تاریخ انتشار: 1401/07/30 12:15
کد خبر: 14941

اتفاق بحث برانگیز در بازی ملوان و پرسپولیس؛ استفاده از ایرپاد و بسته ۵۰۰ دقیقه‌ای اینترنتی/ افشاریان: بعضی‌ها فکر می‌کنند VAR مدینه فاضله است

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: برخی مربیان و باشگاه‌ها فکر می‌کنند که VAR مدینه فاضله است.
اتفاق بحث برانگیز در بازی ملوان و پرسپولیس؛ استفاده از ایرپاد و بسته ۵۰۰ دقیقه‌ای اینترنتی/ افشاریان: بعضی‌ها فکر می‌کنند VAR مدینه فاضله است

خداداد افشاریان در مورد آخرین وضعیت ورود VAR به کشورمان با توجه به اینکه داوران از لحاظ روانی تحت فشار قرار دارند، قبل از صحبت کردن در مورد زمان ورود VAR باید یک موضوع فنی را بگویم. این سیستم فقط در ۴ مورد می‌تواند ورود کند؛ اولین مورد این است که درون محوطه جریمه پنالتی باشد یا نباشد؛ دومین مورد سالم بودن یا نبودن گل است. سومین موردی که VAR در مورد آن استفاده می‌شود کارت قرمز مستقیم در جریان بازی است و درنهایت اشتباه داور در دادن کارت زرد به بازیکن است.

وی افزود: در سایر موارد VAR ورود نخواهد کرد، به همین بازی‌های هفته دهم نگاه کنید که در مورد VAR بحثی نداشتیم. بازیکن و مربی روی نیمکت رفتاری می‌کنند که این موضوع ارتباطی به این سیستم ندارد. فشارهایی که به مجموعه داوران ما می‌آورند، به خاطر رفتارهای داور در جریان بازی و یا یک گل نیست. داور دقیقه ۸۰ کارت زرد می‌دهد اما مربی بهم می‌ریزد. یا بازیکنی پس از بازی می‌گوید چمن و داوری افتضاح بود در صورتی که در آن مسابقه هیچ اتفاقی نیفتاده.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: اینها اصلا به فرهنگ VAR توجهی ندارند، با ورود این سیستم قرار است چه اتفاقی برای ما بیفتد. موضوع رنج‌دهنده برای ما رفتارهای بسیار نامتعارف افراد درگیر فوتبال است و این شبهه ایجاد شده که همه چیز با VAR حل می‌شود. در واقع VAR را مدینه فاضله می‌دانند. به شما اطمینان می‌دهم این اتفاق هرگز نخواهد افتاد مگر اینکه ذهن خود را در مورد قضاوت داوران عوض کنید. در آن موقع در کنار یکدیگر از فوتبال لذت خواهیم برد.

افشاریان در مورد اینکه آیا این رفتارها استراتژی مربیان و بازیکنان است گفت: صد درصد. از هیچ کس اسم نمی‌برم، فقط می‌خواهم بگویم تیمی که در جای بد جدول است، بد موقعی گل می‌خورد، دو سه هفته است نبرده و شاید ۱۰ گل در یک بازی نزده، نباید یک صحنه ۵۰-۵۰ را به سینه کمیته داوران بکوبد و به داور انتقاد کند. نمی‌دانم چه اتفاقاتی می‌افتد. به همین بازی استقلال و آلومینیوم اراک نگاه کنید. اگر کل بازی را بگردید یک صحنه هم نخواهید دید، اما ببینید مربیان پس از پایان بازی چه حرف‌هایی زدند. دیگر مربیان به سیم آخر زده‌اند. فرقی هم بین مربی خارجی و ایرانی نیست.

وی اضافه کرد: هرچه با داور و ناظر بازی گشتیم چیزی در این مسابقه پیدا نکردیم، اما بچه‌های ما را شلاق می‌زنند و این کار واقعا درست نیست.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qaa5n

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


چه زمانی از زوج خارجی خط حمله پرسپولیس رونمایی می‌شود؟