تاریخ انتشار: 1402/01/22 15:59
تاج نمی‌خواهد سرنوشت عزیزی‌خادم را تجربه کند
کد خبر: 7968

درگیری تند پرسپولیس و فدراسیون بر سر تخلفی قدیمی!

در بیانیه امروز فدراسیون فوتبال در پاسخ به پرسپولیس به تخلفی قدیمی اشاره شده است.
درگیری تند پرسپولیس و فدراسیون بر سر تخلفی قدیمی!

کشمکش بین فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس با اظهارات شب گذشته رضا درویش روی آنتن زنده برنامه فوتبال برتر و هم‌چنین بیانیه امروز فدراسیون فوتبال علنی شد و هر دو طرف مواردی را مطرح کردند که جالب توجه و قابل تامل است.

پرسپولیسی‌ها مدتی قبل به فیفا نامه‌ای ارسال کرده بودند که پرداخت طلب رادوشویچ را از محل پاداش‌ حضور بازیکنانش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پرداخت کند. موضوعی که درویش با صحبت درباره آن به نکته‌ای مهم‌تر اشاره کرد و گفت: «ایمیلی از فیفا به ما رسید و گفتند باتوجه به اینکه هنوز محاسبات فیفا برای تعیین درآمد باشگاه‌ها پایان نیافته، امکانی برای پرداخت نداریم اما اگر فدراسیون بخواهد می‌تواند بگوید و از پاداشش پرداخت کنیم».

موضوعی که در جلسه روز شنبه (۱۹ فروردین ماه) هیئت رئیسه مطرح شد اما مورد موافقت اعضا قرار نگرفت تا انتقاد شدید پرسپولیسی‌ها را به همراه داشته باشد. حتی رضا درویش ادعای بزرگی داشت و گفت مدیران فدراسیون دوست نداشته‌اند پرسپولیس مجوز حرفه‌ای دریافت کند.

به همین دلیل، فدراسیون فوتبال امروز طی بیانیه‌ای خود را حامی تمامی باشگاه‌های لیگ برتری در راه کسب مجوز دانست. در بخش ابتدایی بیانیه آمده است:

فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران به عنوان متولی فوتبال کشور همواره خود را حامی تیم‌های باشگاهی می‌داند و از حقوق مسلم فوتبال که مهم ترینش پرداخت حق پخش تلویزیونی است دفاع کرده است. این سیاست در خصوص تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا پر رنگ‌تر است و فدراسیون نظرات مشورتی خود را در طول سالیان گذشته برای رفع موانع شرکت در لیگ قهرمانان آسیا به باشگاه‌ها ارائه کرده و حمایت‌های لازم جهت حضور قدرتمندانه در آسیا را از نمایندگان کشورمان در آسیا انجام داده. خوشبختانه با تلاش و جلسات متعدد ریاست فدراسیون فوتبال با مسئولین کنفدراسیون فوتبال آسیا زمینه رفع تعلیق فوتبال باشگاهی جهت حضور در لیگ قهرمانان فراهم شد.قطعا دیدگاه مدیران فدراسیون فوتبال و در راس آن هیئت رئیسه محترم در خصوص دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیز همین‌گونه بوده و هست.

اما در ادامه این بیانیه به موردی اشاره شده که قبلا دردسر آفریده است. در زمان مدیریت شهاب الدین عزیزی خادم، با موافقت او ۱۰ میلیارد تومان به صورت قرض از سوی فدراسیون فوتبال در اختیار پرسپولیس قرار گرفت. موضوعی که مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال را نداشت و بعدها به یکی از دردسرهای اصلی عزیزی‌ خادم تبدیل شد.

فدراسیون فوتبال حالا به این مورد اشاره کرد و گفت: حتی کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز از حذف این دو باشگاه در فصل گذشته ناخرسند بود زیرا حضور این دو تیم در لیگ قهرمانان باعث افزایش آمار تماشاگران و مخاطبان لیگ قهرمانان می‌شود با این حال چاره‌ای جز رعایت الزامات حرفه‌ای لیگ قهرمانان نبود ، در نهایت با تلاش فدراسیون فوتبال و به کارگیری تمام توان مدیریتی و حقوقی از سوی فدراسیون در کنفدراسیون فوتبال آسیا، این محرومیت لغو شد تا اقدامات اولیه برای بارگذاری مدارک و دریافت مجوز حرفه‌ای فراهم شود و هیئت رئیسه نیز برای اینکه متهم به نگاه رنگی و حمایت از یکی از دو باشگاه بزرگ کشورمان نشود از یک سو و از سوی دیگر عدم تطبیق موضوع با قوانین و مقررات جاری که به نمونه در دوره مدیریت وقت فدراسیون مبلغ 10 میلیارد تومان از حساب فدراسیون فوتبال به باشگاه پرسپولیس براساس تاکید وزارت ورزش و جوانان واریز گردیده بود به عنوان تخلف از سوی دیوان محاسبات عمومی کشور به فدراسیون اعلام گردید.

با توجه به حواشی‌ای قبلا بابت این قضیه به وجود آمده و اعتراض باشگاه‌های مختلف، مخصوصا استقلال را به همراه داشته، فدراسیون فوتبال کاملا خود را از این موضوع کنار کشیده و به رعایت اصل بی طرفی اشاره کرده است. در انتهای بیانیه آمده: بنابراین فدراسیون خود را ملزم به رعایت بی طرفی و اجرای الزامات قانونی می‌داند ولی همواره نگاه حمایتی و ملی خود را نسبت به باشگاه‌های حاضر در آسیا دارد و در همین راستا تلاش‌های خود را برای افزایش درآمد باشگاه‌ها از راه‌های قانونی انجام می‌دهد زیرا بزرگترین مشکل باشگاه‌های کشورمان برای درخشش در آسیا نداشتن درآمد پایدار از منابع قانونی در فوتبال جهان است.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wav62

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


انتقاد درویش: دوست داشتند ما از آسیا حذف شویم!
باید از فدراسیون سوارکاری کمک بخواهیم؟

اتهام جنجالی درویش به مدیرعامل اسبق استقلال
در حال یادگیری سه جزء صورت مالی هستم