تاریخ انتشار: 1401/08/02 22:22
کد خبر: 14837

«ترابی» و بدترین فصل فوتبالی در پرسپولیس؛ خاموشی ستاره شماره 9

«مهدی ترابی» این فصل در موقعیت سختی قرار گرفته که قبلا در پرسپولیس تجربه نکرده بود.
«ترابی» و بدترین فصل فوتبالی در پرسپولیس؛ خاموشی ستاره شماره 9

بازی پرسپولیس و ملوان در انزلی یک اتفاق ویژه داشت. یحیی گل‌محمدی که از شرایط مسابقه و عملکرد تیمش راضی به نظر نمی‌رسید، مهدی ترابی را از زمین بیرون کشید و به مهره‌های تازه در خط هافبک و حمله امید بست. تغییری که جواب داد و پرسپولیس با عملکرد خوب بازیکنان ذخیره‌اش، توانست گل پیروزی را بزند. ترابی، هفته پیش هم قبل از دقیقه 70 از زمین بیرون رفته بود. بازیکن بی‌جانشین پرسپولیس در فصل‌های گذشته، حالا حاشیه امنش را از دست داده و فاصله زیادی با روزهای اوجش پیدا کرده است.

ستاره خاموش

ترابی در 10 هفته ابتدایی این فصل، فقط یک پاس گل داده است. پرسپولیس دو هفته ابتدایی مقابل ذوب آهن و فولاد، نتوانست گل بزند و اولین گل فصل آن‌ها، مقابل آلومینیوم و با پاس تماشایی مهدی ترابی به دست آمد. به نظر می‌رسید این پاس گل، موتور ترابی را روشن کرده باشد اما اوضاع طور دیگری جلو رفت و او دیگر نتوانست روی گل‌های تیمش تاثیرگذار باشد. ترابی از هفته چهارم تا دهم، هیچ گل یا پاس گلی برای پرسپولیس ثبت نکرده است. تنها تصویر مهم او در این هفته‌ها، از دست دادن پنالتی مقابل تراکتور بود. پنالتی که او با اصرار، اجازه نداد یورگن لوکادیا پنالتی‌زن اول تیم آن را بزند و ضربه ترابی را هم، محمدرضا اخباری دروازه‌بان تراکتور مهار کرد. پرسپولیس بخاطر همین اشتباه، برای اولین بار در این فصل شکست خورد.

بدترین ورژن «ترابی»

پیش از این فصل، ترابی در 4 فصل مختلف برای پرسپولیس بازی کرده و هیچوقت، تجربه شرایطی شبیه این روزها را نداشته است. لیگ هجدهم که ترابی نیم فصل به پرسپولیس اضافه شد، در 10 بازی ابتدایی یک گل زد و سه پاس گل داد. لیگ نوزدهم، او تا هفته دهم 3 گل و 3 پاس گل داشت. لیگ بیستم، باز هم ترابی نیم فصل به پرسپولیس پیوست و این بار هم در 10 بازی اولش، با 4 گل و 2 پاس گل نقش مهمی در صدرنشینی تیمش بازی کرد. فصل پیش هم آمار ترابی تا اینجای فصل، یک گل و 4 پاس گل بود. آمار تاثیرگذاری بین 4 تا 6 گل، فاصله زیادی با کیفیت این فصل ترابی و ثبت فقط یک پاس گل دارد.

هشدار «یحیی»

ترابی همیشه برای پرسپولیس، مهره‌ای بی‌جانشین بوده است. به‌جز مصدومیت یا خستگی بازی‌های ملی چیزی نتوانسته ترابی را از ترکیب اصلی گل‌محمدی دور کند. این فصل هم ترابی همه بازی‌ها در ترکیب پرسپولیس بوده اما دقایق حضورش، به مرور کمتر شده‌اند. تا پیش از بازی با تراکتور، ترابی همیشه تا دقایق پایانی در زمین بود و فقط مقابل صنعت نفت زودتر از زمین بیرون رفت. در 3 بازی اخیر اما گل‌محمدی برای تغییر شرایط مسابقه دست به تعویض ترابی زده است. بازی با سپاهان او دقیقه 78 تعویض شد و در بازی با مس رفسنجان دقیقه 69 از زمین بیرون رفت. در مصاف با ملوان که پرسپولیس نیاز به گل داشت هم گل‌محمدی ترجیح داد روی بازیکنان دیگری حساب کند و دقیقه 71 ترابی از ترکیب پرسپولیس خارج شد. با رسیدن امید عالیشاه و شیخ دیاباته به شرایط مسابقه، ادامه این روند می‌تواند حضور فیکس ترابی را در ترکیب اصلی را هم تهدید کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4m88n5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


درخواست هواداران پرسپولیس از یحیی