‌رسد یحیی گل محمدی همچنان تنها به نظر می‌رسد و به دلیل نداشتن سابقه همکاری با این مربیان، همچنان نتوانسته ارتباط خوبی با آنها برقرار کند و در جریان دو هفته اول لیگ کنار زمین از دستیاران خارجی خود کمک بگیرد. اتفاقی که فصل گذشته با حمید مطهری رخ می‌داد.
کادر جدید خارجی پرسپولیس چه زمانی قدرت انتقال پیدا می‌کند؟

کادر فنی پرسپولیس تا فصل گذشته چند سال به‌دلیل کار در کنار هم هماهنگی خوبی با یکدیگر داشتند و با تقسیم وظایف و از همه مهم‌تر با قدرت انتقال خیلی خوبی که داشتند، موارد را خیلی دقیق و به شکل منظم به بازیکنان انتقال می‌دادند و آنها را به شکل کاملی توجیه می‌کردند اما بعد از آنکه چند تن از اعضای کادر فنی پرسپولیس از این تیم به‌دلیل آنچه که گفته شد، فشار فضای مجازی موجب تغییر آنها شده که اصلاً دلیل موجهی برای این موضوع به نظر نمی‌رسد، یحیی بر آن شد که دو مربی برزیلی و یک مربی اسپانیایی به جمع کادر فنی تیمش اضافه سازد. این تغییرات اما در تیم پرسپولیس اصلاً به شکل مطلوبی جواب نداده است و حداقل در دو هفته‌ای که یحیی به‌دلیل محرومیت تعلیقی اجازه نشستن روی نیمکت تیمش را نداشت به‌شدت در تیم پرسپولیس مشکلاتی را روی نیمکت نظاره کردیم که مشخص بود کادر فنی فعلی قدرت انتقال مسائل فنی لازم به بازیکنان را ندارد و مشخص نیست کادر فنی جدید پرسپولیس خصوصاً خارجی‌ها چه زمانی می‌توانند به شکل مطلوب و دلخواه یحیی، آن نقش‌آفرینی بالا را در تیم پرسپولیس ایفا کنند.

حمید مطهری در فصول قبل به‌عنوان مغز متفکر یحیی خیلی خوب مسائل فنی و موارد مد نظر یحیی را به بازیکنان انتقال می‌داد و در تمرینات و حتی بازی‌ها در کنار زمین نقش پر رنگی ایفا می‌کرد اما حالا دستیار اول یحیی به‌عنوان مربی برزیلی به‌عنوان تمرین دهنده و طراح تلاش زیادی از خود نشان داده اما به نظر می‌رسد گروه خارجی کادر فنی که یحیی روی آنها حساب خاصی باز کرده حداقل بزودی قادر نیستند نقش‌آفرینی لازم را در پرسپولیس ایفا کرده و به گونه‌ای عمل کنند که در مواقع حساس و لحظاتی که بازی به مشکل می‌خورد و به قولی کار گره می‌خورد کمک فکری لازم را به یحیی ارائه دهند. این مسأله موجب می‌شده جدا از گره‌های فنی در زمینه ناهمگونی بازیکنان، در اجرای مسائل تاکتیکی پرسپولیس هم کادر فنی پرسپولیس با مشکلاتی مواجه است و حداقل اینکه به نظر می‌رسد یحیی باید هر چه زودتر در زمینه بالا رفتن راندمان و کارآیی کادر فنی خارجی‌اش و انتقال مسائل آنها به بهترین شکل ممکن به بازیکنان بهترین راه‌حل ممکن را پیداکند. به طور مثال مشکل عدم گلزنی مهاجمان و کم موقعیت ساختن توسط هافبک‌ها از جمله مواردی هستند که کادر باید در تمرینات آنها را مرتفع سازد اما به هر شکل ممکن کادر در این زمینه نیز توفیقی نداشته و مشکلات فنی حل نشده است.

نکته قابل تأمل دیگر به این مسأله باز می‌گردد که کادر فنی جدید پرسپولیس خصوصاً دستیار اول یحیی که صاحب سبک است، تاکنون نتوانسته برنامه جدیدی برای اجرای برنامه‌های تاکتیکی جدید در پرسپولیس جاری سازد و بتواند در تیم به نوعی گره‌گشا باشد. نکته آخر که کمی عجیب هم به نظر می‌رسد به این مسأله باز می‌گردد که آنالیزور سابق کی‌روش در کنار یحیی است و به نوعی چند تن از مربیان داخلی دیگر که یحیی شناخت خیلی خوبی روی آنها دارد هم در گیر و دار غیبت یحیی در دو هفته گذشته حداقل در کنار زمین آن نقش لازم را نداشتند و به نوعی به نظر می‌رسد گروه هماهنگی روی نیمکت یحیی به لحاظ فنی حضور ندارند.

حمید مطهری در فصول قبل به‌عنوان مغز متفکر یحیی خیلی خوب مسائل فنی و موارد مد نظر یحیی را به بازیکنان انتقال می‌داد و در تمرینات و حتی بازی‌ها در کنار زمین نقش پر رنگی ایفا می‌کرد اما حالا دستیار اول یحیی به‌عنوان مربی برزیلی به‌عنوان تمرین دهنده و طراح تلاش زیادی از خود نشان داده اما به نظر می‌رسد گروه خارجی کادر فنی که یحیی روی آنها حساب خاصی باز کرده حداقل بزودی قادر نیستند نقش‌آفرینی لازم را در پرسپولیس ایفا کرده و به گونه‌ای عمل کنند که در مواقع حساس و لحظاتی که بازی به مشکل می‌خورد و به قولی کار گره می‌خورد کمک فکری لازم را به یحیی ارائه دهند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2l5z58

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حرفه ای مثل کاپیتان پرسپولیس ؛ درخواست عجیب سیدجلال