تاریخ انتشار: 1401/12/27 22:21
کد خبر: 9017

فقط یک امتیاز بیشتر از آلومینیوم در نیم‌فصل دوم!/ یحیی، گوشه رینگ

در شرایطی که پرسپولیسی‌ها در رویای صدرنشینی در پایان سال 1401 به سر می‌بردند، در بازی پایانی سال همه چیز برای آنها به شکل کابوس‌واری پیش رفت؛ خودشان به رقیب مستقیم‌شان باختند و استقلال هم با یک پیروزی ارزشمند بیرون از خانه برابر فولاد موفق شد از آنها سبقت بگیرد.
فقط یک امتیاز بیشتر از آلومینیوم در نیم‌فصل دوم!/ یحیی، گوشه رینگ

به این ترتیب تیم ریکاردو ساپینتو بعد از 20 هفته در جدول از پرسپولیس جلو زد که طبیعتا نمی‌تواند مطلوب سرخ‌ها باشد. مجموعه این اتفاقات، بار دیگر جایگاه یحیی گل‌محمدی را روی نیمکت سرخپوشان متزلزل کرده است؛ هرچند مسایل دیگری هم در این میان وجود دارد.

ضعیف‌تر از همیشه

اگر به سنت معمول قرار باشد میانگین 2 امتیاز در هر بازی را حد نصاب لازم برای کسب عنوان قهرمانی به شمار بیاوریم، پرسپولیس امروز و در این لحظه کمتر از این میانگین امتیاز دارد. سرخ‌ها از 23 بازی خود صاحب 45 امتیاز هستند که یک امتیاز کمتر از حد نصاب مورد بحث به شمار می‌اید. در عین حال پرسپولیس 4 امتیاز هم از سپاهان صدرنشین و یک امتیاز از استقلال رده دومی کمتر دارد. از سوی دیگر امتیازاتی که پرسپولیس در این فصل به دست آورده، از بازه زمانی مشابه در هفت سال گذشته ضعیف‌تر بوده است. در چنین شرایطی یحیی گل‌محمدی حتی به رکورد خودش در پرسپولیس هم نرسیده. سرخپوشان در لیگ نوزدهم با شراکت یحیی و کالدرون در حالی قهرمان شدند که از 30 بازی 67 امتیاز کسب کرده بودند؛ میانگین 2.23. پرسپولیس در لیگ بیستم هم با 67 امتیاز قهرمان شد که تقریبا همان معدل را نشان می‌داد. حتی در لیگ بیست‌ویکم که پرسپولیس پشت سر استقلال ماند و قهرمان نشد، قرمزها در پایان فصل 63 امتیاز به دست آوردند که حکایت از معدل 2.1 در هر بازی دارد، اما فعلا پرسپولیس یحیی به میانگین 2 امتیاز نرسیده است.

چشم‌اندازی هست؟

هنوز هفت هفته به پایان فصل باقی مانده و سیبی که در آسمان رها شده، تا به زمین برسد هزار چرخ دیگر خواهد خورد. سه هفته پیش که پرسپولیس در مسابقه حذفی با سپاهان 4 گل به این تیم زد، عالم و آدم از ترفندهای فنی گل‌محمدی به نیکی یاد می‌کردند، اما حالا ورق برگشته. فوتبال همین است و در آن چندان نباید هیجان‌زده قضاوت کرد. با این حال در یک نگاه کلی به عملکرد مستمر پرسپولیس در این فصل، روشن می‌شود که تیم گل‌محمدی نوسان داشته و با این همه ستاره، نتایج مطلوب را به دست نیاورده است. پرسپولیس امسال 4 باخت داده که شامل 3 شکست خانگی می‌شود. این تیم در نیم‌فصل دوم مسابقات فقط یک امتیاز بیشتر از آلومینیوم اراک گرفته و با 13 امتیاز در رده ششم ایستاده است. به علاوه پرسپولیس در 8 بازی دور برگشت فقط 9 گل زده که این هم آمار تامل‌برانگیزی به نظر می‌رسد. مجموعه این مسایل نشان می‌دهد امروز دیگر با قاطعیت سابق نمی‌توان از گل‌محمدی دفاع فنی صورت داد. خود او هم می‌داند اگر برای دومین فصل پیاپی قهرمان نشود، باید آماده شنیدن نقدهای تند و تیز بیشتری باشد.

حذفی؛ کف توقعات

قطعا پرسپولیس هنوز برای قهرمانی در لیگ برتر شانس دارد، اما اگر این اتفاق رخ ندهد کف توقعات هواداران قهرمانی در جام حذفی خواهد بود؛ جایی که پرسپولیس به یک‌چهارم نهایی رسیده و در این مرحله باید به مصاف برنده بازی فولاد و گل‌گهر برود. اگر یحیی برای دومین فصل پیاپی هیچ جامی نگیرد و برای چهارمین فصل پیاپی جام حذفی را از کف بدهد، کار برایش خیلی سخت خواهد شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qzzj3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


هت‌تریک یحیی در آزادی و پوکرِ در یک نتیجه