تاریخ انتشار: 1402/02/21 13:14
پرسپولیس و سپاهان و استقلال از چه می‌ترسند؟
کد خبر: 6462

نگرانی‌های مشترک یحیی، مورایس و ساپینتو

لیگ بیست‌ودوم به حساس‌ترین پیچ‌های خود رسیده و حالا فقط 2هفته تا پایان این دوره از رقابت‌ها باقی مانده است.
نگرانی‌های مشترک یحیی، مورایس و ساپینتو

فردا و در هفته ماقبل پایانی این مسابقات، 3مدعی اصلی قهرمانی به این شکل به مصاف رقبا خواهند رفت؛ پرسپولیس میزبان گل‌گهر سیرجان است، سپاهان از پیکان پذیرایی می‌کند و استقلال در خانه مس رفسنجان به میدان می‌رود. این مسابقات برای هر سه تیم خطرات بالقوه‌ای دارد که در مطلب پیش‌رو مرور می‌شود.

پرسپولیس

 پرسپولیس باید از چه چیزی بترسد؟

گل‌گهر در شرایط خوبی به سر نمی‌برد و از 5مسابقه قبلی خود فقط یکی را برده. با این حال سرخپوشان به هیچ‌وجه اجازه لغزش ندارند و کوچک‌ترین سهل‌انگاری می‌تواند به قیمت از دست رفتن عنوان قهرمانی برای آنها تمام شود. هیچ‌چیز بدتر از آن نیست که تا نزدیکی‌های جام پیش بروی، مدعی اول کسب آن لقب بگیری و بعد ناگهان رؤیاهایت را بر باد رفته ببینی. پرسپولیس باید 6دانگ حواسش را جمع کند که این اتفاق برایش رخ ندهد. به‌طور مشخص چیزی که سرخپوشان را در مورد بازی امروز نگران می‌کند، نمایش نیمه دوم آنها در برابر گل‌گهر در جام‌حذفی است. در مسابقه‌ای که همین 2هفته پیش برگزار شد، سرخ‌ها 2نیمه کاملا متفاوت را تجربه کردند؛ در 45دقیقه اول درخشیدند و 2گل زدند، اما در 45دقیقه دوم به شکلی شلخته رو به دفاع آوردند و یک گل بد خوردند. اگر بازی برای چند دقیقه دیگر ادامه پیدا می‌کرد، هیچ بعید نبود پرسپولیس گل مساوی را هم بخورد. درصورتی که مسابقه فردا هم همین روال را طی کند، شاید سرخ‌ها شاد و سربلند از زمین بیرون نیایند. به یاد داشته باشیم فشار خاصی روی گل‌گهر نیست و این تیم نسبت به پرسپولیس راحت‌تر بازی می‌کند.

پرسپولیس- سپاهان

 سپاهان باید از چه چیزی بترسد؟

روی کاغذ بازی با پیکان به دلایل مختلف برای سپاهان چندان دشوار نیست. تیم حریف با 11گل زده در 28بازی بدترین خط حمله فصل جاری را دارد و شاید اصلا این رکورد قابلیت ثبت جهانی را هم داشته باشد! آنها به لطف تیم‌های بدتری که در این فصل وجود داشته‌اند، بقای خود را در لیگ برتر قطعی کرده‌اند و از این نظر هم دغدغه خاصی ندارند. علاوه بر تمام اینها پیکان هفته گذشته در یک نبرد فرسایشی در برابر پرسپولیس حاضر بوده و 3بازیکن اصلی‌اش را از دست داده است. با این حال سپاهان باید نگران باشد که مبادا سناریوی بازی با ملوان، دوباره تکرار شود. برای تیمی مثل پیکان که در این فصل چیز خاصی به‌دست نیاورده و هیچ قاب مهمی هم خلق نکرده، یک راه میانبر رستگاری، تغییر معادلات قهرمانی است. آنها می‌توانند در اصفهان یقه سپاهان را بگیرند و به اندازه کافی دیده شوند. این همان انگیزه‌ای است که باعث شد ملوان در اصفهان نمایش سلحشورانه‌ای داشته باشد. این انگیزه، شاید برای جوانان پیکان هم مثل یک موتور محرکه عمل کند.

استقلال

 استقلال باید از چه چیزی بترسد؟

اولین هراس استقلال باید از خودش باشد؛ اینکه چرا بعد از دربی اینقدر زود تسلیم شد و امید و انگیزه‌اش را از دست داد. آبی‌ها اگر در برابر مس‌رفسنجان هم مثل بازی با نفت‌آبادان باشند، بعید نیست به‌طور تمام و کمال از کورس قهرمانی خارج شوند و هفته آخر برایشان جنبه تشریفاتی پیدا کند. در مرحله بعدی، استقلال باید به یاد داشته باشد که مس در خانه تیم بسیار خسیس و جان‌سختی است. شاگردان محمد ربیعی در این فصل در سیرجان فقط یک شکست در برابر پرسپولیس داشتند که آن هم در شرایط بسیار بحث‌برانگیزی رقم خورد. به علاوه آنها در زمین خودی فقط 3گل از 3تیم دریافت کرده‌اند و در برابر 11حریف دیگر کلین‌شیت کرده‌اند. اگر استقلال مهمان ناکام دوازدهم باشد، رسما باید با جام وداع کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nb6x3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جدول رده‌بندی لیگ برتر در پایان هفته بیست‌وپنجم| گرمای نفس استقلال و پرسپولیس پشت گوش سپاهان
جدول رده‌بندی لیگ برتر