تاریخ انتشار: 1401/09/15 16:20
کد خبر: 13175

سکوت رئیس فدراسیون پس از حذف در قطر شکست/ تاج: VAR نداشته باشیم همه داوران‌مان حذف می‌شوند

رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرد، در صورتی که سیستم کمک داور ویدئویی را اجرا نکنیم، تمام داوران‌مان حذف خواهند شد.
 سکوت رئیس فدراسیون پس از حذف در قطر شکست/ تاج: VAR نداشته باشیم همه داوران‌مان حذف می‌شوند

به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در مراسم معارفه رئیس مرکز ملی فوتبال خطاب به حاضران گفت: خوشحالم از اینکه امروز در جمع شما همکاران و عزیزان هستم. این نشست به دلیل اهمیت توسعه فوتبال و مرکز ملی فوتبال تشکیل شده است که باید با یک برنامه‌ریزی دقیقی پیش برویم. یکی از مطالبی که مهم و در ذهنم بود این است که ساختمان جدید اداری فدراسیون فوتبال باید به‌زودی راه‌اندازی شود.

وی افزود: زمانی که انتخابات تمام شد، درگیر رقابت‌های جام جهانی شدیم و عمده وقت‌مان برای بحث پشتیبانی تیم ملی بود. تلاش کردیم که بهترین اتفاق در قطر رخ دهد و تیم ملی در بهترین وضعیت در رقابت‌های جام جهانی حضور داشته باشد. من تجربه سه دوره حضور در جام جهانی را داشته و هر بار تجربه‌ای متفاوت‌تر را کسب کرده‌ام. به هر جهت تیم ملی ایران تا آخرین دقایق شانس صعود به دور بعدی را داشت و مجموعه فدراسیون از اینکه نتوانستیم به دور بعدی صعود کنیم، خرسند نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: بحث ساختمان فدراسیون فوتبال که جزو الویت‌های اول ماست، باید به جدیت پیگیری و به نتیجه برسد. بحث VAR تکلیفش مشخص شد و پروژه اجرایی شدن  این طرح کلید خورد. اگر VAR را اجرایی نکنیم تمام داوران‌مان حذف خواهند شد. ضمن اینکه دستورالعمل این موضوع از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا ابلاغ شده است که اگر VAR نداشته باشیم هیچ داور مشخصی در رقابت‌های آسیایی و مسابقات پیش رو که در آسیا برگزار می‌شود، نخواهیم داشت و این چیزی نیست که در شأن ما باشد. پس باید هر چه سریع‌تر دست به کار شویم و این طرح را اجرایی کنیم.

مهدی تاج با بیان اینکه بحث زیربنایی و ساخت و ساز یکی از مهمترین دغدغه‌های ماست، ادامه داد: زمین کمپ تیم ملی در زمان آقای صفایی فراهانی و با پیگیری ایشان به فدراسیون تحویل شده و در زمان آقایان دادکان و کفاشیان و سپس بنده تکمیل شده و توسعه آن هدف مهم این فدراسیون است، چرا که فوتبال ایستا نیست و مجموعه گسترده‌ای برای کشور پهناوری مانند ایران نیاز است که مجموعه کامل و با زیرساخت‌ها و امکانات ویژه و پیشرفته داشته باشد. باید به سرعت اقدامات اجرایی را آغاز کنیم تا در بحث زیربنایی و ساخت و ساز به وضعیت ایده‌آل برسیم و این کمپ را گسترش بدهیم. تکمیل ساختمان کوثر (اختصاصی برای بانوان) هم باید زودتر در دست اقدام قرار گیرد. پیشرفت این پروژه مهم تا 80 درصد تخمین زده شده است و باید هر چه زودتر با رفع موارد باقیمانده، این ساختمان را تجهیز کنیم تا تیم‌های ملی بانوان از آن به بهترین نحو ممکن استفاده کنند.

تاج در پایان گفت: اولویت اصلی و بعدی هم به امید خدا طراحی و ایجاد ساختمان جدید اداری فدراسیون است که باید هر چه زودتر اقدامات این امر را فراهم کنیم. کلنگ این زمین با حضور اینفانتینو و شیخ سلمان زده شد. متأسفانه وقفه‌ای دو ساله در ساخت این مجموعه ایجاد شده است، اما اکنون همه بخش‌ها مکلف هستند تا در مسیر ساختن و افتتاح این پروژه گام بردارند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48gpw3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرهیزکاری رئیس مرکز ملی فوتبال شد/ برگزاری نشست پروژه VAR با حضور تاج