تاریخ انتشار: 1401/12/26 12:44
صدرنشینی قاطعانه مورایس در نیم فصل دوم؛
کد خبر: 9088

سپاهان، ساپینتو و یحیی را با هم جا گذاشت!

سپاهان با کسب 22 امتیاز در نیم فصل دوم، عملکردی استثنایی را از خود به جای گذاشته است.
سپاهان، ساپینتو و یحیی را با هم جا گذاشت!

 دور برگشت لیگ برتر در حالی از میانه خود گذشته که قهرمان نیم فصل نخست، پرسپولیس، کاملا از صدر پایین کشیده شده و در جایگاه سوم قرار دارد. اما اوضاع برای سرخ‌پوشان در نیم فصل دوم عجیب‌تر هم هست و شاگردان یحیی گل‌محمدی در جایگاه پنجم قرار گرفته‌اند.

پرسپولیس از هشت بازی نیم فصل دوم، 4 برد و یک مساوی کسب کرده تا 13 امتیازی باشد. این در حالی است که چهار تیم در لیگ برتر عملکردی بهتر از پرسپولیس داشته‌اند و همین موضوع باعث شده تا قرمزها تاج و تخت خود در صدر جدول را از دست بدهند. نکته جالب اینکه پرسپولیس در دور برگشت تنها 9 گل به ثمر رسانده و 6 بار هم دروازه خود را بازشده دیده تا به این ترتیب عنوان بهترین خط دفاعی لیگ برتر را هم تقدیم تیم محمد ربیعی کند.

سپاهان، همچنان و با فاصله صدرنشین نیم فصل دوم است و علاوه بر پرسپولیس، استقلال را هم مغلوب کرده است. کسب 22 امتیاز در هشت بازی، آمار استثنایی و باورنکردنی ژوزه مورایس است که در نیم فصل دوم تنها یک تساوی داشته و سایر مسابقات را با برد پشت سر گذاشته است. به عبارتی او تنها 8 امتیاز دیگر می‌خواهد تا به متوسط معروف دو امتیازی در نیم فصل دوم برسد.

استقلال با ساپینتو، وضعیت خوبی دارد. آن‌ها تنها به سپاهان در نیم فصل دوم باختند که اگر این باخت نبود، حالا در کنار یا بالاتر از تیم مورایس، صدر جدول را در دست گرفته بودند.

1

در سه هفته اخیر، سه برد متوالی برای مس رفسنجان باعث شد تا این تیم به جایگاه سوم موفق‌ترین تیم‌های نیم فصل دوم برسد. البته این در شرایطی رقم خورد که تراکتور دو بازی اخیر خود را باخت و به جایگاه چهارم تنزل پیدا کرد.

صعود ویژه دیگر متعلق به ذوب آهن است که با هدایت مهدی تارتار و کسب 7 امتیاز از سه بازی حساس اخیر، به جایگاه دهم صعود کرد تا بالاتر از ملوان و فولاد قرار بگیرد.

قعر جدول نیم فصل دوم، تفاوت چندانی با پایین جدول کلی لیگ برتر ندارد و نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت با چهار و سه امتیاز، در پایین قرار دارند.

حالا باید دید در 7 بازی باقی مانده چه اتفاقی رخ می‌دهد و آیا سپاهان می‌تواند تاج و تخت خود را حفظ کند یا آن را به استقلال واگذار خواهد کرد؟ البته ممکن است سپاهان اول و استقلال دوم جدول دور برگشت باشند اما پرسپولیس قهرمان جدول اصلی لقب بگیرد!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pvzo4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرسپولیس، استقلال و سپاهان به دنبال خرید ستاره ۱۹ ساله فولاد!