تاریخ انتشار: 1401/11/12 11:41
کد خبر: 11155

نگاهی به تقابل ذوب‌آهن و مس رفسنجان/ آخرین فرصت تارتار

تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف تیم مس رفسنجان خواهد رفت.
نگاهی به تقابل ذوب‌آهن و مس رفسنجان/ آخرین فرصت تارتار

هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس روز پنجشنبه 13 بهمن ماه با برگزاری 4 دیدار خاتمه می‌یابد که در یکی از این رقابت‌ها، ذوب‌آهن اصفهان در شهدای صنعت مس به مصاف تیم مس رفسنجان خواهد رفت.

تیم فوتبال ذوب‌آهن در یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر باید آماده مصاف با مس رفسنجان شود، دیداری سخت و نفس‌گیر که کسب 3 امتیاز آن برای هر دو تیم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با توجه به فاصله نزدیک امتیازات تیم‌های رده پنجم تا سیزدهم نتیجه این دیدار علاوه بر 2 تیم برگزار کننده، برای تیم‌های تراکتور، آلومینیوم اراک، فولاد خوزستان، نساجی، هوادار، پیکان و حتی ملوان نیز حائز اهمیت است.

این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که ذوب‌آهن هفته گذشته مقابل تراکتور با نتیجه 3 بر یک شکست خورد تا ذوبی‌ها چهارمین شکست متوالی خود را تجربه کرده و آژیر قرمز در اردوگاه سبزپوشان اصفهانی به صدا در بیاید. سبزپوشان اصفهانی در طول 6 بازی آخر خود در رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی هیچ بردی به دست نیاورده‌اند و می‌دانند که هر نتیجه‌ای به جز پیروزی در بازی فردا، شرایط را برای آنها سخت‌تر خواهد کرد و برای حفظ و بهبود جایگاه‌شان به 3 امتیاز این دیدار نیاز مبرمی دارند. ذوب‌آهن در طول 17 هفته گذشته 3 برد، 9 تساوی و 5 شکست به دست آورده و با اندوختن 18 امتیاز در رده دوازدهم جدول ایستاده است.

در آن سو مس رفسنجان در حالی آماده مصاف با ذوب‌آهن می‌شود که هفته گذشته مقابل گل‌گهر با تساوی 2_2 متوقف شد و بهترین فرصت ممکن برای بهبود جایگاهش را از دست بدهد. مسی‌ها که با تیم‌های آلومینیوم اراک و فولاد هم‌امتیاز هستند و تنها به اتکا به تفاضل گل بهتر نسبت به این دو تیم در رده ششم جدول ایستاده‌اند و می‌دانند برای حفظ و بهبود جایگاه‌شان باید از سد ذوب‌آهن بگذرند. مس رفسنجان در طول 17 هفته گذشته 4 برد، 12 تساوی و یک شکست به دست آورده و با اندوختن 24 امتیاز در رده ششم جدول قرار دارد.

ذوب‌آهن برای دومین بار در یک ماه اخیر به مصاف مس رفسنجان می‌رود. سبزپوشان اصفهانی که در مرحله یک شانزدهم جام حذفی مهمان مس رفسنجان بود و در یک بازی نه‌چندان دلچسب مقابل شاگردان شاگردان ربیعی شکست خوردند، حالا باید برای دومین بار در یک ماه اخیر مقابل مسی‌ها و باز هم در شهرستان رفسنجان به میدان بروند. ذوبی‌ها در تقابل قبلی خود مقابل مس رفسنجان، عملکرد مناسبی نداشته و نتوانستند نمایش خوبی را از خود ارائه دهند و همین امر موجب می‌شود که به دنبال جبران مافات در لیگ باشند باشند. سبزپوشان اصفهانی برای بازگشت مجدد به لیگ و حفظ روند موفقیت‌هایشان به 3 امتیاز این دیدار نیاز مبرمی دارند، اما این اتفاق چندان هم ساده نیست. سبزپوشان اصفهانی در هفته‌های اخیر روند نزولی را طی کرده‌اند و پذیرفتن 4 شکست متوالی در جام حذفی و لیگ برتر، تارتار و تیمش را از نظر روحی_روانی تحت فشار شدیدی قرار داده است.

از طرف دیگر نتایج ضعیف و دور از انتظار ذوب‌آهن در هفته‌های اخیر باعث شده که زمزمه‌های جدایی تارتار از جمع سبزپوشان اصفهانی به گوش برسد و به شکلی می‌توان بازی فردای ذوب‌آهن مقابل مس را آخرین فرصت تارتار برای حفظ جایگاهش در نظر گرفت.

علاوه بر این عملکرد ذوب‌آهن در چند هفته اخیر نشان داد که تیم تارتار در فاز هجومی با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند و کمبود بازیکن به ویژه فقدان مهاجم موثر، اصلی‌ترین معضل سبزپوشان اصفهانی به شمار می‌آید، هر چند تارتار برای حل مشکلات تیمش دل به بازیکنان تازه‌وارد ذوب‌آهن بسته است.

سبزپوشان اصفهانی در فصل نقل و انتقالات زمستانی محمدامین درویشی، محمد سلطانی‌مهر، آرمان قاسمی، محمدعلی فرامرزی را از دست داند و سامان نریمان‌جهان، عرفان معصومی، مهران درخشان‌مهر و روح‌الله سیف‌اللهی را به خدمت گرفتند. تارتار و تیمش مقابل تراکتور کار سختی پیش رو دارند. سبزپوشان در این هفته باید مقابل تیمی به میدان بروند که در فاز دفاعی از ساختار بسیار محکم و قدرتمندی بهره می‌گیرد و به همراه پرسپولیس بهترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارد.

از طرف دیگر مس رکوردار تساوی در لیگ است و در خانه به سختی امتیاز از دست می‌دهد. مس رفسنجان تیم قلدر و مستحکمی است که فوتبالی واکنش‌گرا و بسته را ارائه می‌دهد و از بازیکنان بسیار خوبی بهره می‌برد. حضور بازیکنانی مانند لوسیانو پریرا، محسن آذربادمهرداد رضایی،فرشید باقری و فراز امامعلی در کمربند میانی و خط حمله مس، شرایط این تیم را در فاز هجومی آرمانی نموده و قطعاً روز سختی را برای ذوبی‌ها رقم می‌زنند.

دیدار تیم‌های ذوب‌آهن و مس با توجه به انگیزه بالا، سبک بازی و بازیکنان حاضر در 2 تیم، قابلیت تبدیل شدن به یک رقابت جذاب و پر افت و خیز را دارد. باید منتظر ماند و دید تفکرات کدام مربی پیروز میدان خواهد بود.

 محروم و مصدوم:

هر دو تیم برای این دیدار بازیکن محرومی ندارند.

ترکیب احتمالی مس رفسنجان:

حامد لک، شاهین توکلی، رامتین سلیمان‌زاده، جفرسون باهیا، فرشید باقری، مهدی حسینی، حسن جعفری، میثم تیموری، محسن آذرباد، محمد مهدی محبی و لوسیانو پریرا

سرمربی: ربیعی

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن:

حبیب فرعباسی، امیرحسین صدقی، حامد نورمحمدی، سیدمحمد قریشی، پویا پورعلی، آرمان اکوان، امیرحسین رنگرز جدی، سامان نریمان جهان، محمدحسین اسلامی، سجاد جعفری، محمدرضا سلیمانی اصل

سرمربی: تارتار

آمار رویارویی‌های دو تیم ذوب‌آهن و مس رفسنجان در ادوار مختلف لیگ برتر به شرح زیر است:

فصل بیستم:

مس رفسنجان 3_ذوب‌آهن یک

گل‌ها: فراز امامعلی، قاسم اسلامی‌خواه، علیرض نقی‌زاده( مس رفسنجان) وحید محمدزاده( ذوب‌آهن)

ذوب‌آهن صفر_مس رفسنجان یک

گل‌ها: محمد قاضی

فصل بیست و یکم:
ذوب‌آهن صفر_مس رفسنجان 3

گل‌ها: منشا( 2 گل) محسن آذرباد

فصل بیست و دوم:

ذوب‌آهن صفر_مس رفسنجان صفر

برنامه سایر دیدارهای هفته هجدهم به شرح زیر است:

چهارشنبه 12 بهمن

پرسپولیس_آلومینیوم

اراک تراکتور_فولاد

ملوان_نساجی مازندران

سپاهان_گل‌گهر سیرجان

پنجشنبه 13 بهمنماه

پیکان_نفت مسجدسلیمان

مس کرمان_استقلال

صنعت نفت آبادان_هوادار

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dqzq2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 نساجی به دنبال‌ فراموشی تحقیر مقابل پرسپولیس
مس رفسنجان - نساجی قائمشهر؛