تاریخ انتشار: 1401/09/15 14:53
کد خبر: 13180

چرا کارلوس کی‌روش عذرخواهی نکرد

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از رقم خوردن پنجمین ناکامی بزرگش با این تیم حاضر به عذرخواهی از مردم نشد و با گرفتن پاداش های کلان ایران را ترک کرد.
چرا کارلوس کی‌روش عذرخواهی نکرد

سرمربی پرتغالی کره جنوبی بعد از شکست مقابل برزیل در مرحله حذفی جام جهانی قطر، اولین استعفای مربیان حاضر در مهم‌ترین فستیوال فوتبال جهان نیست. قبل از او هم، سرمربی تیم‌هایی مثل مکزیک، اروگوئه و…، نیز پس از حذف از مسابقات، استعفا دادند.

میدان جام جهانی، یک فرصت استثنایی برای مربیانی است که توانسته اند به عنوان سرمربی، در این میدان مهم بین المللی، عرض اندام کنند. زیرا، خیلی از مربیان نامدار و مشهور جهان را داریم که هرگز فرصت حضور در جام جهانی را به عنوان سرمربی یک تیم ملی نداشته اند. بنابراین، اگر یک مربی در این رویداد ورزشی حاضر می‌شود، دوست دارد که دیده شود.

اما، همین مربیان که سال‌ها در رویدادهای مهم فوتبالی بوده اند، وقتی در میدانگاه جهانی فوتبال، مقهور اندیشه‌های خود می‌شوند، به ناچار راهی نمی‌یابند جز اینکه با شجاعت، از سمت خود کناره گیری و استعفا دهند.

شاید کناره گیری از یک تیم ملی برای هیچ کدام از مربیان نامدار، قابل هضم نباشد؛ اما آنها پذیرفته اند که دیگر مجالی برای ماندن ندارند.

سرمربی پرتغالی کره جنوبی، یکی از همین مربیان شجاع در این دوره از رقابت‌های جام جهانی بوده است. او، بعد از شکست کره جنوبی در مقابل برزیل در مرحله حذفی، گفت که قرار بود برود.

پائولو بنتو پرتغالی از سال ۲۰۱۸ به عنوان سرمربی تیم ملی کره جنوبی مشغول کار بود. همشهری کارلوس کی روش استعفا داد تا اقتدار و جایگاهش در نزد فوتبالی ها حفظ شود. زیرا، می داند که ماندن در کره جنوبی بعد از حذف از رقابت های جام جهانی قطر، برای او هیچ عایدی نخواهد داشت.

اما چرا کی روش استعفا نمی دهد؟ مگر او تجربه چند دوره هدایت تیم ملی ایران در جام های جهانی را ندارد و نمی داند که دیگر نمی تواند برای فوتبال ایران مثمر ثمر باشد. زیرا اگر قرار بود اهداف و برنامه ویژه ای هم داشته باشد، حتما می بایست در این چند دوره به آنها دست یافته باشد و اگر چنین نشده حتما نمی تواند.

او برای فوتبال ایران زحمت کشیده و شکی در آن نیست، اما باید بعد از باخت مقابل آمریکا، علاوه بر عذرخواهی از مردم ایران، استعفا می داد. درست مثل همشهری خودش بنتو.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ejla2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رقم قرارداد کارلوس کی‌روش با تیم ملی لو رفت