تاریخ انتشار: 1395/08/19 23:07
درخشان؛
کد خبر: 249962

اشتباه داشته ام ولی هنوز هیچ کس رکوردهای من را در پرسپولیس نزده است

سرمربی سابق پرسپولیس گفت: «در آن روزها خیلی اذیت شدیم. کمبود پول داشتیم و مدیر باشگاه هم بازداشت شده بود. کلی محروم و مصدوم روی دستمان بود.»
اشتباه داشته ام ولی هنوز هیچ کس رکوردهای من را در پرسپولیس نزده است

به گزارش فرتاک ورزشی، چند روز پیش مصاحبه ای از حمید درخشان منتشر شد که در آن مربی سابق پرسپولیس اعلام کرد به اندازه برانکو ایوانکوویچ از او حمایت نکردند و خیلی از بازیکنان کنونی پرسپولیس را او فرصت خودنمایی داده است.

 

این حرف ها باعث شد تا شاهد واکنش های متفاوتی از جانب هواداران پرسپولیس در فضای مجازی باشیم. خیلی ها حرف های درخشان را درست نمی دانستند و تعبیر دیگری از این حرف های هافبک اسبق سرخپوشان پایتخت داشتند.

 

این واکنش ها ما را بر آن داشت تا به سراغ سرمربی سابق پرسپولیس برویم و با او در این مورد صحبت کنیم. حرف های درخشان در مورد این بحث ها در فضای مجازی جالب بود.

 

اظهارات درخشان را در ادامه می خوانید:

 

* مصاحبه اخیر شما که گفته بودید از شما اندازه برانکو حمایت نشد واکنش های زیادی را میان هواداران پرسپولیس به وجود آورد!

- چرا واکنش نشان دادند، آیا من حرف نادرستی زدم؟ شما اهالی رسانه که بودید و شرایط را دیدید. من حرف بی حساب نزدم.

 

* واضح تر در مورد مشکلات حرف بزنید!

- واضح تر از این نمی توانم بگویم. ما در آن روزها خیلی اذیت شدیم. کمبود پول داشتیم و مدیر باشگاه هم بازداشت شده بود. کلی محروم و مصدوم روی دستمان بود. واقعا در آن شرایط تمرکز کردن روی کار سخت بود. مشکلات ما خیلی واضح و روشن بود و قابل کتمان کردن نیست.

 

* می گویند شما در جذب نفرات جدید موفق عمل نکردید!

- مگر من تیم را بسته بودم؟ اول فصل که سرمربی تیم نبودم. مدیریت تشخیص داد سرمربی را عوض کند و به من پیشنهاد کردند و من هم بعد از بررسی احساس کردم می توانم به تیم کمک کنم و پیشنهاد را پذیرفتم. چه می دانستم که مدیر گرفتار می شود و ما با مشکلات تنها می مانیم. من در آن زمان 4 بازیکن به تیم اضافه کردم. گابریل خدایی بازیکن خوبی بود و عملکردش در تیم را همه دیدند. حالا سلیقه مربیان بعدی این نبود که گابریل بماند یک بحث دیگر است. علی علیپور زمان من به پرسپولیس اضافه شد. آیا او هم بازیکن بدی بود. ما بابک حاتمی را جذب کردیم که فصل بعد هم حفظش کردند. اگر بازیکن بدی بود چرا نگهش داشتند؟!

 

* جذب تادئو به نام شما ثبت شده!

- قبول دارم. تادئو انتخاب خوبی نبود. بازیکنی بود که شرایط روحی مناسبی نداشت و نباید او را جذب می کردیم.

 

* پس قبول دارید اشتباهاتی هم داشته اید؟

- مگر می شود آدمیزاد اشتباه نکند. همه دچار اشتباه می شوند. اما در کنار اشتباه من مشکلات هم زیاد بود. یادتان هست ما چقدر بازیکن مصدوم داشتیم. بازیکنان یا مصدوم می شدند یا محروم. گاهی آنقدر تعدادشان زیاد بود که نمی توانستیم بحث های انضباطی را در تیم به اجرا در بیاوریم. به یکباره گفتند حسین ماهینی سرباز است و باید برود! پیام صادقیان محروم شد. رضا حقیقی و حمید علی عسگر و رضا نوروزی مصدوم شدند. خیلی مسائل را نمی توانم بازگو کنم. خدایی گاهی برای یک ترکیب چینی دچار مشکل می شدیم. بی انصافی است که این مسائل را در نظر نگیریم و یک طرفه در مورد عملکرد یک نفر قضاوت کنید.

 

* یعنی اگر مشکلات پیش نمی آمد شما در پرسپولیس موفق می شدید؟

- مگر در دهه 70 موفق نشدم. یک مدیر خوب کنار تیم بود. یادتان هست چه بازیکنانی را آن زمان به پرسپولیس آوردیم. علی دایی، کریم باقری، مهرداد میناوند، مهدی مهدوی کیا، مجید نامجو مطلق و احمدرضا عابدزاده و خیلی های دیگر آن زمان به پرسپولیس آمدند. آن زمان 7 لژیونر داشتیم که یک رکورد بی نظیر در فوتبال ایران است. فرصت کافی هم به ما داده شد. نتایج بازی های آن زمان هم موجود است. هنوز خیلی از نتایج رقم خورده در آن زمان رکوردی محسوب می شود که شکسته نشده. ما شاهین بوشهر را 10 بر یک بردیم. ذوب آهن را 6 بر صفر شکست دادیم. پاس تهران را 5 بر 2 شکست دادیم و استقلال را هم به راحتی از پیش رو برداشتیم. کدام یک از این رکوردها الان شکسته شده؟

 

* اولین دربی را که به خاطر دعوا از دست دادید؟

- بله آن هم به خاطر اشتباهات زیادی بود که داور کرد. اما بازی 3 بر صفری که بزیک و مهدوی کیا و طاهرزاده گل زدند که زمان سرمربی گری من رقم خورد. آیا این خاطرات از یاد می رود؟!

 

* از عملکرد خودتان در پرسپولیس راضی هستید؟

- چرا نباشم. با آن همه مشکل تیمی که در رده نهم جدول بود را در همین رده تحویل دادیم. در آسیا خیلی خوب ظاهر شدیم و سرمان بلند بود. تیم را صدرنشین گروهش در آسیا تحویل دادم. دربی را هم که بردیم. چرا نباید راضی باشم؟!

 

* وضعیت پرسپولیس را در ادامه راه چطور می بینید؟

- خدا را شکر پرسپولیس شرایط خوبی دارد و با فکر بازی می کند. همه با فلسفه تیمی آشنا هستند و به درستی انجام وظیفه می کنند. امیدوارم این وضعیت حفظ شده و تیم به مقام قهرمانی برسد. پرسپولیس حالا شایسته کسب عنوان قهرمانی است و امیدوارم شاهد خوشحالی هواداران پرسپولیس در پایان این فصل باشیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3no9mr

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حرف‌های جالب حمید درخشان درباره برانکو/ کم سعادت بودم که شاگرد پورحیدری نشدم

خط هافبک استقلال فضا را از بازیکنان پرسپولیس گرفته بود
درخشان: پرسپولیس شادابی باز‌ی‌های گذشته را نداشت