تاریخ انتشار: 1402/02/07 11:06
کد خبر: 7206

پرسپولیس و یحیی در سراشیبی قهرمانی

اگر قرار بود اتفاقات فوتبال قابل پیش‌بینی باشد، اصلا نباید ملوان از سپاهان امتیاز می‌گرفت تا ابتکار عمل برای قهرمانی در لیگ بیست‌ودوم در اختیار پرسپولیس قرار بگیرد.
پرسپولیس و یحیی در سراشیبی قهرمانی

منطقی نیست تیمی بعد از ۸ بازی نبردن و ناکامی در ثبت کلین‌شیت، در ورزشگاه مملو از جمعیت مدعی اصلی قهرمانی به میدان برود و امتیاز بگیرد اما ملوان این کار مهم را انجام داد. بنابراین به همین نسبت هم احتمال دارد یکی از رقبای بعدی پرسپولیس شگفتی‌ساز شود و باز هم معادلات را به هم بریزد. با این همه اما، دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد کار پرسپولیس برای قهرمان نشدن خیلی سخت است و در واقع این تیم اگر بخواهد هم، شاید نتواند جام را از دست بدهد!

سه حریف بحران‌زده

در حال‌حاضر پرسپولیس با ۵۷امتیاز بالاتر از سپاهان ۵۶امتیازی و استقلال ۵۵امتیازی در صدر جدول قرار گرفته است. بنابراین آنها اگر هر ۳بازی پایانی خود را با پیروزی پشت سر بگذارند، قطعا قهرمان خواهند شد. این ۳حریف اما تیم‌هایی هستند که بردنشان برای سرخپوشان سخت به‌نظر نمی‌رسد. نخستین رقیب قرمزها گل‌گهر سیرجان است که در شرایط عادی تیمی دشوار به‌نظر می‌رسید، اما یادتان باشد آنها سرمربی‌شان را از دست داده‌اند و پس از جدایی امیر قلعه‌نویی، از ۴بازی فقط یک پیروزی کسب کرده‌اند. البته ۲تیم ابتدا در جام‌حذفی با هم پیکار می‌کنند و شاید نتیجه این مسابقه در معادلات نبرد لیگی‌شان هم اثر بگذارد. دومین رقیب پرسپولیس، پیکان است که امسال احتمالا بدترین آمار گل زده در تاریخ را به جا گذاشته؛ ۱۱گل در ۲۷بازی! اگر سرخپوشان موفق به شکستن قفل دروازه این تیم شوند، بعید است کار سختی برای کسب ۳امتیاز داشته باشند. نهایتا هم تیم یحیی گل‌محمدی باید در قائمشهر به مصاف نساجی برود؛ حریفی که در ۱۳مسابقه اخیر موفق به کسب پیروزی نشده و همین هفته هم ۴گل از صنعت نفت آبادان دریافت کرد! درصورتی که نساجی روز آخر نیازی به کسب امتیاز برای بقا در لیگ نداشته باشد، کار پرسپولیس حتی آسان‌تر هم خواهد شد.

شاید رقبا هم امتیاز بدهند

از طرف دیگر این احتمال به‌طور جدی وجود دارد که ۲مدعی دیگر قهرمانی باز هم در هفته‌های پیش‌رو امتیاز از دست بدهند. سپاهان به‌ترتیب با نفت مسجدسلیمان(بیرون)، پیکان(خانه) و مس کرمان(بیرون) بازی دارد که در این میان نبرد آنها با ۲تیم فانوس‌به دست نفت و مس می‌تواند دردسرساز شود. مسابقات استقلال حتی سخت‌تر هم هست. آبی‌ها به‌ترتیب باید با نفت آبادان(خانه)، مس رفسنجان(بیرون) و تراکتور(خانه) پیکار کنند که در مورد دشواری ۲بازی آخر اصلا نیازی به توضیح نیست؛ مخصوصا که تیم ریکاردو ساپینتو معمولا در برابر رقبای بالای جدولی مشکل داشته است و هیچ بعید نیست باز هم امتیاز از دست بدهد.

دست بالا نسبت به استقلال

دیگر اتفاق مثبتی که در این هفته شیرین برای پرسپولیس رخ داد، سبقت گرفتن این تیم از استقلال در فاز مسابقات رودررو بود. با توجه به پیروزی در دربی برگشت، حالا اگر امتیازات سرخابی‌ها در پایان فصل مساوی شود، پرسپولیس قهرمان لیگ خواهد بود. این به سرخ‌ها امکان می‌دهد یک بازی مساوی بدهند و نگران ۳برد احتمالی رقیب سنتی نباشند. البته که این قاعده شامل سپاهان نمی‌شود و اگر طلایی‌پوشان ۹امتیاز باقیمانده را بگیرند، پرسپولیس چاره‌ای جز بردن همه مسابقات پیش رو ندارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bww54

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مسئله‌ای که فکر یحیی را مشغول کرده است!