تاریخ انتشار: 1401/10/28 23:21
کد خبر: 11626

فاصله ۴ امتیازی با تیم دوم؛ آماری امیدبخش برای قهرمانی پرسپولیس

پرسپولیس نیم فصل اول را با اختلاف ۴ امتیازی با تیم دوم به پایان رساند.
فاصله ۴ امتیازی با تیم دوم؛ آماری امیدبخش برای قهرمانی پرسپولیس

صدرنشینی پرسپولیس در نیم فصل اول پس از پایان هفته پانزدهم مشخص شده بود. تکلیف تیم دوم جدول اما پس از بازی معوقه آلومینیوم اراک و گل‌گهر تعین می‌شد. شاگردان امیر قلعه‌نویی با تساوی مقابل آلومینیوم ۲۸ امتیازی شدند و پایین‌تر از پرسپولیس ۳۲ امتیازی در رده دوم نیم فصل قرار گرفتند. کارنامه پرسپولیس و وضعیت جدول به گونه‌ای است که پرسپولیس می‌تواند به قهرمانی در پایان فصل خوش‌بین باشد.

صدرنشینی نیم فصل با میانگین بالای ۲ نصف راه قهرمانی

به پایان رساندن نیم فصل در رده نخست، در ادوار اخیر گام مهمی برای رسیدن به قهرمانی محسوب می‌شود در ۷ فصل اخیر ۶ بار تیم صدرنشین نیم‌فصل در پایان فصل به قهرمانی رسیده است. در این ۷ دوره تنها در لیگ هجدهم، تیم اول نیم‌فصل به قهرمانی دست نیافته که در آن دوره ۳ تیم هم امتیاز بودند و پرسپولیس که به خاطر تفاضل گل سوم بود در پایان به قهرمانی دست یافت.

پرسپولیس این فصل با ۳۲ امتیاز و تفاصل گل ۱۴+ در رده نهم بهترین عملکرد تا هفته پانزدهم در تاریخ لیگ برتر قرار گرفته و تمام ۸ تیمی که بالاتر از پرسپولیس این دوره هستند توانستند قهرمان شوند و به نظر می‌رسد پرسپولیس در مسیر قهرمانی قرار دارد.

۴ امتیاز فاصله مطمئن با تیم دوم

آنچه پرسپولیسی‌ها را به بازگشت به روند قهرمانی امیدوار می‌کند علاوه بر صدرنشینی در نیم فصل و میانگین امتیاز بالا، فاصله مناسب با تیم دوم جدول است. در تاریخ لیگ برتر و در ادوار ۱۶ تیمی تنها ۲ بار تیمی در نیم فصل با ۴ امتیاز اختلاف یا بیشتر در رده نخست قرار داشته که هر ۲ بار آن تیم به قهرمانی رسیده است.

در لیگ هفدهم پرسپولیس، نیم فصل اول را در شرایطی با ۳۶ امتیاز به پایان رساند که پارس جنوبی جم با ۲۹ امتیاز دوم بود و در نهایت سرخپوشان به قهرمانی رسیدند. در لیگ ششم هم سایپا با ۳۴ امتیاز در رده نخست بود و استقلال با ۳۰ امتیاز در جایگاه دوم این تیم را تعقیب می‌کرد که سرانجام این سایپا بود که به قهرمانی دست یافت.

آمار دوره‌های غیر ۱۶ تیمی اما پرسپولیس را کمی نگران می کند استقلال در شرایطی که ۲ بار حداقل ۴ امتیاز از تیم دوم پیش بود به قهرمانی دست نیافت. استقلال در یازدهمین دوره لیگ برتر که با ۱۸ تیم برگزار می‌شد، در نیم فصل با ۳۶ امتیاز، ۶ امتیاز از سپاهان پیش بود ولی در پایان سپاهان قهرمان شد و استقلال به رتبه سوم دست یافت. استقلال در دوره اول لیگ برتر هم در نیم فصل ۴ امتیاز از رقیب سنتی خود پرسپولیس جلو بود ولی این پرسپولیس بود که در هفته آخر آن فصل که ۱۴ تیمی برگزار می‌شد گوی سبقت را از استقلال ربود و قهرمان شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27o564

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اسامی داوران هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال اعلام شد

اختصاصی/ تصاویری فوق العاده دیدنی از دربی 99
از زاویه لنز فرتاک ورزشی ببینید؛