تاریخ انتشار: 1401/09/23 15:08
سیدصالحی: هردو تیم شرایط مشابهی دارند
کد خبر: 12870

خط حمله پرسپولیس برای دربی باتجربه‌تر است

پیشکسوت فوتبال که سابقه بازی در پرسپولیس و استقلال را دارد، درباره دربی پیش رو صحبت هایی را انجام داد.
خط حمله پرسپولیس برای دربی باتجربه‌تر است

سیدمهدی سیدصالحی پیشکسوت فوتبال معتقد است مهاجمان پرسپولیس برای دیدار دربی از تجربه بیشتر بهره می برند و می توانند دفاع استقلال را آزار دهند. در فاصله کوتاه تا دربی گفت و گویی را با مهاجم سابق استقلال و پرسپولیس انجام دادیم که در ادامه می خوانید:

**برگزاری دربی بعد از وقفه طولانی لیگ را چطور می بینید؟

دور بودن بازیکنان از مسابقات باعث افت کیفی آنها خواهد شد و انجام بازی های دوستانه هم در این مسئله تفاوت زیادی ایجاد نمی کند زیرا شرایط بازی‌های رسمی با دوستانه بسیار متفاوت است. این موضوع قطعا در کیفیت دیدار دربی خودش را نشان خواهد داد، اما به هرحال شرایط برای هردو تیم یکسان است.

**شرایط دو تیم را چطور ارزیابی می کنید؟

دو تیم تا به اینجا، فصل پر افت و خیزی را پشت سر گذاشته اند و تفاوت آنها به مدت زمان حضور سرمربیان این دو تیم برمی گردد. ساپینتو فصل اول حضورش در استقلال را پشت سر می‌گذارد و اولین دربی اش را تجربه می کند اما یحیی گل محمدی سالها است در پرسپولیس کار می کند و تجربه زیادی برای دربی دارد اما به نظرم هردو تیم شرایط مشابهی دارند و از بازیکنان باکیفیت و تاثیرگذاری زیادی برخوردار هستند که امیدوارم تمام این مسائل یک دربی جذاب را رقم بزند

**سیدصالحی استقلالی است یا پرسپولیسی؟

دهه هشتاد دهه ای بود که فوتبالیست ها برای معروف شدن به استقلال و پرسپولیس می رفتند و با این دو تیم شناخته می شدند اما دهه هشتاد متعلق به سپاهان بود و من هم از این تیم با نام سید سپاهانی شناخته شدم. من خودم را مدیون سپاهان می دانم و سپاهانی هستم ولی این مسئله باعث نمی شود که در کارشناسی هایم حرمت نان و نمک استقلال، پرسپولیس و تراکتور را فراموش کنم. من به عنوان یک پیشکسوت همیشه از حق دفاع می کنم چرا که کری خواندن برای هواداران است و ای کاش پیشکسوتان ما رفاقت، همدلی و اتحاد را به هوادارانشان یاد بدهند.

سیدمهدی سیدصالحی

**پس بین استقلال و پرسپولیس تمایل خاصی به هیچکدام ندارید؟

هواداران هردو تیم به من محبت دارند و دوستم دارند. من سالهای بیشتری را در پرسپولیس گذراندم اما خودم را مدیون ناصرحجازی، غلامحسین مظلومی و منصور پورحیدری می دانم و چیزهای زیادی از آن‌ها یاد گرفتم.

**به بحث دربی برگردیم، به نظرتان مهاجمان کدام تیم زهردارتر هستند؟

نکته قابل توجه سبک و سیستم بازی دو تیم است. سیستم ۳-۴-۳ استقلال در مقابل سیستم ۲-۴-۴ پرسپولیس. اگر بخواهیم نفرات خط حمله دو تیم را مقایسه کنیم در پرسپولیس لوکادیا و شیخ دیاباته بازیکنان تاثیرگذاری هستند مخصوصا لوکادیا که یک مهاجم خیلی حرفه ای است که اگر مدافعان استقلال به او آزادی عمل بدهند مطمئنا می تواند خطرساز باشد و آنها را تنبیه کند. در مقابل استقلال هم مهره های خوبی مثل محبی، قایدی، بابایی، مطهری، شهبازاده و رضا میرزایی را در این پست دارد که بازیکنان قابلی هستند، اما از مهاجمان پرسپولیس تجربه کمتری دارند ولی قاعدتا هرتیمی بتواند از ضعف خط دفاع حریف استفاده کند می تواند پیروز میدان باشد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yeva2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سورپرایز ساپینتو برای دربی چیست؟