تاریخ انتشار: 1402/02/10 11:40
کد خبر: 7071

بازیکن سابق بارسلونا رسماً به سپاهان پیوست

وسلین وویوویچ مربی سرشناس دنیای هندبال با عقد قراردادی رسما هدایت تیم هندبال سپاهان را بر عهده گرفت.
بازیکن سابق بارسلونا رسماً به سپاهان پیوست

روابط عمومی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان نوشت: وسلین وویوویچ سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان با نظر هیات مدیره باشگاه به جهت بهره‌مندی از دانش خارجی و به منظور هدایت تیم هندبال سپاهان در ادامه مسابقات لیگ برتر و رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا و همچنین برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی، نظارت بر عملکرد تیم‌های پایه، استعدادیابی و پرورش استعدادها، با عقد قراردادی به عنوان سرمربی تیم هندبال بزرگسالان سپاهان برگزیده شد.

این مربی اهل مونته‌نگرو متولد ۱۹۶۱ میلادی است و سوابق درخشانی در عرصه مربیگری باشگاهی، ملی و همچنین دوران بازیگری در کارنامه او دیده می‌شود.

کسب عنوان چهارم المپیک سیدنی ۲۰۰۰ با تیم ملی یوگسلاوی، کسب مقام دوم مسابقات قهرمانی جوانان جهان با تیم صربستان و مونته‌نگرو در سال ۲۰۰۲ و قهرمانی نوجوانان جهان با همین تیم در سال ۲۰۰۵، کسب قهرمانی اروپا با تیم نوجوانان صربستان و مونته‌نگرو در سال ۲۰۰۴، کسب مقام پنجم قهرمانی بزرگسالان جهان در سال ۲۰۰۵ با تیم ملی بزرگسالان صربستان و مونته‌نگرو و کسب مقام سوم رقابت‌های قهرمانی جهان سال ۲۰۱۷ با تیم ملی بزرگسالان اسلوونی و مقام چهارم رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا کسب سهمیه جهانی در سال ۲۰۲۲ همراه با تیم ملی کشورمان از جمله مهم‌ترین عناوین وسلین وویوویچ در عرصه مربیگری ملی است.

وسلین وویوویچ در عرصه مربیگری باشگاهی نیز سابقه درخشانی دارد؛ حضور در باشگاه‌های مطرح دنیا از جمله واردار مقدونیه و زاگرب کرواسی در کارنامه این مربی دیده می شود. قهرمانی در باشگاه‌های اسپانیا با تیم رئال سوسیداد و همچنین قهرمانی در باشگاه‌های اروپا با همین تیم، سه قهرمانی در سوپرلیگ هندبال مقدونیه و ۲ قهرمانی در جام باشگاه‌های مقدونیه با تیم واردار، قهرمانی در لیگ هندبال کرواسی در ۲ فصل پیاپی با تیم زاگرب و قهرمانی در جام پادشاهی قطر از دستاوردهای این مربی مطرح در عرصه باشگاهی به شمار می‌آیند.

وی همچنین در دوران بازیگری خود به عنوان یکی از مطرح‌ترین بازیکنان جهان هندبال مدال طلای المپیک لس آنجلس ۱۹۸۴ و مدال برنز سئول ۱۹۸۸ را به دست آورده و یک طلا و یک نقره مسابقات قهرمانی جهان را به ترتیب در سال‌های ۱۹۸۲ و ۱۹۸۶ را نیز به گردن آویخته است.

وویوویچ عنوان سومی رقابت‌های قهرمانی اروپا و ۲ قهرمانی باشگاه‌های اروپا را نیز در دوران ورزش حرفه‌ای خود به دست آورده است. حضور به مدت شش سال در باشگاه بارسلونا نقطه عطفی در دوران بازیگری وسلین وویوویچ به شمار می‌آید.این مربی مطرح دنیای هندبال در سال ۱۹۸۸ میلادی به عنوان برترین بازیکن جهان انتخاب و در سال ۱۹۸۶ نیز به عنوان برترین ورزشکار کشور یوگوسلاوی شناخته شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3z8pa3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


۶ بازیکن و فیزیوتراپ تیم هندبال ذوب آهن اصفهان در  انتخابی تیم ملی جوانان ایران