تاریخ انتشار: 1401/10/20 08:51
کد خبر: 11918

پرسپولیس چطور قهرمان نیم‌فصل شد؟

پرسپولیس فصل بیست و دوم را در شرایطی شروع کرد که در هفته‌های نخست مشکل گلزنی داشت اما رفته‌رفته با اضافه شدن لوکادیا، به صدر جدول رسید و در هفت هفته از ۱۴۵ هفته نخست، صدرنشین بود و توانست به موقع قهرمانی نیم‌فصل را در هفته پانزدهم به دست آورد.

پرسپولیس چطور قهرمان نیم‌فصل شد؟

نیم فصل نخست لیگ برتر در حالی با قهرمانی پرسپولیس تمام شد که شاگردان گل‌محمدی بیش از هر تیم دیگری تاکنون صدرنشین مسابقات بوده‌اند (۷ هفته) و توانستند خود را از رتبه دوازدهم لیگ در هفته دوم مسابقات به رتبه نخست برسانند و در اکثر هفته‌ها در حال جابجایی رتبه نخست با تیم‌های گل‌گهر، استقلال و سپاهان بوده‌اند.

استقلال (۳ هفته)، سپاهان (۲ هفته)، گل گهر، فولاد و نفت مسجد سلیمان (۱ هفته) هم دیگر تیم‌هایی هستند که صدرنشینی را تجربه کرده‌اند تا به این ترتیب در طول ۱۵ هفته نخست لیگ، ۶ تیم صدرنشین شده باشند.

در عوض استقلال، صنعت نفت‌ آبادان، ملوان و نفت مسجدسلیمان ۴ تیمی هستند که حداقل یک بار در قعر جدول قرار گرفته‌اند و آبادانی‌ها ۸ هفته به انتهای جدول دوخته شده بودند.

بیشترین ثبات را در لیگ برتر سپاهان است که هیچ‌گاه از رتبه چهارم پایین‌تر نرفته و بین بهترین و بدترین رتبه این تیم فقط ۳ پله اختلاف وجود دارد.

از سوی دیگر بهترین تیم لیگ برتر بعد از هفته هفتم، مس رفسنجان است که توانسته از رده نهم به رتبه پنجم صعود کند که این مساله ناشی از بهبود نتایج شاگردان ربیعی بعد از گذشت چندین هفته ابتدایی است.

پرسپولیس اما تیمی است که بعد از جذب لوکادیا توانست بر مشکل گلزنی خود غلبه کند و پله پله به صدرجدول برسد و حتی بعد از رفتن این بازیکن هم توانست گلزنی‌های خود را بهبود ببخشد. پرسپولیس در سه هفته اخیر ۹ گل به ثمر رسانده و میانگین ۳ گل در سه بازی اخیر را دارد.

62481568

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rnrm4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرسپولیس در خطر سقوط چند پله‌ای!