تاریخ انتشار: 1401/06/28 19:38
کد خبر: 16166

قلعه‌نویی: رفتار خوبی با اسکوچیچ نداشتیم

پیشکسوت فوتبال ایران به انتقاد از نحوه برکناری دراگان اسکوچیچ از سرمربیگری تیم ملی پرداخت.
قلعه‌نویی: رفتار خوبی با اسکوچیچ نداشتیم

امیر قلعه‌نویی پس از دیدار دوستانه گل‌گهر و پیکان که با برتری سه بر یک تیمش به پایان رسید، ضمن عرض تسلیت به خانواده مهسا امینی و تبریک به کشتی‌گیران ایران به ویژه حسن یزدانی عنوان کرد: حرف من به حسن یزدانی این است که او پهلوان ایران به حساب می‌آید. ما دنبال قهرمان نیستیم و یک پهلوان می‌خواهیم که تو هستی. مدال هم نیاوری، رفتار و اخلاقت پهلوانی است و این مسئله موجب مباهات ما ایرانی‌ها خواهد بود.

او با اشاره به دیدار تدارکاتی امروز گل‌گهر برابر پیکان عنوان کرد: از مجتبی حسینی تشکر می‌کنم که مسابقه امروز را انجام دادند. بخاطر تعطیلی لیگ در تلاش بودیم تا تیم را در شرایط مسابقه حفظ کنیم که دو تیم مختلف را استفاده کردیم. در ۶۰ دقیقه اول گرمای هوا اجازه نداد بازی خوبی ببینیم ولی در ۶۰ دقیقه دوم هوا بهتر شد و از این دیدار راضی بودیم. دو، سه جوان هم استفاده کردیم که از عملکردشان رضایت داشتیم.

سرمربی گل‌گهر در خصوص گلزنی یونس شاکری مقابل پیکان ابراز کرد: کسی که از مصدومیت رباط صلیبی می‌آید، شرایط سختی دارد ولی همین که امروز گل زد، از نظر روحی بالاتر رفت.

قلعه‌نویی درمورد عملکرد خوب وسلی و فرصت بیشتر به این بازیکن در ادامه لیگ برتر گفت: ۱۰۰ درصد همین اتفاق می‌افتد چون وسلی از یک لیگ بزرگ آمده که چنین زمین‌هایی در آنجا نیست! در دیدار مقابل ملوان زمین مناسب نبود که خیلی استفاده نکردیم و به نظرم فکر نمی‌کنم چنین بازیکنی تا به حال به ایران آمده باشد. او احتیاج به زمان دارد.

او ادامه داد: وسلی از یک لیگ دیگر آمده و باید بگذرد تا بهتر شود. مسی از بارسلونا به پاریسن‌ژرمن رفت ولی هنوز آن مسی بارسا نشده؛ این مسائل طبیعی است و نیاز به زمان دارد که ما هم امیدواریم در ادامه فصل به ما کمک کند.

پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص بازگشت کارلوس کی‌روش به تیم ملی اظهار کرد: فقط آرزوی موفقیت برای تیم ملی دارم. یادم رفت از آقای اسکوچیچ تشکر کنم و بگویم در بدترین شرایط تیم را تحویل گرفتی و در بهترین شرایط آن را تحویل دادی. یقینا اسکوچیچ همیشه در قلب ما ایرانی‌ها خواهد بود و برای آقای کی‌روش و بازیکنان هم آرزوی موفقیت دارم.

قلعه‌نویی درباره مسائلی مثل اینکه اسکوچیچ نمی‌توانست رختکن تیم ملی را مدیریت کند و بخاطر همین موضوع کی‌روش جانشین وی شده، ابراز کرد: همه این مسائل نقل قول است؛ چرا این حرف‌ها مقابل بحرین، عراق و ... نبود؟ آن موقع رختکن خوب بود؟ تو را به خدا از زحمات انسان‌ها به راحتی نگذرید. اگر نمی‌توانست رختکن را مدیریت کند که باید در همان مسابقات اول مشخص می‌شد. اینطور هم نبوده ولی ما ایرانی‌ها خوش استقبال و بد بدرقه هستیم. بخاطر اینکه اسکوچیچ دوست من است، می‌گویم که این مربی در قلب ایرانی‌هایی که همیشه قدردانی می‌کنند، خواهد بود.

او با تاکید بر اینکه رفتار خوبی با اسکوچیچ نداشتیم، عنوان کرد: یکی از پیام‌های عاشورا اخلاق و معرفت است. توخل در بدترین شرایط چلسی را تحویل گرفت و قهرمان اروپا شد ولی پس از آن اخراجش کردند، اما اخلاق درستی با او داشتند ولی اینجا چنین کاری با اسکوچیچ نکردیم. ناراحتی ما از این اتفاق است. برای اسکوچیچ هم بهترین‌ها را آرزو دارم.

سرمربی پیشین تیم ملی درمورد سرنوشت مشابه اسکوچیچ با ویرا و ایویچ که پس از صعود به جام جهانی برکنار شدند، گفت: بالاخره ما باید از عرب‌ها یک چیز یاد می‌گرفتیم که گرفتیم!

قلعه‌نویی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تیم‌هایی امسال مدعی قهرمانی لیگ برتر هستند، گفت: سال گذشته به ما ظلم شد؛ آن موقع علیه ما رای ندادند، ظلم کردند. رای یک اصولی دارد ولی آن رای(پرونده بایناما) ظلم بود. همه می‌دادند که ظلم شد چون هفت امتیاز کم کردند و هشت امتیاز به رقبای ما دادند. ۹ تفاضل گل منفی هم ثبت کردند، پس نگویید فقط هفت امتیاز از ما کم شد.

او ادامه داد: چند تیم در لیگ امسال هزینه بالایی کردند که هیچ ایرادی ندارد و در تمام لیگ‌های دنیا نیز همین اتفاق می‌افتد و نباید بگوییم چرا یک باشگاه فلان قدر هزینه کرده، اما در ۶-۵ هفته ابتدایی همان تیم‌هایی که روی آنها حساب می‌شد، در جمع مدعیان هستند و زود است به این مسائل بپردازیم.

سرمربی گل‌گهر درباره پیش‌بینی‌اش از آینده تیم ملی با کی‌روش گفت: آرزوی همه ما موفقیت و نتیجه گرفتن تیم ملی است؛ با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات دیگر که وجود دارد و نمی‌خواهم در آنها ریز شوم، همه عشق و علاقه مردم فوتبال است و با آن زندگی می‌کنند که امیدوارم ما با بازی‌های خوب به آنها شادی بدهیم و در نهایت نتیجه هم دست خدا است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ra8am

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 دوران افول تیم ملی پس از جام‌جهانی 2006 دوباره تکرار می شود؟