تاریخ انتشار: 1401/08/17 18:05
کد خبر: 14262

معمای خط حمله استقلال؛ «شهباززاده» در مسیر «قاسمی‌نژاد»؟

خرید تابستانی آبی‌پوشان پایتخت شرایط نامعلومی دارد و سرنوشت ادامه همکاری او با استقلال نامشخص است.
معمای خط حمله استقلال؛ «شهباززاده» در مسیر «قاسمی‌نژاد»؟

سجاد شهباززاده اولین خرید تابستانی استقلال در نقل‌وانتقالات پیش از آغاز لیگ بیست‌ودوم بود. شهباززاده در شرایطی به جمع آبی‌پوشان پایتخت ملحق شد که او همزمان پیشنهادی از پرسپولیس هم داشت و گفته می‌شد در حال پیوستن به جمع سرخ‌پوشان پایتخت است اما در نهایت تصمیم مهاجم سابق سپاهان، بازگشت دوباره به استقلال بود.

شهباززاده در حالی به استقلال پیوست که بعد از نهایی‌شدن انتقال او، مدیران باشگاه استقلال با پیمان بابایی و کاوه رضایی هم به توافق رسیدند و همچنین قرارداد آرمان رمضانی و امیرارسلان مطهری هم تمدید شد تا ترافیک عجیبی در خط آتش آبی‌ها شکل گیرد. البته که در نهایت با توجه به پر بودن فهرست استقلال، فرصت بازی نصیب رضایی نشد و او پیش از آغاز فصل از جمع بازیکنان استقلال شد و در نهایت هم به تراکتور رفت.

مهاجم شماره 10 آبی‌ها قدرِ اعتماد «سا پینتو» را ندانست

خرید پرسروصدای آبی‌ها در بازار تابستانه در همان هفته اول از سوی ریکاردو سا پینتو در ترکیب اصلی استقلال فرصت بازی به‌دست آورد و مقابل تیم سابقش سپاهان قرار گرفت اما نتوانست انتظارات را برآورده کند و هیچ شوتی در چارچوب دروازه طلایی‌پوشان اصفهانی نداشت تا با کارنامه‌ای ضعیف به اولین حضورش در ترکیب استقلال در لیگ بیست‌ودوم پایان بدهد.

ریکاردو سا پینتو با وجود عملکرد ضعیف شهباززاده در دیدار با سپاهان تصمیم گرفت تا به او برای مصاف با ملوان بندرانزلی و مس کرمان در ترکیب اصلی آبی‌ها میدان بدهد تا بلکه سجاد شهباززاده بتواند روند را به سود خود تغییر داده و موقعیتش در ترکیب استقلال را حفظ کند اما تداوم نمایش‌های ضعیف مهاجم شماره 10 آبی‌ها باعث شد تا خیلی زود او جایگاه خود در ترکیب اصلی آبی‌پوشان پایتخت را از دست بدهد و از هفته چهارم نیمکت‌نشینِ پیمان بابایی شد.

درخشش غیرمنتظره علیه بازگشت «سجاد»

پیمان بابایی روند سینوسی را در ترکیب استقلال تجربه کرد اما با این‌حال گزینه مورد اعتماد سرمربی پرتغالی استقلال بود. مصدومیت بابایی در آستانه دیدار با هوادار باعث شد تا سا پینتو در چالشی جدید قرار بگیرد و او باید بین امیرارسلان مطهری و سجاد شهباززاده یک بازیکن را انتخاب کرد که سرمربی پرتغالی آبی‌ها تصمیم گرفت تا یک‌بار هم به مطهری اعتماد کند و شرایط او را برای حضور در ترکیب استقلال بسنجند.

مطهری با فرصت‌شناسی تلاش کرد تا با درخشش در مقابل هوادار موقعیت خود در ترکیب استقلال را حفظ کند. مهاجم باتجربه آبی‌ها سازنده گل پیروزی‌بخش تیمش در دیدار با هوادار بود و این عملکرد درخشان باعث تداوم حضور امیرارسلان مطهری در ترکیب استقلال شد. بعد از گل‌سازی در دیدار با هوادار، مهاجم آبی‌ها موفق شد دروازه نساجی را در دیدار سوپرجام باز کند و گل قهرمانی تیمش را بزند تا آمادگی فنی بالای خود را نشان بدهد.

تکرار سناریو «قاسمی‌نژاد» برای «شهباززاده»؟

آرمان رمضانی بعد از گذراندن دوره مصدومیت بعد از تعطیلات فیفادی می‌تواند همراه استقلال باشد تا شمار مهاجمان در دسترس کادرفنی آبی‌پوشان پایتخت به عدد 4 برسد. با توجه به سبک بازی متفاوت رمضانی به نظر می‌رسد که سرمربی استقلال او را در ترکیب تیمش به سجاد شهباززاده ترجیح بدهد تا عملاً مهاجم شماره 10 آبی‌ها به آخرین گزینه برای حضور در ترکیب استقلال تبدیل شود.

شهباززاده که یکی از خریدهای پرسروصدای استقلال بود در حالی در مسیر خروج از فهرست آبی‌پوشان پایتخت قدم بر می‌دارد که فصل گذشته شرایطی مشابه را امین قاسمی‌نژاد تجربه کرد. او هم در آستانه انتقال به پرسپولیس، استقلالی شد اما هیچگاه نتوانست انتظارات را برآورده کند و در نقل‌وانتقالات زمستانی به صورت قرضی به گل‌گهر رفت و در پایان فصل هم حضورش در تیم سیرجانی را دائمی کرد و حضور نافرجامی در استقلال داشت.

ریکاردو سا پینتو هنوز فهرست نفرات مازاد تیمش را برای انجام فعالیت در نقل‌وانتقالات تابستانه اعلام نکرده اما به نظر می‌رسد با توجه به شرایط فنی سجاد شهباززاده و آمادگی رقبایش در خط حمله استقلال و البته احتمال بازگشت کاوه رضایی به جمع آبی‌پوشان پایتخت، شهباززاده نخستین گزینه سرمربی پرتغالی آبی‌ها برای قرار دادن در فهرست خروج استقلال باشد. البته که 4 هفته تا پیش از آغاز به کار پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی وجود دارد که باید دید آیا مهاجم باتجربه استقلال می‌تواند شرایط را به سود خود تغییر بدهد یا خرید پرسروصدای آبی‌ها خیلی زود از جمع شاگردان سا پینتو جدا خواهد شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3n97ox

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


8 ستاره فصل قبل؛ ناکام‌ترین بازیکنان لیگ امسال