تاریخ انتشار: 1401/12/06 11:40
کد خبر: 10167

ماجرای تعویض جنجالی پرسپولیس به اصفهان رسید

گل دوم سپاهان به پرسپولیس در شرایطی به ثمر رسید که پرسپولیسی‌ها ۹ نفره بودند، درست مثل اتفاقی که در دربی فصل قبل رخ داد.
ماجرای تعویض جنجالی پرسپولیس به اصفهان رسید

پرسپولیس در روزی که نمایش بسیار خوبی داشت، موفق شد سپاهان را در اصفهان با نتیجه پرگل ۴ بر ۲ مغلوب کند و به جمع ۸ تیم نهایی جام حذفی راه یابد. گل دوم سپاهان در این بازی که توسط فرشاد احمدزاده به ثمر رسید، در شرایطی وارد دروازه پرسپولیس شد که این تیم ۹ نفره بود. محمد عمری بعد از مصدومیت به بیرون از زمین انتقال داده شد و میلاد سرلک هم در داخل زمین مصدوم شد و روی زمین افتاده بود.

با این حال سپاهانی‌ها بازی را ادامه دادند و در نهایت به گل هم رسیدند. نکته جالب اینجا بود که بعد از مصدومیت شدید عمری، سیامک نعمتی لب خط منتظر تعویض شدن و به بازی آمدن بود و قرار بود در اولین صحنه‌ای که بازی متوقف شود، سیامک جانشین عمری شود. بازی متوقف شد ولی نعمتی به بازی نیامد. آنطور که از جایگاه خبرنگاران دیده می‌شد، در همان لحظه یحیی گل محمدی قصد داشت سروش رفیعی را هم به بازی بفرستد و جانشین آل کثیر کند.

همین موضوع باعث تاخیر در تعویض شد و پرسپولیس هم ۹ نفره بود. سپاهانی‌ها هم بدون اینکه بخواهند توپ را به بیرون بزنند، بازی را ادامه دادند و به گل هم رسیدند. گلی که صدای پرسپولیسی‌ها را درآورد و هم بازیکنان داخل زمین و هم نیمکت نشینان پرسپولیس به داور بازی معترض شدند که چرا بازی را متوقف نکرد تا هم تعویض پرسپولیس انجام شود و هم به وضعیت بازیکن آسیب دیده در داخل زمین رسیدگی شود.

این ماجرا دقیقا مشابه با ماجرای تعویض جنجالی پرسپولیس در دربی برگشت فصل قبل بود. جاییکه پرسپولیس با یک گل از حریف سنتی پیش بود ولی موقعی که ۱۰ نفره بود، گل دریافت کرد و این گل هم سرآغاز جنجال وحشتناک آن بازی و اعتراض‌های باورنکردنی یحیی گل محمدی به سید مهدی سیدعلی داور آن دیدار بود. یحیی گل‌محمدی بعد از دریافت گل به شدت به داور بازی حمله کرد و حتی در صحنه‌ای با او برخورد هم داشت.

درگیری یحیی گل‌محمدی و داور در دربی

در ابتدا مشخص نبود که دلیل عصبانیت یحیی از داور در آن دقایق از باز چیست، چرا که گل استقلال در شرایط کاملا سالم به ثمر رسیده بود. دلیل اصلی برافروخته شدن گل‌محمدی ۱۰ نفره بودن پرسپولیس در صحنه گل استقلال بود. قرمزها در آن صحنه به دلیلی آسیب‌دیدگی سعید آقایی و نبود او در زمین ۱۰ نفره بازی می‌کردند.

پرسپولیس پیش از صحنه گل قصد داشت سیدجلال حسینی را به زمین بفرستد که مسئولان برگزاری مسابقه مانع این تعویض شدند. سعید آقایی هم به دلیل مصدومیت کنار زمین بود و و در نهایت در همان زمان استقلال به گل رسید. گل‌محمدی با انتقاد از سیدعلی، حتی ضربه‌ای را به قفسه سینه او زد و بازیکنان پرسپولیس برای پایان دادن به این درگیری وارد ماجرا شدند، او اعتقاد داشت که کادر داوری با تعلل در آن لحظه اجازه ندادند که پرسپولیس تعویض خود را انجام دهد. سرمربی پرسپولیس حتی به جلال مرادی ناظر بازی هم حمله کرد. مرادی که قصد داشت سرمربی پرسپولیس را آرام کند، با ضربات دست گل محمدی مواجه شد. این موضوع باعث شد تا دربی دقایقی متوقف شود و در نهایت با اخراج گل محمدی غائله به پایان برسد.

یحیی پس از آن بازی عنوان کرد: امروز سیاه‌ترین روز داوری بود. خجالت بکشید.گفتنی است یحیی بعد از جنجال‌های آن روز چند جلسه توسط کمیته انضباطی محروم شد و از روی سکوها تیمش را هدایت می‌کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vo663

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرسپولیس، استقلال و سپاهان به دنبال خرید ستاره ۱۹ ساله فولاد!