تاریخ انتشار: 1401/12/26 22:34
کد خبر: 9067

قلعه‌نویی: سرباز مردم هستم و می‌خواهم یادگاری خوبی برای تیم ملی بگذارم/ به من ظلم شد

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: امیدوارم خدا کمک کند تا یادگاری خوبی برای تیم ملی بگذارم.
قلعه‌نویی: سرباز مردم هستم و می‌خواهم یادگاری خوبی برای تیم ملی بگذارم/ به من ظلم شد

امیر قلعه‌نویی پس از برتری یک بر صفر تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان مقابل فولاد خوزستان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال، اظهار داشت: برخی جاها آدم قاصر است که حرف بزند. من فراز و نشیب‌هایی زیادی در زندگی‌ام دیدم ولی در لحظه‌ای قرار دارم که نمی‌دانم از چه کلماتی استفاده کنم. فولاد فوتبال خوبی بازی کرد و به علیرضا منصوریان تبریک می‌گویم. فولادی‌ها حتی زمانی که 9 نفره شدند، نظم تیمی‌شان را حفظ کردند. فولاد فوتبال رو به جلو را بازی کرد که خوزستانی‌ها این نوع فوتبال را دوست دارند و منصوریان با داشتن زمان کم این کار را انجام داده است.

وی افزود: در دو سال و نیمی که در گل‌گهر حضور دارم، مظلومیت این تیم را دیدم. دیگر نمی‌خواهم درباره آن صحبت کنم اما باید از شخص عتیقی، هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه تشکر کنم که در این فراز و نشیب‌ها پشت من بودند. آقای عتیقی ته معرفت و اخلاق بود. من 40 سال در ورزش بودم و عتیقی در زمانی خاص کارهایی برای من انجام داد که در خاطرم می‌ماند. پس از آن رأی (اشاره به پرونده اریک بایناما) فشارم بالای 21 رفت، این رأی ظالمانه بود اما با این حال از نو شروع کردیم. گل‌گهر در باشگاهداری برند شده است، چه بخواهند و چه نخواهند با بودجه معمولی برند شده است. ما راهمان را خوب پیش رفتیم، آن هم با همه مسائلی که برای‌مان اتفاق افتاد. این راه به خاطر مردی بود به نام عتیقی که بالاسر مجموعه بود. بعد از آن اتفاق، هر کسی در مدیریت باشگاه بود گل‌گهر در لیگ یک بود. با مدیریت دوستان برگشتیم و چهارم لیگ شدیم. امسال با همه بدشانسی‌ها و اشتباهاتی که من داشتم الان چهارم هستیم، هر چند که می‌توانستیم جایگاه بهتری داشته باشیم. مردم کرمان نجیب هستند و سه سال است در سیرجان حضور دارم و ممنون‌شان هستم. آنها انسان‌های با محبتی هستند. بازیکنانی داشتم که من را ثروتمند کردند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: به غیر از دو مقطع کوچک که نمی‌خواهم خاطراتش را باز کنم، هر جا بودم بازیکنانم با قلب‌شان بازی کردند. جاهایی بودیم که 5 ماه پول نگرفتیم و 6 ماه زمین نداشتیم اما بازیکنان خوبی داشتیم. امسال پسرهای من که مثل هوتن می‌مانند، سنگ تمام گذاشتند. وقتی می‌دیدم که رگ گردن‌شان را می‌گذاشتند، شرمنده می‌شدم. باشگاه هیچ چیزی از نظر پرداختی و پاداش کم نگذاشت. اگر این مجموعه راهش را ادامه دهد، گل‌گهر برندی در آسیا خواهد شد. دوستان رسانه به جای خودشان و سه چهار نفرشان که پای کار بودند، اگر چیزی بوده است، حلالم کنید.

قلعه‌نویی با اشاره به انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی تصریح کرد: من سرباز و مخلصم مردم و کشورم ایران هستم. یک دوره به من پیشنهاد دادند که اخلاق‌مداری کردم و گفتم باشگاه تصمیم بگیرد و گفتند نه. یک ماه پیش بیانیه دادم و انصراف دادم، الان تکلیفم است. نمی‌گویم آنچنان قابلیتی دارم اما جایگاه مشخصی است که برای من در نظر گرفته‌اند و شاید لیاقتش را نداشته‌ام. از همه باشگاه‌ها به خاطر بیانیه‌های‌شان تشکر می‌کنم، همچنین از پیشکسوتان بزرگی که نسبت به من محبت کرده و صحبت کردند، تشکر می‌کنم. من مخلص و کوچک همه آنها هستم. انشاء‌الله سرباز کوچک مردم هستم و کاری کنم مردم را به لطف خدا و اهل بیت (ع) بتوانم مردم را خوشحال کنم. ما توانایی‌های زیادی در تیم ملی داریم، مدیریت و بازیکنان خوبی در اختیار داریم و انشاء‌الله بتوانیم فوتبال علمی و مدرن ایرانی را انجام دهیم و دل مردم را خوشحال کنیم. در دوره قبل به بنده ظلم شد اما تلاشم را کردند و در 16 سال گذشته کاری کردم که خوب باشم. اصلا دنبال این جایگاه نبودم. یک بار علی کفاشیان به من گفت که در بازی با روسیه روی نیمکت تیم ملی بنشین که قبول نکردم، شاید خیلی ناراحت شدم، چون عضو کمیته فنی تیم‌‌های ملی بودم، دیداری که علیرضا منصوریان سرمربی موقت تیم ملی شد. در یک دوره هم کشوری‌فرد و بهاروند با من صحبت کردند و همان موقع گفتم سپاهان باید تصمیم‌گیری کند و در نهایت سپاهان گفت که قلعه‌نویی در اصفهان بماند. امیدوارم خدا کمک کند دل مردم را خوشحال کنم.

وی ادامه داد: از همه مخصوصا بزرگان درخواست می‌کنم که کمک کنند. بزرگانی مثل حشمت مهاجرانی از دوبی به من زنگ زد، از علی پروین و ذوالفقارنسب که تبریک گفتند و مشاوره دادند. آینده را خوب می‌بینم و امیدوارم خدا کمک کند که یادگاری خوبی در تیم ملی بگذارم. صحبتی از آیت‌الله بهجت بگویم که گفت آمدیم زندگی کنیم تا قیمت پیدا کنیم نه اینکه به هر قیمتی زندگی کنیم. تا لحظه‌ای که باشم، اصولم را زیر پا نمی‌گذارم و آن چیزی که به سود مردم و تیم ملی است، انجام می‌دهم. این بار با تجربه بیشتر و شرایط خوبی که حاکم بر فدراسیون است کار می‌کنیم. در دوره قبلی فوتبال مسئول نداشت و تا شروع کردیم تعلیق شد و دو گروه سیاسی بالای سر کار بودند. تیم ملی نیاز دارد با یک شیوه خوب جوان‌های خوبی را ببیند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران یادآور شد: تیم ملی بالاترین شرایط سنی را در جام جهانی داشت و مهمتر اینکه لیگ پیری هم داریم و باید در زمان خوب به موازات کار را پیش ببریم. باید از همه همکارانم، دوست خوبم قلیچ‌خانی و همین‌طور خانواده‌ام که پس از سال 2006 سختی‌های زیادی بابت رفتارها و دادگاه‌هایی که با من شد، کشیدند. من 13 سال است از تهران دور هستم و از همسرم، پسر و دخترم تشکر می‌کنم که مثل کوه پشت من بودند.

وی در پایان در واکنش به حضور سعید الهویی در کادرفنی تیم ملی گفت: فردا جمع‌بندی می‌کنیم. مطمئنم با برندی که گل‌گهر پیدا کرده، هر کس دیگری بیاید، بهتر از من کار خواهد کرد. من مربی کوچکی بودم و نفر بعدی با حضور این مدیران بهتر نتیجه می‌گیرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4v6op3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نخستین لیست قلعه‌نویی برای تیم ملی اعلام شد