تاریخ انتشار: 1401/08/16 18:15
کد خبر: 14291

مرور چند اتفاق عجیب در لیگ برتر که کمتر قابل پیش‌بینی بود

یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های فوتبال این است که نمی‌شود به آسانی اتفاقات آن را پیش‌بینی کرد.
مرور چند اتفاق عجیب در لیگ برتر که کمتر قابل پیش‌بینی بود

این رشته ورزشی هر لحظه شگفتانه‌ای در آستین دارد و حتی می‌تواند حرفه‌ای‌ترین مخاطبان خود را هم غافلگیر کند. با گذشت 11هفته از لیگ بیست‌ودوم و با توجه به تعطیلی مسابقات برای برگزاری بازی‌های جام‌جهانی، بد نیست چند اتفاق را با هم مرور کنیم که وقوعش برای کمتر کسی قابل پیش‌بینی بود.

 

سجاد شهباززاده؛ صفر گل

آقای گل 2فصل پیش لیگ برتر فوتبال ایران که آن زمان بعد از جدال داغ سرخابی‌ها بر سر جذبش ترجیح داد در سپاهان به‌کار خود ادامه بدهد، از ابتدای فصل جاری پیراهن آبی را به تن کرد. با این حال، بازگشت شهباززاده به استقلال برای او خوش‌یمن نبود. این بازیکن که ابتدا نقش بیشتری در اندیشه‌های فنی ریکاردو ساپینتو داشت، آنقدر گل نزد و نزد که کم‌کم به حاشیه رانده شد. صفر گل در 11هفته، حالا سجاد را به یکی از گزینه‌های جدایی از استقلال در نیم‌فصل تبدیل کرده است.

 

سیاوش دور از ترکیب

بعد از آن همه دعوا بر سر اعزام سیاوش یزدانی به خدمت سربازی و انبوهی از حواشی و گلایه‌هایی که از هر طرف مطرح شد، چه‌کسی باور می‌‌کرد این بازیکن در بازگشت به جمع آبی‌پوشان به یک نیمکت‌نشین محض تبدیل شود؟ سیاوش عملا هیچ نقشی در برنامه‌های ساپینتو ندارد و از روی نیمکت، عملکرد عارف غلامی و سیلوا را تماشا می‌کند. سیاوش که در یک مقطع با ساپینتو به مشکل هم خورد، از دیگر گزینه‌های جدایی از استقلال در نیم‌فصل به‌شمار می‌‎آید.

 

منشا و شیمبا؛ یک گل

مس رفسنجان به هر ضرب و زوری که بود گادوین منشا، آقای گل فصل قبلش را از رفتن به پرسپولیس منصرف کرد و در تیم نگه داشت. آنها در ابتدای فصل لوسیانو پریرا، مهاجم برزیلی فولاد را هم به فهرست خود افزودند تا به‌نظر برسد دارای یک خط حمله آتشین شده‌اند. با این تفاسیر، چه‌کسی تصور می‌کرد با گذشت 11هفته از لیگ برتر این دو بازیکن روی هم رفته فقط و فقط یک گل به ثمر رسانده باشند؟ آن یک گل هم سهم شیمبا بوده، وگرنه منشای پرحاشیه که اغلب نیمکت‌نشین است.

 

زلزله مدیریتی استقلال

بعد از شکستن طلسم قهرمانی در یک فصل بدون شکست و پس از بستن یک تیم بسیار گران‌قیمت، چه‌کسی تصور می‌کرد ناگهان زلزله شبانه مدیریتی در باشگاه استقلال رخ بدهد؟ مصطفی آجورلو بدون هیچ توضیحی رفت و جای خودش را به تکراری‌ترین گزینه تاریخ مدیریت استقلال یعنی علی فتح‌الله‌زاده داد. این ماجرا بار دیگر ثابت کرد سازو‌کارهای تصمیم‌گیری در فوتبال ایران، مبتنی بر هیچ منطق محکمی نیست و موفقیت هم نمی‌تواند آدم‌ها را سر جای‌شان نگه دارد. البته شاید تیم آجورلو تخلفاتی داشته که در این صورت باید با مردم در میان گذاشته می‌شد.

 

فولاد و 2برد از 11بازی

وقتی خود جواد نکونام می‌گوید خجالت می‌کشد با گرشاسبی مدیرعامل باشگاه صحبت کند، ما چه چیزی برای اضافه‌کردن به داستان فولاد داریم؟ تنها 2برد از 11بازی برای تیمی که یکی از جنجالی‌ترین نقل‌وانتقالات تاریخش را پشت سر گذاشت، ابدا قابل باور نیست.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4v5xpn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



بلایی که ورزشگاه‌های خالی بر سر لیگ برتر آورد/ ۴۰۰ هزار نفر تماشاگر گمشده