تاریخ انتشار: 1401/08/15 21:20
کد خبر: 14317

راز گل‌های ثانیه آخری استقلال

 راز گل‌های ثانیه آخری استقلال

 

  پائولو میگوئل دوس سانتوس مربی بدنساز این فصل استقلال، که از اول فصل مورد انتقاد قرار گرفته بود و تمرینات سخت و پر فشار این مربی صدای بازیکنان را درآورده بود، رفته رفته جواب انتقادات را داد و نشان داد که حالا بازیکنان مزد سختی‌هایی که در پیش‌فصل متحمل شدند را می‌گیرند، پائولو بازیکنان را از لحاظ بدنی به آماده‌ترین حالت ممکن رسانده است به طوری که در هیچ یک از بازی‌های این فصل آبی پوشان اثری از ضعف بدنی در طول 90 دقیقه مشاهده نمی‌شود.

در دنیای فوتبال یکی از معیارهای آمادگی بدنی تیم‌ها بررسی آمار گلزنی در 10 الی 15 دقیقه پایان بازی است، که تا هفته یازدهم موفقیت آبی پوشان را در این دقایق می‌بینیم. استقلالی‌ها تا قبل از شروع تعطیلات جام جهانی 12 دیدار رسمی داشتند که 11 بازی در لیگ برتر و یک بازی در سوپرجام برگزار شده است. استقلالی‌ها در 12 بازی موفق شدند که 13 بار دروازه حریفان را باز کنند.

اگر بخواهیم 90 دقیقه بازی را به 7 بازه تقسیم کنیم، استقلالی‌ها در دقایق صفر تا 15 دو گل، 15 تا 30 یک گل، 30 تا 45 یک گل، 45 تا 60 سه گل، 60 تا 75 دو گل، 75 تا 90 یک گل و +90 سه گل به ثمر رسانده‌اند. این آمار نشان‌دهنده این است که استقلالی‌ها علاوه بر انگیزه بالایی که تا ثانیه آخر برای گل زده به حریف دارند هیچ گاه نیز از نظر بدنی کم نمی‌آورند و شروع و پایان نیمه دوم نقطه قوت تیم در گلزنی به حساب می‌آید.

بهترین گلزن استقلال تا اینجای فصل محمد محبی است که از سیزده گل استقلال چهار گل را به‌نام خود زده است و نسبت به آقای گل لیگ دو گل کمتر دارد. حالا با شروع تعطیلات جام جهانی بار دیگر کار دوس سانتوس آغاز می‌شود که با برنامه‌های اختصاصی بدنسازی باید مانع افت بدنی بازیکنان شود و بعد از تعطیلات 50 روزه لیگ دوباره استقلالی‌ها بتوانند با بهترین فرم و آمادگی بدنی به مسابقات بازگردند. مدافع عنوان قهرمانی در اولین بازی بعد از پایان تعطیلات با چالش بزرگی روبه‌رو خواهد شد و باید برای رسیدن به صدر جدول به مصاف پرسپولیس صدرنشین فعلی لیگ بروند. شاگردان ساپینتو در حال حاضر با 22 امتیاز و دو امتیاز کمتر از پرسپولیس در رده دوم جدول قرار دارند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qa6mn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ساپینتو دوست دارد با کدام تیم در پرتغال بازی کند؟