تاریخ انتشار: 1401/10/11 19:21
محدودیت دوباره برای جذب بازیکن جدید؛
کد خبر: 12203

ابلاغ به دو باشگاه لیگ برتری: ورود خارجی‌ها ممنوع!

دو باشگاه لیگ برتری از جذب بازیکن خارجی جدید در زمستان محروم شدند.
ابلاغ به دو باشگاه لیگ برتری: ورود خارجی‌ها ممنوع!

هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتبال ایران در مردادماه ۹۹ جذب بازیکن و مربی خارجی جدید برای باشگاه‌ها را ممنوع کرده بود و تیم‌ها فقط حق داشتند با خارجی‌های کنونی خود در آن مقطع تمدید قرارداد انجام بدهند و نمی‌توانستند بازیکن یا مربی غیر ایرانی بگیرند و حالا احتمال دارد این ممنوعیت دوباره به لیگ برتر برمی‌گردد.

قانون منع جذب مربی و بازیکن خارجی در پایان فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ تغییر پیدا کرد ولی اکنون پس از حدود یک سال و نیم دوباره ممنوعیت جدیدی به دو باشگاه لیگ برتری ابلاغ شده که این موضوع احتمالا به دلیل بالا رفتن قیمت ارز بوده است.

در شرایطی که نقل و انتقالات نیم‌فصل لیگ برتر فوتبال ایران به طور رسمی از روز شنبه، هفدهم دی‌ماه(۶ روز دیگر) آغاز می‌شود، حالا دو باشگاه مس رفسنجان و مس کرمان، بنابر نظر مدیریت شرکت ملی صنایع مس، با ممنوعیت جذب بازیکن خارجی مواجه شده‌اند که می‌تواند برنامه سرمربیان دو تیم را نیز تحت تاثیر قرار بدهد و دست آنها را برای جذب بازیکنان با کیفیت خارجی ببندد.

فدراسیون فوتبال در شهریورماه سال گذشته قانون ویژه‌ای برای جذب مربی و بازیکن خارجی برای باشگاه‌ها وضع کرد تا از ورود خارجی‌های بی‌کیفیت و بدون رزومه جلوگیری کند و بعید نیست دوباره این موضوع که دو باشگاه مسی با آن مواجه شده‌اند، فراگیر شود.

آلومینیوم اراک - مس کرمان

احتمالا اصلی‌ترین علت ممنوعیت جذب خارجی‌ها برای این دو باشگاه لیگ برتری نوسانات و افزایش قیمت ارز بوده که پرداختی به خارجی‌ها را با چالش مواجه می‌کند و همچنین دلایل دیگری مثل مسائلی که منجر به جدایی لوکادیا شد نیز می‌تواند در این ممنوعیت تاثیرگذار باشد.

در حال حاضر جدا از سرمربیان و مربیان خارجی که در لیگ برتر فعالیت دارند، ۳۳ بازیکن خارجی از ابتدای فصل در سطح اول فوتبال ایران بازی کرده یا جدا شده‌اند و قاعدتا اگر ممنوعیت برای دو باشگاه مسی به تمام تیم‌ها سرایت کند، فقط همین نفرات می‌توانند تا پایان لیگ بیست و دوم در ایران بمانند و ورودی جدیدی به این جمع اضافه نخواهد شد.

طی روزهای اخیر گفته می‌شد باشگاه‌های فولاد خوزستان، مس رفسنجان، تراکتور، ملوان انزلی، مس کرمان و ... قصد داشتند بازیکن خارجی به خدمت بگیرند تا شرایط خود را در ادامه فصل بهتر کنند ولی حالا آنها در این بین دو باشگاه مسیِ استان کرمان با شرایط ویژه مواجه شده‌اند و باید روی به بازیکن ایرانی بیاورند.

فعلا خبر ممنوعیت جذب بازیکن خارجی جدید در سراسر فوتبال ایران فراگیر نشده ولی سال گذشته آلومینیوم اراک طبق تصمیم این کارخانه نمی‌توانست بازیکن خارجی بگیرد و اکنون شرکت ملی صنایع مس برای دو باشگاه کرمانی و رفسنجانی این تصمیم را گرفته است.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48y6m3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اختصاصی/ استقلال  - مس رفسنجان؛ مسیر صدر جدول از آزادی می‌گذرد

پرسپولیس ۱ - مس کرمان ۰؛ اولین‌ها برای سروش و شیخ
پرسپولیس با صدرنشینی به تعطیلات رفت