تاریخ انتشار: 1401/06/09 13:54
کد خبر: 17066

نقش جدید برای شماره7 پرسپولیس؛ سروشی که تا به حال ندیده‌اید

«سروش رفیعی» در بازی مقابل آلومینیوم اراک با خروج کمال کامیابی‌نیا ازترکیب نقش ویژه‌ای داشت.
نقش جدید برای شماره7 پرسپولیس؛ سروشی که تا به حال ندیده‌اید

 اولین گل، اولین برد و نفس راحت یحیی در اراک چگونه رقم خورد؟ بعد از 2 تساوی در 2 هفته ابتدایی لیگ، حضور در اراک با تمام خاطرات بدش، بدترین اتفاقی بود که می‌توانست برای سرمربی پرسپولیس و شاگردانش رقم بخورد. یحیی گل‌محمدی اما توانست با تغییراتی که در تیمش ایجاد کرد اراک را به محلی برای شروع روند خوب تیمش تبدیل کند. پرسپولیس در این بازی یک گل زد، برنده شد اما همچنان نشان داد که نقاط ضعف زیادی دارد. آمار 3 شوت و یک شوت در چارچوب آمار قابل قبولی برای تیمی با این بازیکنان نیست. با این حال تغییرات یحیی باعث شد تا تیمش در این بازی به خصوص در نیمه اول بازی بهتری را ارائه دهد؛ تغییراتی که اسم رمزی به نام سروش رفیعی داشت. 

بیرون رفتن کمال کامیابی‌نیا در ترکیب ابتدایی نشان داد که سرمربی پرسپولیس بالاخره تصمیم گرفته کمی از بازی دفاعی فاصله گرفته و جسارت بیشتری را به خرج دهد. نکته ترکیب اما به همین‌جا ختم نشد، سروش رفیعی قرار بود در این ترکیب پست جدیدی را تجربه کند. اتفاقی که البته در نیمه دوم بازی با فولاد هم افتاد و نتیجه مثبت آن باعث ادامه‌اش مقابل آلومینیوم از ابتدای بازی شد. پیش از این عادت داشتیم که سروش رفیعی را در زمین حریف و نزدیک به محوطه جریمه ببینیم اما در این بازی قرار نبود این اتفاق بیفتد. براساس آمار «متریکا»، این بازیکن نزدیک به 40 لمس توپ خود را در زمین خودی و یا میانه میدان انجام داد یعنی بیش از نیمی از لمس توپ‌هایش. 

 

براساس نقشه پاس‌های ارسالی این بازیکن او بیشتر پاس‌هایش از این نقطه ارسال شده است و دریافت‌هایش هم در همین منطقه بوده است. نبودن مدافع بازی‌ساز و عدم توانایی 2 هافبک دفاعی تیم در این وظیفه، یحیی را وادار کرد که یکی از هافبک‌هایش را به زمین خودی بکشاند تا او بتواند این وظیفه را انجام دهد. اتفاقی که موفیت‌آمیز بود و به تک گل پرسپولیس هم منجر شد. 

اولین گل فصل پرسپولیس چگونه به ثمررسید؟

تک گل پرسپولیس از یک شروع مجدد آغاز شد. شروع مجدد دروازه‌بان آلومینیوم را سروش رفیعی با سر برای سعید صادقی فرستاد. او پاسی به لوکادیا داد و این مهاجم در یکی از معدود حرکات خوبش توانست توپ را در مقابل دو بازیکن حریف کنترل کند و آن را به عالیشاه و او هم مجددا به سروش رفیعی برساند. پاس رو به عقب برای دانیال اسماعیلی‌فر، تعویض منطقه بازی برای فرشاد فرجی و باز هم یک پاس به سروش رفیعی که او توپ را به مهدی ترابی می‌رساند و بعد هم یک پاس گل و گل. این روند نقش پررنگ سروش رفیعی در تک گل تیمش را به خوبی نشان می‌دهد. همچنین حضور میلاد سرلک در آن منطقه و زدن ضربه توسط او نقش دیگری از حضور سروش و آزاد شدن هافبک دفاعی دیگر تیم است.

سروش رفیعی به غیر از صحنه گل در بقیه دقایق بازی هم مقصد پاس‌های مدافعان تیمش بود. او بیشترین پاس دریافتی از فرشاد فرجی، دانیال اسماعیلی‌فر و میلاد سرلک را داشت. بیشترین پاس ارسالی او هم برای دانیال اسماعیلی‌فر و سعید صادقی بود. آماری که به خوبی نشان از نقش جدیدی که یحیی برای او تعریف کرده است دارد.

روند این اتفاقات نشان از این دارد که تفکرات یحیی گل‌محمدی جواب داده است. اگرچه این نقشه به خصوص در فاز دفاعی گاف‌های زیادی دارد و می‌تواند دروازه پرسپولیس را حسابی با خطر مواجه کند. با این حال اضافه شدن مرتضی پورعلی‌گنجی و تفکرات دفاعی جدید برای مدل بازی جدید یحیی می‌تواند این خطرات را به حداقل برساند.  

*نیلوفر کنگرانی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2raovb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شگفتی نفت یا بازی آسان برای یحیی؟
اختصاصی: پرسپولیس - نفت‌ آبادان؛