تاریخ انتشار: 1402/01/13 00:52
کد خبر: 8370

هشدار مربی سابق آبی‌ها/به شدت نگران استقلال هستم!

مربی سابق استقلال گفت:به نظر می رسد ساپینتو تصمیم گرفته در رفتارهای جنجالی اش تجدید نظر کند و شاید هم باشگاه به او فهمانده که استقلال بزرگترین تیم ایران و یکی از پرافتخارترین تیم های آسیا است و نباید شان و حرمت این باشگاه با رفتارهای جنجالی یک سرمربی خدشه دار شود.
هشدار مربی سابق آبی‌ها/به شدت نگران استقلال هستم!

با وجود اینکه استقلال از نظر فنی شرایط خوبی دارد و تنها سه امتیاز با صدر جدول اختلاف پیدا کرده اما شرایط این تیم نگران کننده است. آنچه این روزها بیشتر از هر زمان دیگری آبی ها را نگران کرده وضعیت مالی و اوضاع به هم ریخته باشگاه است.

بازیکنان استقلال در روزهای پایانی سال 1401 به دلیل پرداخت نشدن مطالبات شان اعتصاب کردند و در نهایت هم با جیب های خالی سال جدید را آغاز کردند. آنها در روزهای سپری شده از سال 1402 هم پولی از باشگاه دریافت نکرده‌اند و مدیریت باشگاه به شدت درگیر پرداخت مطالبات استراماچونی بوده تا قهرمانی مقتدرانه استقلال با فرهاد مجیدی در سال گذشته بی ثمر نماند و آبی ها بتوانند در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شوند.به همین دلیل است که صادق ورمزیار مربی و کاپیتان اسبق استقلال نگران است که همین حاشیه ها و مشکلات مالی ترمز شاگردان ریکاردو ساپینتو را بکشند و آبی ها را در کسب قهرمانی دوباره ناکام بگذارند. نگرانی ای که چندان پربیراه نیست و باید منتظر بمانیم و ببینیم در هفته های آینده چه اتفاقاتی برای مدافع عنوان قهرمانی رخ می دهد. ورمزیار درباره شرایط سال گذشته استقلال صحبت هایی انجام داده که در ادامه می خوانید.

*قهرمانی مقتدرانه استقلال با فرهاد مجیدی؟

وقتی بدون باخت و با بهترین امتیاز قهرمان می‌شوید، وقتی رکوردهای زیادی می‌زنید، شیرینی دو چندانی دارد و البته درحالی که هنوز مزه این قهرمانی زیر دندان استقلالی ها بود اما رفتن فرهاد مجیدی این قهرمانی را به کام استقلالی ها تلخ کرد. یادمان باشد استقلال همیشه استقلال است. هرکسی می‌آید و می‌رود. چه مربی، چه بازیکن و چه مدیر. این تیم، تیم بسیار بزرگی است. خیلی‌ها آمدند و رفتند و دیدیم که رفتن فرهاد هم تاثیر خیلی زیادی روی استقلال نگذاشت و آبی ها امسال هم مدعی قهرمانی هستند. رفتن مجیدی هم انتخاب خودش بود و این حق را داشت که بهترین تصمیم را برای خودش بگیرد ولی در مجموع این تیم بزرگ استقلال است که به همه اعتبار می‌دهد. من همان زمان هم از مجیدی تشکر کردم و در مصاحبه هایم گفتم دست فرهاد مجید درد نکند. او یکسال زحمت کشید و الحق و الانصاف کار بزرگی برای استقلال انجام داد.

*استقلال با ساپینتو؟

طول کشید تا استقلال با ساپینتو به شرایط ایده آل برسد. یکی از نقاط ضعف ساپینتو این بود که او خیلی دیر به شناخت لازم از بازیکنان دست پیدا کرد و طول کشید تا به یک ترکیب ایده آل برسد.یکی دیگر از مشکلات بزرگ او رفتارهای غیرحرفه ای در کنار زمین بود. از یک مربی که در اروپا کار کرده، بعید بود چنین رفتارهای غیرحرفه ای از خود نشان دهد. او پول گرفته تا استقلال را به قهرمانی برساند. تیمش را به آرامش هدایت کند و از حاشیه‌ها دوری کند. نه اینکه با هر اتفاق کوچکی خود را به میان درگیری و دعوا بیندازد و در پایان هم با دریافت کارت از بازی بعد محروم شود. تا به حال سابقه نداشته در طول سالهای گذشته سرمربی ای به استقلال بیاید که در ۱۵ بازی، ۴ بار اخراج شده باشد. البته به نظر می رسد ساپینتو تصمیم گرفته در رفتارهای جنجالی اش تجدید نظر کند و شاید هم باشگاه به او فهمانده که استقلال بزرگترین تیم ایران و یکی از پرافتخارترین تیم های آسیا است و نباید شان و حرمت این باشگاه با رفتارهای جنجالی یک سرمربی خدشه دار شود.

*شرایط این روزهای استقلال؟

استقلال بعد از جام جهانی شرایط بدی را تجربه کرد اما تیم رفته رفته بهتر شد و انگار روح جدیدی در کالبد این تیم دمید. به نظر من استقلال در هفته های قبل از تعطیلات از نظر روحی و روانی به شرایط ایده آل رسید. بازیکنان به یک وحدت تاکتیکی و همدلی تیمی دست پیدا کرده اند و توانسته اند همراه با هواداران نمایش خوبی از خود ارائه دهند. دومین دلیل آن رسیدن به یک ترکیب ثابت است که باعث شده بازیکنان درک متقابلی از یکدیگر پیدا کرده، زوج سازی کنند و خط هافبک استقلال عملکرد خوبی از خود داشته و توانسته مهاجمان را در موقعیت گلزنی قرار دهد و سومین مسئله آمادگی آرش رضاوند و سعید مهری است که اگر چه پلی میکر تخصصی نیستند ولی عملکرد فوق العاده ای داشتند و توانسته اند مهاجمان استقلال را در بهترین شرایط برای گلزنی قرار دهند.البته نباید از تعویض‌های خوب ساپینتو هم به سادگی گذر کنیم.

*استقلال قهرمان می شود؟

برای پاسخ دادن به این سوال خیلی زود است. زود است که قهرمان را پیش بینی کنیم چون هنوز بازی های زیادی مانده و اختلاف امتیازات هم کم هستند. به نظر من تیمی قهرمان می شود که نوسان کمتری داشته باشد اما مسایلی هست که به شدت من را نگران می کند. قبل از عید نوروز شنیدیم که بازیکنان استقلال به دلیل مسایل مالی اعتصاب کرده اند. مشکلات مالی که خود باعث ایجاد معضلات حاشیه ای می شوند می توانند ترمز شاگردان ساپینتو را بکشند و مانعی جدی برای قهرمانی استقلال باشند. با این حال امیدوارم مدیریت باشگاه به خوبی بتواند از پس حاشیه ها بربیاید و بازیکنان و کادرفنی هم همه تمرکز خود را برای دبل قهرمانی بگذارند.

*انتقادات پیشکسوتان از ساپینتو؟

اگر پیشکسوتان از استقلال انتقاد می‌کردند از سر دلسوزی بود نه کینه شخصی با ساپینتو و بازیکنان. در هفته‌های اخیر استقلال نتایج خوبی گرفته وهمه عملکرد ساپینتو را مورد تحسین قرار دادند اما وقتی خوب نبود انتقاد می‌کردند آن هم انتقاد سازنده تا شاید در روند استقلال تأثیرگذار باشد. خوشحالم که هواداران در کنار بازیکنان و مربیان تیمشان هستند. قطعا این مساله روحیه خوبی به بازیکنان و کادر فنی داده و امیدوارم این حمایت تا پایان فصل ادامه داشته باشد تا شاهد یک قهرمانی دیگر هم در لیگ برتر و هم جام حذفی برای استقلال باشیم.

*انتخاب امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی؟

برای امیر قلعه نویی در تیم ملی آرزوی موفقیت دارم اما او برای موفقیت حتما باید یک مساله مهم را در نظر بگیرد. تیم ملی فوتبال ما در جام جهانی یک تیم تقریبا پیر بود. میانگین سنی بالایی داشت و در جام جهانی هم یکی از تیم‌هایی بود که از لحاظ سنی، بزرگ‌تر از سایر تیم‌ها بود.بنابراین لازم است تغییرات زیادی در تیم ملی صورت بگیرد. دلایلی که می‌تواند موفقیت تیم ملی را با قلعه‌نویی در جام ملت‌های آسیا تضمین کند، ابتدا جوانگرایی است. تیم باید بازیکنان پا به سن گذاشته را کنار گذاشته و از جوانانی استفاده کند که انگیزه بالایی دارند، پرانرژی هستند و در جام ملت های آسیا می تواند تاثیرگذار باشند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yb7y2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ورمزیار: به موفقیت استقلال در لیگ خوش‌بینم/ شانس مدعیان قهرمانی برابر است

ورمزیار: ذهن محمد نادری هنوز مصدوم است
عملکرد متفاوت دیاباته به خاطر اختلاف سلیقه با فکری است