تاریخ انتشار: 1401/10/08 10:14
کد خبر: 12317

مهم ترین معاوضه لیگ برتر میان پرسپولیس و سپاهان/ ضرر سرخ ها باز هم ادامه دارد؟

رامین رضاییان بهترین ایرانی لیگ در فصل جاری است. آمار او دقیقا مشابه آمار دانیال اسماعیلی‌فر در فصل گذشته است اما آمار دانیال شبیه خودش نیست.
مهم ترین معاوضه لیگ برتر میان پرسپولیس و سپاهان/ ضرر سرخ ها باز هم ادامه دارد؟

رامین رضاییان این هفته را هم با یک پاس گل و یک امتیاز عالی در بازی با نفت مسجدسلیمان سپری کرد تا همچنان بهترین مدافع راست لیگ و البته یکی از بهترین بازیکنان فصل ۲۲ لیگ برتر باشد. رامین که با گلزنی در مقابل ولز، جام‌جهانی را با خاطره خوبی به پایان رساند، در بازگشت دوباره به لیگ برتر نیز همچنان موفق عمل کرد و این هفته با یک پاس گل آمارش را در ۱۳هفته گذشته به ۳گل و ۳پاس گل رساند. جالب است که فصل گذشته هم مدافع راست سپاهان تا این مقطع از فصل دقیقا همین آمار را در اختیار داشت! او دانیال اسماعیلی‌فر بود که امسال در پرسپولیس هنوز هیچ گلی نزده و رامین را موفق‌تر و تأثیرگذارتر از خودش می‌بیند. ظاهرا جابه‌جایی مدافعان راست بین ۲تیم پرسپولیس و سپاهان تا این مقطع به سود اصفهانی‌ها تمام‌شده است.

  سپاهان؛ بهشت مدافعان راست

رامین رضاییان فصل گذشته در تعطیلات زمستانی از قطر بازگشت و یک نیم‌فصل برای پرسپولیس بازی کرد. عملکرد او در تیم یحیی بد نبود اما حاشیه‌هایش -به‌خصوص یک مصاحبه تلویزیونی عجیب- باعث جدایی او از سرخپوشان شد. او به سپاهان پیوست و در همان نخستین هفته دروازه استقلال را باز کرد تا فصل را به خوبی آغاز کند. در ادامه، ۲گل دیگر مقابل هوادار و تراکتور و همچنین ۳پاس گل مقابل گل‌گهر، هوادار و نفت مسجدسلیمان این بازیکن را به آمار تأثیرگذاری روی ۶گل سپاهان رساند تا از این لحاظ بالاتر از مغانلو (۴)، ریگی (۳)، احمدزاده (۳) و سلمانی (۳) بهترین بازیکن تیمش باشد. رضاییان در سایت متریکا نیز جایگاه بسیار خوبی در جدول بازیکنان دارد. میانگین امتیازات او تا این مقطع از فصل ۷.۲۵بوده و فقط ریکاردو آلوز (تراکتور) را بالاتر از خودش می‌بیند. به این ترتیب آلوز پرتغالی تا این مقطع بهترین بازیکن لیگ بوده و رضاییان هم با حضور در رتبه دوم بهترین بازیکن ایرانی لیگ هم‌اکنون محسوب می‌شود.

  سقوط ۲۶پله‌ای دانیال

تمامی آمارها و رتبه‌هایی که رضاییان تا امروز برای خودش دست‌وپا کرده، دقیقا فصل گذشته هم توسط دانیال اسماعیلی‌فر به‌دست آمده بود. دانیال سال گذشته با حضوری درخشان در پست مدافع راست سپاهان تا هفته سیزدهم به ۳گل و ۳پاس گل رسیده بود و برترین بازیکن لیگ محسوب می‌شد. اگر رامین امروز یک پرتغالی را بالاتر از خودش می‌بیند، دانیال همین یک مزاحم را هم نداشت و تا این مقطع از فصل گذشته به تنهایی برترین بازیکن لیگ از نگاه متریکا محسوب می‌شد. البته در ادامه فصل آمارهای او کمی افت کرد اما در پایان فصل نیز با ۵گل، ۶پاس گل و نمره ۷.۲۶سومین بازیکن برتر لیگ و بهترین مدافع راست فصل لقب گرفت. اما عملکرد دانیال در این فصل، اختلافی قابل ملاحظه با فصل گذشته دارد. او تا پایان هفته سیزدهم ۳پاس گل برای پرسپولیس داده اما هیچ گلی نزده و انگار توانایی‌اش را در گلزنی از یاد برده است. با توجه به اینکه هر ۳پاس گل دانیال برای لوکادیا صادر شده با رفتن مهاجم هلندی شاید آمار پاس گل‌های اسماعیلی‌فر نیز کم‌کم دچار نزول شود. دانیال فعلا با نمره ۷.۰۱پنجمین بازیکن موفق پرسپولیس در این فصل است و در بین کلیه بازیکنان لیگ هم رتبه۲۷را در اختیار دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3q8p93

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 ترکیب هجومی گل‌محمدی برای بازی مقابل سپاهان