تاریخ انتشار: 1401/07/27 08:25
کد خبر: 15099

تراکتور-سپاهان/تراکتور به جایگاه سوم می‌رسد؟

تیم‌های تراکتور تبریز و سپاهان اصفهان در چارچوب هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از ساعت ۱۵ فردا، پنجشنبه ۲۸ مهرماه با قضاوت محمدحسین زاهدی فر در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف یکدیگر می‌روند.

تراکتور-سپاهان/تراکتور به جایگاه سوم می‌رسد؟

تراکتور پس از پیروزی دراماتیک هفته‌ گذشته خود مقابل نفت مسجد سلیمان با ۱۴ امتیاز رده پنجم جدول را به خود اختصاص داده و سپاهان نیز با کسب ۱۶ امتیاز در رده سوم جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال قرار دارد.

به گزارش ایسنا، با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت که اگر تراکتور در دیدار فردا مقابل سپاهان پیروز شود و گلگهر سیرجان برابر ذوب آهن اصفهان ببازد و یا حتی مساوی کند، جایگاه سوم لیگ برتر فوتبال کشور از آن تراکتور خواهد بود؛ جایگاهی که ایوب بهتاج، مدیرعامل باشگاه تراکتور نیز در نشست خبری خود به آن اذعان کرده و گفته بود که تراکتور امسال حداقل سوم خواهد شد.

تراکتور به دنبال حفظ روند پیروزی

تی‌تی‌ها که در فاصله هفته‌های پنجم تا هفتم لیگ برتر فوتبال با ارائه عملکردی مطلوب، سه برد متوالی را تجربه کردند و با کسب ۹ امتیاز ممکن از این سه بازی رضایت نسبی پرشورها را به دست آوردند، در هفته هشتم برابر مس رفسنجان با باخت غافلگیرانه روبه رو شدند تا نوار پیروزی‌های متعددشان قطع شود.

شاگردان بردیف اما در هفته گذشته با نمایشی تماشایی و درخشش ستاره‌ای به نام محمد عباس زاده توانستند نفت مسجد سلیمان را شکست داده و ۱۴ امتیازی شوند تا حال خوب مجدداً به تیم قربان بردیف تزریق شود و هفته دهم با انگیزه‌ای مضاعف به اصفهان سفر کنند.

طلایی پوشان اصفهانی نیز با کسب پیروزی در برابر صنعت نفت آبادان ۱۶ امتیازی شده و درحالی که جایگاه سوم جدول را به خود اختصاص داده‌اند که در هفته دهم رقابت‌ها از تراکتور میزبانی خواهد کرد.

 تراکتور در هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در حالی میهمان طلایی پوشان اصفهان خواهد بود که فاصله این دو تیم تنها ۲ امتیاز است و شاگردان قربان بردیف برای حفظ روند روبه رشد خود و باقی ماندن در جمع مدعیان ناچار به کسب پیروزی مقابل سپاهان اصفهان هستند.

سپاهانی‌ها نیز جهت تسخیر صدر جدول و باقی ماندن در جرگه‌ پیشگامان و مدعیان جدول، مجبور به کسب سه امتیاز کامل این دیدار هستند.

تراکتور به دنبال طلسم شکنی

آخرین پیروزی تراکتوری‌ها در خانه سپاهان به لیگ سیزدهم بازمی‌گردد؛ جایی که تراکتور با سرمربیگری مجید جلالی در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان میهمان شاگردان کرانچار بود و در نهایت توانست با تک گل علی کریمی از روی نقطه پنالتی، سه امتیاز بازی را در خانه حریف از آن خود کند.

حال باید نشست و دید که آیا قربان بردیف و تیمش می‌توانند پس از طلسم شکنی در آزادی و پس از سال‌ها غلبه بر پرسپولیس در تهران این بار سپاهان را در اصفهان شکست دهد یا نه؟

نگاهی به تقابل دو تیم در طول تاریخ لیگ برتر

رویارویی‌های تیم‌های تراکتور و سپاهان همواره جذاب، دیدنی، پرگل و در طول تاریخ با اتفاقات کم نظیر و هیجان انگیزی همراه بوده و خاطرات فراموش نشدنی را در ذهن هواداران این دو تیم بر جا گذاشته است.

دو تیم تراکتور و سپاهان اصفهان در طول تاریخ برگزاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، ۲۸ بار رو در روی هم قرار گرفته‌اند که ۱۳ بازی با برتری اصفهانی‌ها، ۷ دیدار با برتری تراکتور و ۸ مسابقه نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است که با توجه به این آمار کفه ترازو در رویارویی‌های دو تیم به سمت سپاهانی‌ها سنگین می‌کند.

نگاهی به جایگاه دو تیم در جدول

وقتی به جدول رده بندی لیگ برتر نگاهی می‌اندازیم بیش از پیش به حساسیت این دیدار پی می‌بریم، جایی که دو تیم با تنها دو امتیاز اختلاف، دو رده مختلف را به خود اختصاص داده‌اند. سپاهان اصفهان با ۱۶ امتیاز در جایگاه سوم و تراکتور نیز با ۱۴ امتیاز در رده سوم قرار دارد.

اختلاف دو امتیازی دو تیم و قرار گرفتن در مکان استراتژی جدول بر حساسیت‌های این موضوع افزوده، جایی که سپاهان با پیروزی خود شانس صدرنشین شدن را دارد و تراکتور با کسب سه امتیاز این بازی می‌تواند جایگاه فعلی سپاهان را در جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال از آن خود کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/488qjl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جولان دلال‌ها در تراکتور!