تاریخ انتشار: 1401/10/14 16:34
کد خبر: 12097

آمار عجیب بهترین خط حمله لیگ؛ کم گل می‌زند!

سپاهان از جمله تیم‌هایی است که حدود نیمی از بازی‌هایش را بدون گل پشت سر گذاشته است.
آمار عجیب بهترین خط حمله لیگ؛ کم گل می‌زند!

 گل‌گهر و سپاهان به صورت مشترک بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند و در هفته پایانی تلاش خواهند کرد تا حداقل با این عنوان بتوانند فصل را به نیمه برسانند. این در حالی است که گل‌گهر یک بازی کمتر دارد و با برگزاری بازی عقب‌افتاده مقابل آلومینیوم اراک شانس بیشتری برای رسیدن به این عنوان دارد. یکی از نکات جالب در مورد سپاهان این است که این آمار برای آن‌ها کمی غیرواقعی است. یعنی سپاهان را نمی‌توان برخلاف گل‌گهر و یکی از تیم‌هجومی و خطرناک این فصل دانست. درست است که سپاهان 19 گل در 14 هفته به‌ثمر رسانده اما نکته این است که 8 گل از این 19 گل را در 2 بازی زده است. بهترین خط حمله لیگ در 6 بازی نتوانسته گلی به‌ثمر برساند. این در حالی است که گل‌گهر فقط در سه بازی گل نزده که آخرین بازی هم مقابل پرسپولیس بود. 

سپاهان در آمار هجومی هم فقط در تعداد شوت آمار خوبی دارد که نشان می‌دهد بازیکنان این تیم موقعیت‌های زیادی می‌سازند اما مهاجمان بی‌دقتی دارد که نمی‌توانند از آن استفاده کنند. آن‌ها با میانگین 11.6 شوت در هر بازی در رده دوم ایستاده‌اند اما در شوت در چارچوب رتبه پنجم و در دقت شوت رتبه چهاردهم را در اختیار دارند! 

شاگردان مورایس بیشترین تعداد گل را در 15 دقیقه پایانی نیمه اول زده‌اند و در کل لیگ هم در گلزنی در این دقایق رکورددار هستند. گل‌هایی که باعث شده سپاهان با امتیاز به رختکن برود و با روحیه بهتری نیمه دوم را آغاز کند. در کل اما باید گفت سپاهان در صورت تغییر روند نتیجه‌گیری با تکیه بر این آمار و ارقام نمی‌تواند خودش را در کورس مدعیان نگه دارد. هواداران سپاهان امیدوار بودند که با توجه به تغییر و تحولات تیم بعد از پایان تعطیلات جام‌جهانی سپاهان واقعی را ببینند اما باخت مقابل پیکان آن‌ها را کمی ناامید کرده است. آیا مورایس می‌تواند قبل از اینکه غزل خداحافظی را بخواند، سپاهان واقعی را به هواداران اصفهانی تحویل بدهد؟ 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36yqe4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



مورایس: پیکان نظم دفاعی خوبی داشت/ نمی‌توانم درباره نقل و انتقالاتمان صحبت کنم