تاریخ انتشار: 1401/07/27 08:34
کد خبر: 15098

تصمیم جدی AFC در خصوص سرخابی ها

تنها اقدامی که ۲‌باشگاه استقلال و پرسپولیس برای صادر شدن مجوز حرفه‌ای در این فصل انجام داده‌اند، واگذار کردن بخشی از سهام از طریق بورس بوده است.
تصمیم جدی AFC در خصوص سرخابی ها

اقدامی که به‌نظر می‌رسد بیشتر روشی برای کسب درآمد بوده و اتفاقا درآمد سرشاری را نیز برای ۲‌باشگاه به‌وجود آورده است. این دو باشگاه تا امروز هشدارهای AFC را چندان جدی نگرفته‌اند اما حالا مهدی تاج پس از جلسه با رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در کنفدراسیون فوتبال آسیا، یک هشدار بزرگ به این دو تیم داده است. براساس اعلام AFC اگر مشکلات مجوز حرفه‌ای این دو باشگاه حل نشود، پرونده استقلال و پرسپولیس به کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌رود و حتی سقوط آنها به دسته سوم فوتبال ایران اصلا دور از ذهن نخواهد بود. این هشدار بزرگ همزمان با صحبت‌های انتقادآمیز وزیر ورزش در مورد مدیران سرخابی‌ها مطرح شده است.

سجادی توصیه وزارت به تاسیس تیم بانوان در ۲باشگاه را به «نوشتن روی یخ» تشبیه کرده است. تردیدی وجود ندارد که AFC چیزی را روی یخ نمی‌نویسد و اگر ۲باشگاه به این صحبت‌ها توجه نکنند، عواقب شدیدی در انتظارشان خواهد بود. از طرف دیگر، جریمه این دو باشگاه در AFC فعلا به تعلیق ۲‌ماهه کاهش یافته و این به آن معنی است که اگر مشکلات برطرف شوند، سرخابی‌ها دوباره به آسیا برمی‌گردند. فعلا اما کوچک‌ترین قدمی در این راستا برداشته نشده و حتی مسئله مالکیت مشترک دولتی، هنوز به قوت خودش باقی مانده است. اگر این مشکلات هر چه سریع‌تر حل نشوند، به‌زودی باید دربی فوتبال ایران را در لیگ ۳ تماشا کنیم!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27qdzd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


6 ستاره استقلال و پرسپولیس نزدیک درب خروج