تاریخ انتشار: 1401/10/12 17:36
کد خبر: 12163

بازگشت گلزن پرانگیزه؛ مردی نه برای تمام فصول

«عیسی آل‌کثیر» 32 ساله با عقد قرارداد، بار دیگر پیراهن سرخ پرسپولیس را بر تن خواهد کرد.
بازگشت گلزن پرانگیزه؛ مردی نه برای تمام فصول

عیسی آل‌کثیر که به دلیل پارگی رباط صلیبی، نزدیک به یک‌سال از میادین فوتبال به دور بود، مجدداً به جمع سرخ‌پوشان بازگشت. در روزهایی که یورگن لوکادیا به دلیل فسخ ناگهانی قرارداد و جدایی‌اش، شیخ دیاباته به دلیل مصدومیت و حامد پاکدل و مهدی عبدی به دلیل افت فاحش کیفیت فنی، در ترکیب پرسپولیس جایی ندارند و آن‌ها بدون مهاجم تخصصی به مصاف رقبا می‌روند، بازگشت آل‌کثیر اتفاقی امیدبخش برای هواداران پرسپولیس خواهد بود.

بررسی عملکرد «آل‌کثیر» تحت تاثیر محرومیت و مصدومیت‌های طولانی

آل‌کثیر که قبل از پیوستن به پرسپولیس، پیراهن تیم‌های نفت تهران، پیکان و صنعت نفت آبادان را بر تن کرده، توانسته بود در 131 مسابقه، 7617 دقیقه بازی کند و 33 گل هم به ثمر برساند. همچنین او موفق شده بود در مجموع 6پاس گل به هم‌تیمی‌های خود بدهد و 4 بار هم موفق به کسب ضربه پنالتی شود. او که پس از جدایی علی علیپور در اواخر تابستان سال 99 و قبل از بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا 2020 به این تیم اضافه و جایگزین او شد، در 43 مسابقه، 2670 دقیقه به میدان رفت، 15 بار دروازه حریفان را باز کرد، 5 بار موفق به کسب ضربه پنالتی شد و یک پاس گل هم داد. در واقع او در لباس پرسپولیس توانسته به ازای هر 127.1 دقیقه، یک تاثیرگذاری مستقیم روی گل داشته باشد که نسبت به آمار او در3 تیم قبلی‌اش، یعنی تاثیرگذاری مستقیم روی یک گل به ازای هر 177.1 دقیقه بازی، آمار بهتری به شمار می‌رود.

نقطه سیاه در عملکرد آل‌کثیر، غیبت او در بسیاری از بازی‌های دو فصل گذشته پرسپولیس به دلیل محرومیت و مصدومیت بوده است. او با محرومیت 6 ماهه ناشی از شادی پس از گل در بازی با پاختاکور ازبکستان در لیگ قهرمانان آسیا 2020، بازی نیمه‌نهایی و فینال را از دست داد تا به نوعی یکی از دلایل عدم قهرمانی سرخ‌ها، غیبت او در مسابقه پایانی باشد. در لیگ بیستم نیز، او 18 مسابقه ابتدایی فصل را به دلیل همین محرومیت 6 ماهه از دست داد و در 12 بازی پایانی فصل در دسترس کادرفنی پرسپولیس قرار داشت. در آغاز لیگ بیست و یکم نیز او در 14 بازی ابتدایی فصل حاضر بود و 4 گل هم تا پایان هفته سیزدهم به ثمر رسانده بود که در بازی با پدیده مشهد به دلیل مصدومیت از بازی خارج شد. در حالی که پزشکان بارها و بارها این نکته که او دچار پارگی رباط صلیبی شده و احتیاج به عمل جراحی دارد را اعلام کردند، اما به دلایل نامعلوم و نامشخص، او چند ماه عمل جراحی خود را به تاخیر انداخت تا بسیار دیرتر از زمان معمول، به میادین بازگردد. در مجموع او به دلایل محرومیت و مصدومیت، فقط 43.3 درصد از کل بازی‌های لیگ برتر، در دو فصل اخیر را در دسترس کادر فنی پرسپولیس بوده است که اصلاً آمار خوب و امیدوارکننده‌ای نمی‌تواند باشد.

جنگجوی میادین بزرگ

آل‌کثیر در همین 2 فصل حضور خود در پرسپولیس نشان داده، با وجود غیبت در بسیاری از بازی‌ها، مرد روزهای سخت این تیم نیز بوده است. بعضی از گل‌های او در این 2 فصل، در زمره تاثیرگذارترین گل‌های تاریخ باشگاه پرسپولیس به شمار می‌رود. او در 14 مسابقه که برای پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفت، توانست 6 گل بزند و دروازه تیم‌های السد و االریان قطر، پاختاکور ازبکستان، الشارجه امارات و گوای هند را باز کند. در بازی‌های داخلی نیز، 2 گل او در بازی‌های دور برگشت لیگ بیستم به استقلال و سپاهان، 4 امتیاز مهم و حیاتی را برای کسب قهرمانی لیگ برتر و پنجمین عنوان قهرمانی پیاپی این تیم به همراه داشت. همچنین او با گلزنی در دیدار سوپرجام فصل گذشته برابر تراکتور، زمینه‌ساز قهرمانی این تیم در بازی سوپرجام شد. با بازگشت او به پرسپولیس و رفع مصدومیت دیاباته در هفته‌های آتی، احتمالاً بار دیگر پرسپولیس از یک مهاجم تخصصی در ترکیب خود بهره خواهد برد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2o6zg2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رسمی، عیسی آل کثیر به پرسپولیس پیوست