تاریخ انتشار: 1401/09/16 22:51
کد خبر: 13130

هفته‌های سرنوشت‌ساز در انتظار مهاجمان آبی‌پوش؛ گل بزن تا بمانی!

4 هفته پایانی نیم‌فصل نخست می‌تواند روزهای سرنوشت‌سازی برای خط حمله استقلال باشد.
هفته‌های سرنوشت‌ساز در انتظار مهاجمان آبی‌پوش؛ گل بزن تا بمانی!

استقلال با 12 گل زده در 11 مسابقه در فاز تهاجمی آمار چندان قابل‌قبولی ندارد و در بین 7 تیم مدعی و بالانشین جدول، آبی‌پوشان پایتخت سومین خط حمله ضعیف را در اختیار دارند. میانگین 1.09 گل زده در هر مسابقه در حالی به نام شاگردان ریکاردو سا پینتو به‌ثبت رسیده که استقلالی‌ها در نقل‌وانتقالات زمستانی 2 خرید تازه در خط حمله داشتند و همچنین 2 مهاجم فصل گذشته هم قرارداد خود را تمدید کردند و تصور می‌شد آبی‌ها با خط آتشی قدرتمند در لیگ بیست‌ودوم شرکت کنند.

ریکاردو سا پینتو در طول 11 مسابقه اخیر سعی کرده تا با آرایش‌های مختلف خط حمله استقلال را چینش کند و به نوعی در تلاش بوده تا بتواند به تمامی مهره‌های تهاجمی تیمش میدان بدهد و از میان آن‌ها بهترین گزینه را برای حضور در ترکیب اصلی انتخاب کند. سجاد شهباززاده، امیرارسلان مطهری، پیمان بابایی و آرمان رمضانی مهاجمان تخصصی استقلال در لیگ بیست‌ودوم هستند که همگی آن‌ها شانس حضور در ترکیب آبی‌پوشان را تاکنون به‌دست آورده‌اند.

ناکامی مطلق برای 2 ستاره

سجاد شهباززاده که سابقه آقای گلی در لیگ برتر فوتبال ایران را در پیراهن سپاهان دارد، روزهای خوبی را در استقلال تجربه نمی‌کند و با وجود اعتماد ریکاردو سا پینتو، نتوانسته پاسخ خوبی به اعتماد سرمربی پرتغالی بدهد و تاکنون ناکامی در گلزنی در لیگ بیست‌ودوم بوده است. در کنار شهباززاده که این روزها به دلیل مصدومیت در تمرینات استقلال حضور ندارد و گفته می‌شود تا مسابقه دربی در هفته دوازدهم آماده حضور در میادین خواهد شد، آرمان رمضانی دیگر مهاجم ناکام استقلال در فصل جدید برشمرده می‌شود.

رمضانی در 4 هفته ابتدایی لیگ بیست‌ودوم فرصت حضور در ترکیب استقلال را به‌دست آورد اما بعد از آن، مصدومیت از ناحیه کمر باعث شد تا مهاجم بلندقامت استقلال از فهرست تیمش دور شود اما دوباره توانسته در تعطیلات فیفادی به تمرینات بازگردد و امیدوار به درخشش در مقابل تیم سابقش است تا بتواند طلسم‌شکنی کند. شهباززاده و رمضانی در صورت تداوم ناکامی‌هایشان در ترکیب استقلال، خطر حذف از فهرست آبی‌پوشان را هم احساس می‌کنند و بعید نیست که سا پینتو روی نام آن‌ها در نقل‌وانتقالات زمستانی خط قرمز بکشد.

گل نجات‌بخش «ارسلان» و کارنامه موفق «بابایی»

ارسلان مطهری که از ابتدای فصل چندان مورد توجه ریکاردو سا پینتو قرار نداشت، سرانجام توانست با یک پاس‌گل در لیگ برتر در دیدار با هوادار خود را به سرمربی پرتغالی اثبات کند و سپس گل قهرمانی آبی‌پوشان در سوپرجام را به‌ثمر رساند تا فعلاً از خطر حذف از فهرست استقلال بگریزد و امیدوار است با درخشش در دربی روزهای خوبش را تکمیل کند و به مهاجم اول استقلال در ادامه فصل تبدیل شود.

پیمان بابایی هم دیگر خرید تابستانی استقلال بود که البته خودش بیشتر علاقه‌مند است در پست وینگر به میدان برود اما در مسابقاتی که سا پینتو از او در خط حمله استفاده کرده، توانسته عملکرد خوبی داشته باشد و همین مسئله باعث شده تا بابایی برخلاف شهباززاده جزو خریدهای تابستانی موفق استقلال برشمرده شود.

«سا پینتو» برای «کاوه» جا باز می‌کند؟

کاوه رضایی یکی از مهاجمان مدنظر ریکاردو سا پینتو بود که با وجود حضور در تمرینات استقلال به دلیل تکمیل بودن فهرست آبی‌پوشان، شانس حضور در جمع شاگردان سا پینتو را از دست داد و به تراکتور تبریز رفت اما گفته می‌شود رضایی در قراردادش با تراکتور، بند فسخ قرارداد در صورت دریافت پیشنهاد از استقلال را جای داده و همین مسئله باعث شده تا گمانه‌زنی‌های زیادی درباره حضور احتمالی کاوه در استقلال در نقل‌وانتقالات زمستانی مطرح شود.

سا پینتو در صورت تمایل به تقویت تیمش در فاز تهاجمی، باید حداقل نام یک مهاجم را از فهرست تیمش خارج کند که همگان چشم‌انتظار تصمیم سرمربی آبی‌پوشان پایتخت هستند، البته که هنوز 4 هفته تا پایان نیم‌فصل نخست و آغاز به کار فعالیت نقل‌وانتقالات زمستانی باقی‌مانده که باید دید آیا شرایط خط حمله استقلال بهبود پیدا می‌کند یا سرمربی پرتغالی به سراغ تغییر در فهرست تیمش می‌رود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bdoe3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


قلعه‌نویی نمی‌خواهد روزهای طلایی را از دست بدهد