تاریخ انتشار: 1401/08/05 01:08
کد خبر: 14748

تجدید دیدار پرسپولیس با مسی‌ها با یک هدف خاص و ویژه/ رویارویی دوست و دشمن قدیمی در اهواز

هفته یازدهم لیگ برتر از امروز و با برگزاری چهار دیدار در شهرهای مختلف آغاز می‌شود که در یکی از مهمترین آنها پرسپولیس مقابل مس کرمان صف‌آرایی خواهد کرد.
تجدید دیدار پرسپولیس با مسی‌ها با یک هدف خاص و ویژه/ رویارویی دوست و دشمن قدیمی در اهواز

 هفته یازدهم لیگ برتر امروز (پنجشنبه) با چهار دیدار آغاز خواهد شد تا تیم‌ها پس از این بازی وارد تعطیلات حدوداً 40 روزه لیگ شوند. در یکی از بازی‌های مهم آغازین هفته یازدهم، تیم پرسپولیس صدرنشین مسابقات لیگ برتر در ورزشگاه آزادی میزبان مس کرمان خواهد بود و فولاد و گل‌گهر در اهواز به مصاف یکدیگر خواهند رفت. در زیر نگاهی به چهار دیدار امروز می‌اندازیم:

* تراکتور تبریز - ملوان بندر انزلی

تراکتوری‌ها در ادامه روند سینوسی خود، هفته قبل مقابل سپاهان تن به شکست سنگین 4 بر 2 دادند و حالا برابر تیم انتهای جدولی ملوان قرار خواهند گرفت. سرخپوشان تبریزی که هفته قبل و پس از اخراج اخباری کارشان مقابل سپاهان دشوار شد، در این بازی نیز این دروازه‌بان را در اختیار نخواهند داشت تا بزرگترین نگرانی برای پُرشورها غیبت کاپیتان تأثیرگذارشان در هفته یازدهم باشد. در سوی مقابل اما ملوانی‌ها پس از شکست مقابل پرسپولیس و جنجال‌های این بازی، مازیار زارع را در این بازی روی نیمکت نخواهند داشت. این تیم محبوب شمالی از 9 بازی قبلی خود شش شکست را تجربه کرده است و حالا در دهمین تجربه لیگ برتری‌اش نیز کار سختی در تبریز خواهد داشت. این دیدار را به نوعی می‌توان جدال تیم‌های پُرهوادار لیگ برتری نیز دانست. تیم ملوان یک دیدار عقب‌افتاده با فولاد خوزستان دارد.

* صنعت نفت آبادان - پیکان تهران

دیگر تیم قعرنشین لیگ برتر بعد از نتایج بسیار ضعیف هفته‌های اخیر، این بار در خانه میزبان تیم پیکان است. زردپوشان آبادانی که حضور فیروز کریمی نیز دوای درد این تیم نبوده است، در سه هفته اخیر سه شکست متوالی را تجربه‌ کردند و وضعیت بسیار بدی در قعر جدول دارند. شاگردان کریمی در 10 هفته گذشته، هفت شکست، دو تساوی و یک پیروزی را تجربه کرده‌اند و آمار به طور کامل گویای وضعیت اسفبار این تیم است. تیم پیکان نیز با سه تساوی متوالی گام به این مسابقه خواهد گذاشت و با 11 امتیاز در جایگاه یازدهم جدول قرار دارد.

* پرسپولیس - مس کرمان

پرسپولیسی‌ها پس از حدود 9 سال و به یاد آخرین دیدار دو تیم که سه هزار و 240 روز پیش با پیروزی 6 بر صفر سرخپوشان تهرانی همراه شد، میزبان مسی‌های کرمان خواهند بود. دو تیمی که در سال‌های دور همواره جدال‌های جذابی در لیگ برتر داشتند، اما سقوط مسی‌ها به لیگ دسته اول باعث شد تا وقفه‌ای طولانی مدت در نبردهای دو تیم پیش آید.

سرخپوشان تهرانی و مس کرمان تاکنون در لیگ برتر 16 بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که حاصل آن، پنج پیروزی، هفت تساوی و چهار شکست برای پرسپولیسی‌ها بوده است. شاگردان گل‌محمدی به‌عنوان صدرنشین لیگ و پس از دو پیروزی متوالی در حالی در این بازی مقابل مس قرار خواهند گرفت که برای حفظ جایگاه خود پیش از بازی‌های جام جهانی و تعطیلی لیگ، باید سه امتیاز این مسابقه خانگی را به دست بیاورند.

گل‌محمدی در این بازی پس از هفته‌ها تمام نفرات خود را در اختیار خواهد داشت، اما خود این مربی به دلیل ابتلا به کرونا نمی‌تواند تیمش را از روی نیمکت همراهی کند. تیم مس کرمان با 9 امتیاز در جایگاه سیزدهم جدول قرار دارد و هفته گذشته در یک بازی خانگی صنعت نفت آبادان را با دو گل از پیش رو برداشت.

* فولاد خوزستان - گل‌گهر سیرجان

57 روز از آخرین باری که فولاد طعم پیروزی را چشیده است، می‌گذرد. فولادی‌ها در این مدت از جایگاه دوم تا رتبه نهم نزول کرده‌اند و برای اینکه قبل از تعطیلات لیگ در نیمه پایینی جدول جای نگیرند، چاره‌ای جز کسب سه امتیاز خانگی مقابل گل‌گهر ندارند. فولاد در پنج مسابقه خانگی لیگ بیست‌ویکم تنها یک برد کسب کرده که این نتایج پاسخگوی انتظارات از تیم پُرستاره استان خوزستان نبوده است.

گل‌گهر هم که سه فصل است موفق به شکست فولاد نشده، اکنون به سه امتیازی پرسپولیسِ صدرنشین رسیده و در راستای ادامه روند رو به رشد سه سال اخیر خود، می‌تواند ناکامی دیگری در خانه فولاد رقم بزند. امیر قلعه‌نویی در تیم ملی و استقلال با جواد نکونام همکاری داشت، اما کار آنها به محاکم قضایی کشید و دیگر روابط حسنه‌ای با هم ندارند.

 پنجشنبه 5 آبان 1401

تراکتور - ملوان بندر انزلی، ساعت 15

داوران: سیدمهدی سیدعلی، آرمان اسعدی، هیوا بهمنی و محمدباقر پورباقر

ناظر: مسعود مرادی

پرسپولیس - مس کرمان، ساعت 17

داوران: عباس راکی، علیرضا ایلدروم، مهدی سیفی و سعاد وفاپیشه

ناظر: محمود رفیعی

صنعت نفت آبادان - پیکان تهران، ساعت 17

داوران: علی بای، حسین مرادی، امید افخمی و ایمان کهیش

ناظر: رسول فروغی

فولاد خوزستان - گل‌گهر سیرجان، ساعت 19

داوران: موعود بنیادی‌فرد، قهرمان نجفی، حامد صفایی و میثم حیدری

ناظر: محسن قهرمانی

جمعه 6 آبان 1401

هوادار تهران - استقلال، ساعت 16

داوران: حسن اکرمی، سعید قاسمی، یوسف مغروری و مهرداد خسروی

ناظر: اسماعیل صفیری

مس رفسنجان - سپاهان، ساعت 16:30

داوران: یاسر همرنگ، محمد عطایی، عباس پورحیدری و مهدی اجاقی

ناظر: حیدر شکور

آلومینیوم اراک - نساجی مازندران، ساعت 17:30

داوران: امیر عرب براقی، هادی طوسی، مرتضی سلمان‌نژاد و احمد محمدی

ناظر: حسن کامرانی‌فر

ذوب‌آهن اصفهان - نفت مسجدسلیمان، ساعت 18:30

داوران: ناصر جنگی، حسن انتظاری، اسماعیل احمدی و عنایت قوچ کانلو

ناظر: علیرضا کهوری

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45aavx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برزیل ایرانی فرصت خوبی نصیب پرسپولیس کرد/برانکو تعارف جلالی را قبول میکند