تاریخ انتشار: 1401/11/21 13:11
کد خبر: 10811

دلیل نخواستن یک بازیکن از سوی ساپینتو مشخص شد

معاون حقوقی باشگاه استقلال گفت که در جریان مذاکره مدیران این باشگاه با مهاجم پیشین آبی‌ها نبود.
دلیل نخواستن یک بازیکن از سوی ساپینتو مشخص شد

فرشید سمیعی درباره تفاهم‌نامه باشگاه استقلال با کاوه رضایی در نقل‌وانتقالات تابستانی اظهار داشت: تیمی که از مدیریت سابق باشگاه مأمور عقد قرارداد با بازیکنان بود، مذاکراتی با کاوه رضایی عزیز داشت و رضایی با حُسن نیت در تمرینات شرکت کرد. او مشکلاتی داشت که سبب شد عقد قرارداد به روزهای آخر موکول شود. ما از آغاز مذاکرات با کاوه رضایی در جریان کار نبودیم و تیم مذاکره‌کننده تلاش می‌کرد محرمانه مذاکره کند تا اخبار افشا نشود.

وی در این مورد که به نظر می‌رسد کاوه رضایی از این تفاهم‌نامه ضرر کرده است، گفت: بعد از جمع‌بندی، با جذب رضایی موافقت کردیم و گفتیم اگر مشکلی پیش بیاید، آن را پیگیری می‌کنیم. مصطفی آجورلو بخش عمده کارهای درآمدزایی باشگاه را بر عهده داشت که این موضوع، وقتش را از صبح تا شب می‌گرفت و او، بستن تیم را به مشاوران و معاونان مورد اعتمادش سپرد.

معاون حقوقی باشگاه استقلال که با برنامه «ورزشگاه» گفت‌وگو می‌کرد، در ادامه بیان کرد: آجورلو نظر تیم حقوقی را مقدم بر هر چیزی می‌دانست، اما دوستان در برخی قسمت‌ها می‌گفتند به نماینده حقوقی نیازی ندارند و آجورلو زمانی با چنین چیزی موافقت می‌کردند که این افراد خودشان مسئولیت قرارداد را قبول کنند. دوستان اعلام می‌کردند که نیاز نیست تیم حقوقی در زمان عقد قرارداد حضور داشته باشند.

سمیعی درباره اینکه چه کسانی مسئول عقد قرارداد بودند، تصریح کرد: این قرارداد را تیم حقوقی آجورلو نبسته است و کسانی که مأمور عقد قرارداد بودند، در جریان این قراردادها هستند. معاون اجرایی باشگاه یعنی اجلال نصیری و یکی از مشاوران مورد اعتماد آجورلو در بستن تیم کمک می‌کردند. گفتند نیازی به تیم حقوقی نیست و اگر نیازی باشد، مشاور می‌گیریم. آنها بندها را بالا پایین می‌کردند و داخل قراردادها می‌گذاشتند.

وی در مورد بی‌میلی سرمربی استقلال به جذب رضایی عنوان کرد: در آن زمان ساپینتو مجبور بود روی سابقه و فیلم بازیکنان نظر بدهد و بر اساس مشاهده خود از تجربه و پیشینه کاوه در عرصه بین‌الملل، موافقت خود را با جذب او اعلام کرد. چیزی که باعث شد ساپینتو راغب به جذب رضایی علاقه‌مند نباشد، این نیست که او را قبول نداشته باشد.

معاون حقوقی باشگاه استقلال با بیان اینکه استقلال تنها یک سهمیه خالی دارد و ساپینتو ترجیح می‌دهد این جای خالی را به بازیکن دیگری اختصاص بدهد، خاطرنشان کرد: اگر دو یا سه جای خالی داشتیم، این مشکل پیش نمی‌آمد. زمانی که استقلال با رضایی قرارداد ببندد، این قرارداد باید در سازمان لیگ ثبت شود و در آن بیاید که به تراکتور ترانسفر می‌شود. این اتفاق نیفتاد و قرارداد کاوه با استقلال در سازمان لیگ ثبت نشد.

سمیعی با بیان اینکه قرار بود یکی دو بازیکن از فهرست استقلال خارج شوند تا باشگاه به مشکل نخورد، اظهار داشت: نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که تیم به مشکل خورد و استقلال نتوانست فهرست را خالی کند. اگر لیست خالی می‌شد، تیم حقوقی با ورود کاوه موافقت می‌کرد. کاوه رضایی مشکلات شخصی داشت و کار به روز آخر کشید. با این حال لیست تیم استقلال در روز آخر جای خالی نداشت.

وی در ادامه تصریح کرد: هنگامی که تفاهم‌نامه منعقد شد، در جریان موضوع نبودیم و آن را در زمان فتح‌الله‌زاده مطالعه کردیم. ما متوجه بندهایی شدیم که ناقض قوانین فوتبال است؛ از جمله انتقال قرضی به تراکتور، بدون ثبت قرارداد با استقلال در سازمان لیگ.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kll84

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دستور عجیب ساپینتو به بازیکنان استقلال