تاریخ انتشار: 1401/06/04 16:25
ساپینتو استاد بازی‌خوانی و تغییر
کد خبر: 17308

استقلال؛ سومین سیستم در سومین بازی

استقلال در مصاف با مس کرمان اگر چه به سختی و با یک گل پیروز شد اما کسب 6 امتیاز در سه بازی نشان می دهد مربی پرتغالی شروع معقولی در جمع آبی ها داشته است.
استقلال؛ سومین سیستم در سومین بازی

نمایش آبی ها در برابر مس کرمان جدا از کسب سه امتیاز منجر به بسته ماندن دروازه استقلال شد؛ در حالی که در دو بازی ابتدایی دروازه استقلال سه بار در مصاف با سپاهان و ملوان باز شد و این بدین معنی است ساپینتو بعد از دو بازی توانست تیمش را در فاز دفاعی به هماهنگی و هارمونی بیشتری برساند.

در مصاف با مس؛ همان طور که پیش بینی می شد استقلال با شیوه 3-3-4 به میدان آمد. همان ترکیبی که ساپینتو در نیمه دوم بازی با ملوان چینش کرده بود و موجب شد آبی ها بازی یک بر صفر باخته را 3-1 به سود خود به پایان ببرند. جالب اینکه در بازی با مس هم ساپینتو برای دقایقی شیوه بازی تیمش را تغییر داد. زمانی که آرش رضاوند از ترکیب خارج شد استقلال با دو هافبک مرکزی بازی کرد. مهدی پور و روزبه و آرمان رمضانی  و مهدی قایدی هم در خط حمله کنار هم بازی کردند تا شیوه بازی آبی ها 2-4-4 شود.

این تصویری از ساپینتو در تمرین امروز استقلال است؛ او برای ساختن استقلالی بهتر هم چنان باید نگاه و هم چنان باید تلاش کند.

استقلال- مس کرمان

بعد از تغییرات از سوی ساپینتو شرایط کمی برای آبی ها بهتر شد و در نهایت استقلال با ضربه یامگا به گل رسید و توانست این نتیجه را تا پایان حفظ کند تا در اولین دیدار خانگی در حضور تماشاگران به سه امتیاز حیاتی و ارزشمند دست پیدا کند. شاید استقلال هنوز به هارمونی و هماهنگی لازم نرسیده باشد اما می توان گفت ساپینتو مربی ای است که می تواند شرایط را تغییر دهد. او در جریان بازی به خوبی بازیخوانی می کند و سیستم قبلی و تیم و هیچ یک از بازیکنان برای او وحی منزل نیستند. او در بازی با مس کرمان مهدی قایدی را به عنوان بازیکن ذخیره به ترکیب اضافه کرد و محمد محبی را هم از ترکیب تیم بیرون کشید تا نشان دهد برای او مهمترین چیز شیوه بازی استقلال و در نهایت رسیدن به پیروزی است.

ساپینتو بار روانی زیادی را تحمل می کند به این خاطر که تیم قهرمان و بهترین تیم در فاز دفاعی را تحویل گرفته است اما تلاش می کند آرام آرام تفکرات خود را القاء کند و البته خودش هم کاملا واقف است هنوز استقلال ایده آل او شکل نگرفته است و تیم برای بهتر شدن جا دارد. در بازی های آتی هم یکی از برگ برنده های ساپینتو بازیخوانی و عدم هراس به منظور ایجاد تغییر در ترکیب تیم است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ek8ka

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بازتاب پیروزی‌های ساپینتو و مورایس در پرتغال