تاریخ انتشار: 1401/07/18 21:51
کد خبر: 15437

رکورد منفی استقلالِ «سا پینتو»؛ دروازه‌ای که دیگر امن نیست

آبی‌پوشان پایتخت با دریافت 6 گل زده تا پایان هفته هشتم لیگ برتر، روندی پرنوسان در خط دفاعی را تجربه کرده‌اند.
رکورد منفی استقلالِ «سا پینتو»؛ دروازه‌ای که دیگر امن نیست

 استقلال در لیگ بیست‌ویکم تحت هدایت فرهاد مجیدی در شرایطی توانست عنوان قهرمانی لیگ را به‌دست آورد که یکی از فاکتورهای آماری موفق تیمِ مجیدی در خط دفاعی به‌ثبت رسید؛ جایی که آبی‌ها با دریافت تنها 10 گل خورده فصل را به پایان بردند و توانستند بهترین آمار خط دفاعی یک تیم در یک فصل را در تاریخ لیگ برتر از آن خود کنند. اما با تغییر و تحولات در کادرفنی استقلال، شکل بازی آبی‌ها هم دستخوش تغییر شده و آمار دفاعی آن‌ها هم تغییراتی را داشته است.

ریکاردو سا پینتو سرمربی پرتغالی استقلال برخلاف فرهاد مجیدی از سیستم 4 دفاعه استفاده می‌کند و با این وجود، آبی‌ها نتوانستند در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر عملکرد خوبی را از خود در خط دفاعی داشته باشند و ثبت 3 کلین‌شیت و دریافت 6 گل نشان می‌دهد که شاگردان سا پینتو در خط دفاعی عملکرد متزلزلی داشته‌اند، البته که استقلالِ سا پینتو سعی داشته تا نمایش‌های تهاجمی را از خود نشان بدهد و همین مسئله باعث شده تا آبی‌ها ضدحملات از سوی رقبای خود غافلگیر شوند.

آبی‌ها به اندازه 16 هفته تیمِ «مجیدی» گل خوردند!

تیم‌های سپاهان، ملوان، نساجی مازندران، گل‌گهر سیرجان و فولاد خوزستان موفق شده‌اند در لیگ بیست‌ودوم دروازه استقلال را باز کنند و در مقابل آبی‌ها در مصاف با تیم‌های مس کرمان، نفت مسجدسلیمان و پیکان تهران 3 کلین‌شیت متوالی را تجربه کردند. ناکامی آبی‌ها در ثبت کلین‌شیت در 3 دیدار اخیر نشان می‌دهد که با وجود تغییر و تحولات سا پینتو در خط دفاعی تیمش، هنوز استراتژی مورد علاقه سرمربی آبی‌ها به نتیجه نرسیده است.

استقلال در شرایطی تا پایان هفته هشتم لیگ برتر 6 بار دروازه‌اش باز شده که در قیاس با فصل گذشته مشخص می‌شود آبی‌ها عملکردی ضعیف‌تر را از خود در فاز دفاعی نشان داده‌اند. آبی‌پوشان پایتخت در لیگ بیست‌ویکم با هدایت فرهاد مجیدی در هفته شانزدهم و در دیدار با هوادار تهران، برای هشتمین‌بار دروازه خود را باز شده می‌دیدند اما حالا در فاصله 8 هفته از آغاز لیگ بیست‌ودوم، 6 بار دروازه آبی‌ها باز شده است!

استقلالِ «سا پینتو» بالاتر از استقلالِ «مجیدی»

آبی‌پوشان پایتخت در فصل گذشته در پایان هفته دهم موفق شدند به رکورد 10 گل زده برسند اما در فصل جدید لیگ برتر با هدایت ریکاردو سا پینتو، عملکرد آبی‌ها در خط حمله بهبود یافته و آن‌ها توانستند در فاصله 8 هفته، 10 بار دروازه رقبای‌شان را باز کنند و این فرصت را دارند تا در خط حمله در لیگ بیست‌ودوم عملکردی بهتر نسبت به تیمِ تحت هدایت فرهاد مجیدی در فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر از خود به جای بگذارند.

استقلالی‌ها در فصل جدید لیگ برتر از حیث نتیجه‌گیری هم البته بهتر از فصل گذشته خود بوده‌اند. به طوری‌که در مدت مشابه، تیم تحت هدایت فرهاد مجیدی در پایان هفته هشتم با 14 امتیاز در رتبه ششم جدول قرار داشت اما حالا آبی‌پوشان پایتخت با هدایت ریکاردو ساپینتو 15 امتیازی هستند و با تفاضل گل کمتر نسبت به گل‌گهر و پرسپولیس در جایگاه سوم ایستاده‌اند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4m8qd5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آجرلو برای دفاع از حق استقلال با تاج دیدار می‌کند