تاریخ انتشار: 1401/12/07 21:06
یادداشتی از علی مسعودی؛
کد خبر: 10082

نیمکت تیم ملی به همه تعارف شد به جز " ابرام چرخی"! / آیا باید نکونام را سرمربی تیم ملی بدانیم؟

نیمکت تیم ملی به همه تعارف شد به جز " ابرام چرخی"! / آیا باید نکونام را سرمربی تیم ملی بدانیم؟

علی مسعودی؛ ناگهان فدارسیون فوتبال اعلام کرد که از پنج مربی برای هدایت تیم ملی برنامه خواسته اند و باید این نفرات برنامه هایشان را به فدارسیون فوتبال اعلام کنند. امیر قلعه‌نویی، جواد نکونام، فرهاد مجیدی، حسین فرکی و مهدی تارتار پنج مربی هستند که باید به فدارسیون فوتبال برنامه بدهند. البته‌ به دو مربی هم غیره مستقیم تعارف زده شده که این دو مربی ساکت الهامی و حمید مطهری هستند. حال اینکه چطور از این مربیان برنامه خواسته اند مشخص نیست ولی می شود روی هر یک از آنها نقد کرد و بررسی کرد.

امیر قلعه نویی

1- امیر قلعه نویی
البته امیر قلعه‌نویی که برای چندمین بار جزو گزینه ها قرار گرفته بود خیلی زود انصراف داد تا خیال خودش و دیگران را، راحت کند. او با اعلام انصراف یک "نوشابه تگری" هم برای یحیی گل‌ محمدی، مجتبی حسینی و محمد ربیعی هم باز کرد تا این نفرات را هم شایسته انتخاب بداند!  

حسین فرکی

2- حسین فرکی
گزینه بعدی حسین فرکی مربی باتجربه است که چند سالی می شود مربیگری نمی کند و یه جورایی خودش را بازنشسته کرده چون به گفته خودش زانویش در می کند و توان ایستادن در کنار زمین و فعالیت ورزشی را ندارد. مربی که قطعا خودش هم می داند در شرایط فعلی بعید است به او تیم ملی را بدهند.

مهدی تارتار

3- مهدی تارتار

نفر بعدی مهدی تارتار است که آگر قرار بود خودش سرمربی تیم ملی را انتخاب کند به هیچ عنوان مستحق نمی دانست و حتی اسمش را هم‌ نمی آورد! مربی که در حال حاضر تیمش برای بقا مبارزه‌ می کند و حال و روز خوشی در جدول ندارد. اصلا گیرم او به عنوان سرمربی تیم ملی هم‌ انتخاب‌ شد، حال آیا بازیکنانی مثل مهدی طارمی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و دیگر لژیونرها ها برای مربی مثل تارتار تره خرد می کنند؟! بازیکنانی که اسکوچیچ را قبول نداشتند، حال تارتار را قبول کنند؟! البته نه اینکه تارتار مربی بدی باشد، اینکه بازیکنان فعلی تیم ملی از کی‌روش به تارتار برسند هضم کردنش برایشان بسیار سخت خواهد بود.

فرهاد مجیدی

4- فرهاد مجیدی

گزینه بعدی فرهاد مجیدی است که در امارات تیم دارد و مشخص نیست در شرایط فعلی از تیم خودش جدا شود یا نه. هرچند او نیز فعلا تجربه لازم را برای رسیدن به نیمکت تیم ملی را ندارد و به خوبی می داند اگر هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد و نتیجه نگیرد برای همیشه خواهد سوخت. قطعا مجیدی این کوپن را نخواهد سوزاند و نگه خواهد داشت.

حمید مطهری- ساکت الهامی

5و6- ساکت الهامی و حمید مطهری

دو گزینه سایه! ( ساکت الهامی و حمید مطهری ) نیز خودشان‌ هم به خوبی می دانند هنوز در حد تیم ملی نیستند چون حمید مطهری اولین سال سرمربیگری اش را سپری می کند و در همین نساجی نیز روی هواست چه برسد به تیم ملی! ساکت الهامی نیز با اینکه سابقه زیادی در فوتبال دارد اما پرستیژو کاریزمای مربیگری در تیم ملی را ندارد و فعلا باید به نیمکت استقلال که خودش هم دوست داردبرسد و تجربه کسب کند تا فکر تیم ملی باشد. البته اگر می شد نام علی پروین که هم کارنامه زیادی در فوتبال دارد به گزینه ها اضافه می کردند همه چیز تکمیل می شد مشخص نیست فدارسیون فوتبال چه چیزی را در نظر گرفته که اسامی‌ این نفرات را اعلام کرده است؟!

جواد نکونام

7- جواد نکونام

می رسیم به نفر آخری که اخیرا بطور ناگهانی، شاید هم هماهنگ شده! از فولاد خوزستان جدا شده تا به نیمکت تیم ملی برسد. مربی که شاید محتمل‌ترین گزینه برای نشستن روی نیمکت تیم ملی باشد چون از هر لحاظ از سایر گزینه ها چه از لحاظ سابقه ملی و چه نزدیک تر بودن به بازیکنان تیم ملی شراط بهتری دارد. او با چندین بازیکن اصلی تیم‌ ملی همبازی بوده و سابقه فوتبالش در تیم ملی و اروپا آنقدر زیاد است که بازیکنان جرأت نکنند برخوردی که با اسکوچیچ کردند را با نکونام کنند.

در هر حال اگر دیدید برنامه جواد نکونام مورد تایید فدارسیون فوتبال قرار گرفت و او به نیمکت تیم ملی رسید چندان تعجب نکنید، چون جواد نکونام بازی بزرگ با الهلال عربستان را رها نمی کند تا به تهران‌ برگردد! هر چند شاید هم فدارسیون فوتبال دقیقه ۹۰ همه را دور زد و سرمربی خارجی انتخاب کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4j8re2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سکوت مرموز مجیدی و نکونام در مورد تیم‌ملی