تاریخ انتشار: 1401/12/14 12:04
کد خبر: 9745

فرشاد آقای گل، دشمن درجه یک تراکتور!

پیوس با 9 گل زده بهترین گلزن تقابل این دو تیم است و بیشتر از هر بازیکن دیگری تاکنون موفق شده دروازه تراکتور را باز کند.
فرشاد آقای گل، دشمن درجه یک تراکتور!

در حساس ترین دیدار هفته بیست و دوم رقابت های لیگ برتر خلیج فارس تراکتور تبریز از ساعت 16 در ورزشگاه بنیاد دیزل شهر تبریز برابر شاگردان یحیی گل محمدی در پرسپولیس صف آرایی خواهد کرد. این در حالی است که تقابل این دو تیم همواره یکی از جذاب ترین و پر حاشیه ترین دیدارهای فوتبال ایران بوده است. از همین رو به مرور یکی از جذاب ترین بازی های این دو تیم خواهیم پرداخت.

روز جمعه پانزدهم شهریور ماه سال 1370، در اولین دوره رقابت های لیگ آزادگان تراکتور تبریز در ورزشگاه تختی در حضور 30 هزار تماشاگر تبریزی پذیرای شاگردان علی پروین در پرسپولیس بود. واسلی گوجا رومانیایی در ابتدا به عنوان تکنیسین فنی کارخانجات تراکتورسازی رومانی برای مشاوره و همکاری روانه بخش تولید و مونتاژ کارخانجات تراکتورسازی ایران واقع در تبریز شده بود که پس از سرکشیدن واسیلی از امکانات ورزشی کارخانه تراکتورسازی با اشتیاق فراوان برای پذیرفتن هدایت تیم فوتبال تراکتور اعلام آمادگی کرد و از این رو ناگهان وی جایگزین هدایت مهابادپور سرمربی وقت تیم فوتبال تراکتور شد. وی در این دیدار حساس علیرضا نیک مهر، ایوب ذوالفقاری، کریم باقری ، جواد شالچی ، داود قاسم زاده ، صابر تقی زاده، سیروس دین محمدی ، غلامحسین دین محمدی ، ابراهیم اسماعیلی اکبر ذوالمجدیان و احد شیخ لاری را در ترکیب قرار داد. در مقابل علی پروین نیز سعید عزیزیان، محمد پنجعلی، مرتضی فنونی زاده، مجتبی محرمی، فریبرز مرادی، حسین عبدی، حمید درخشان، مرتضی کرمانی مقدم، محمدحسن انصاری فرد، ناصر محمد خانی و فرشاد پیوس را به میدان فرستاد.

hkta4jwr

تراکتور اگرچه در نخستین روز شهریور ما با نتیجه 2 بر یک برابر استقلال شکست خورد اما نمایش زیبایی این تیم برابر استقلال در ورزشگاه آزادی باعث شد تا هواداران این تیم برای تقابل با دیگر تیم پایتخت این بار در خانه استقبال بی سابقه ای داشته باشند. تراکتورسازان در این بازی رسول خطیبی مهاجم خود را به دلیل همراهی تیم ملی امید در امارات در اختیار نداشتند و به نظر می رسید در این بازی در خط حمله دچار مشکل شوند.  

هنوز چیزی از آغاز بازی نگذشته بود که در دقیقه 8 بازی فرشاد پیوس مهاجم گلزن سرخ‌پوشان روی پاس تماشایی مجتبی محرمی موفق شد با ضربه ای دقیق دروازه تراکتور را باز کند تا شاگردان پروین در همان دقایق ابتدایی ثابت کنند جدال با این تیم متفاوت تر از بازی با استقلال برای تراکتور خواهد بود.

با توجه به بررسی های که کادرفنی وقت پرسپولیس انجام داده بود برنامه تاکتیکی سرخ‌پوشان نفوذ از جناحین بود. از همین رو در دقیقه 32 بازی با نفوذ مرتضی کرمانی مقدم و پاس او، باز هم فرشاد پیوس موفق شد دروازه تراکتور را برای دومین بار باز کند و برتری عددی خود را به 2 برساند.  شاگردان گوجا که از حمایت هواداران خود برخوردار بودند با نفوذ جواد شالچی از جناحین در چندین نوبت روی دروازه پرسپولیس ایجاد موقعیت کردند اما راه به جایی نبردند تا در نهایت در دقیقه 43 فرشاد پیوس روی حرکت انفرادی دروازه تراکتور را باز کند و علاوه بر هت تریک در این دیدار پیش از آغاز نیمه دوم کار تبریزی ها را تمام کند.

با شروع نیمه دوم به نظر می رسید تراکتوری ها به دنبال جبران 3 گل خورده خود هستند. از همین رو در دقیقه 48 سعید عزیزیان نتوانست به خوبی شوت سیرون دین محمدی را دفع کند تا احد شیخ لاری از این موقعیت نهایت بهره را ببرد و با ضربه سر دروازه پرسپولیس را باز کند. با این گل زود هنگام تراکتور در شروع نیمه دوم به نظر می رسید تراکتور بتواند نتیجه را جبران کند اما تلاش های شاگردان واسیلی گوجا ره به جایی نبرد. اما این پایان کار برای شاگردان پروین نبود. در دقیقه 90 بازی پیوس برای چهارمین بار موفق شد دروازه تراکتور را باز کند تا در پایان پرسپولیس روی آتش بازی مهاجم خود فرشاد پیوس بتواند با نتیجه 4 بر یک حریف تبریزی خود را در خانه در هم بکوبد.  

ojws5gsg

این بازی جذاب از هر حیث پیوس را در تقابل های پرسپولیس با تراکتور صاحب رکوردهای مختلف کرد. پیوس با 9 گل زده بهترین گلزن تقابل این دو تیم است و بیشتر از هر بازیکن دیگری  تاکنون موفق شده دروازه تراکتور را باز کند. همچنین این بازیکن تنها بازیکنی است که در تقابل این دو تیم قرمز پوش موفق شده هت تریک و پوکر کند.  

گفتنی است در پایان دوره اول رقابت های لیگ آزادگان، پرسپولیس با 31 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت و تراکتور نیز با کسب 16 امتیاز در رده دهم جدول قرار گرفت. همچنین فرشاد پیوس با 11 گل زده موفق به کسب عنوان آقای گلی این رقابت ها شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xvdq3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیوس: یحیی آرامش را به پرسپولیس برگرداند

پیوس: پرسپولیس به دو مهاجم جدید نیاز دارد
هماهنگی نفرات جدید زمانبر است؛