تاریخ انتشار: 1401/07/29 14:03
در پاسخ به اعتراض تند مازیار زارع
کد خبر: 14994

چرا صفایی داور بازی ملوان - پرسپولیس شد؟

علی صفایی در بازگشت به لیگ برتر عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشت.
چرا صفایی داور بازی ملوان - پرسپولیس شد؟

انتخاب علی صفایی به عنوان داور بازی پرسپولیس - ملوان از این جهت اهمیت داشت که او در اولین قضاوت لیگ بیست و دوم، سوت این بازی مهم را در دست می‌گرفت؛ دیداری که حتی در غیاب تماشاگران هم پتانسیل جنجال را داشت.

با این حال در نیمه اول اتفاق خاصی رخ نداد و تا لحظه سرنگونی محمد مومنی در محوطه جریمه تقریبا هیچ اعتراضی نسبت به عملکرد داور وجود نداشت و در این صحنه نیز مازیار زارع چندان اعتراضی را به سوی داور انجام نداد و تنها از داور خواست که اگر به نظرش پنالتی نبوده، به دلیل تمارض به مومنی کارت زرد بدهد.

لحظاتی بعد چسبیده به محوطه جریمه ملوان بازیکن پرسپولیس روی زمین افتاد و در حالی که هواداران پرسپولیس به پنالتی اعتقاد داشتند، داور خطای پشت محوطه گرفت و ساعتی بعد کارشناسان داوری نیز نظر او را تائید کردند.

اما جنجال اصلی بازی زمانی رقم خورد که صفایی یک کارت زرد به صادق بارانی نشان داد؛ کارت زردی که به دلیل پرتاب بطری و اعتراض به تیم خودی بود اما داور را مجاب کرد که بازیکن ملوان را با کارت جریمه کند و همین موضوع باعث خشم شدید سرمربی ملوان شد. تا جایی که او پا را از محوطه قانونی فراتر گذاشت و به زمین چمن رسید تا یک کارت قرمز بگیرد.

اگرچه این بازی آرام در نهایت به جنجال کشیده شد اما صفایی در بازگشت به لیگ برتر، قضاوت بی نقصی داشت و با سوتهای دقیق، تمجید کارشناسان را برانگیخت؛ هرچند که شاید مازیار زارع همچنان نظر دیگری در مورد او داشته باشد.

صفایی در ابتدای فصل باوجود اینکه تست آمادگی جسمانی داوران را با موفقیت پشت سر گذاشت اما یک اشکال کوچک باعث شد تا در نهایت مجوز حضور در لیگ برتر را کسب نکند اما چند هفته بعد و با برگزاری تست دوباره، آمادگی‌اش را نشان داد و به جمع داوران بازگشت. این داور باتجربه هفته گذشته قضاوت خوبی را در لیگ یک داشت و با کسب نمره بالا، کمیته داوران را مجاب کرد تا سوت بازی پرسپولیس را به او بدهند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4y8jqy

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نظر دو کارشناس داوری درباره اتفاقات و جنجال‌های دیدار ملوان - پرسپولیس