تاریخ انتشار: 1402/02/25 14:23
کد خبر: 6171

دردسر جدید استقلال؛ گاف عجیب در قرارداد سیلوا

مدیران قبلی باشگاه استقلال در تنظیم قرارداد مدافع این تیم مرتکب اشتباه عجیبی شده‌اند.
دردسر جدید استقلال؛ گاف عجیب در قرارداد سیلوا

رافائل سیلوا که از اواسط لیگ بیست و یکم به استقلال آمد تا به امروز توانسته عملکرد خوبی از خود نشان دهد و با وجود تغییر سرمربی به عنوان مهره ثابت خط دفاعی تیمش به میدان برود. او که برای فصل جاری قراردادی جدید با باشگاه بسته، حالا با یک چالش عجیب مواجه شده است.

ظاهرا چند وقت پیش موقع پرداخت درصدی از دستمزد بازیکنان استقلال، در پرداختی به سیلوا رقمی از مبلغ قراردادش کسر شده است. آنطور که برخی رسانه‌ها نوشته‌اند این مبلغ 85 هزار دلار بوده و وقتی سیلوا علت را از مدیران باشگاه جویا می‌شود این پاسخ را دریافت می‌کند که با توجه به بندی در قراردادش – که بر اساس قوانین کشور تنظیم شده – پرداخت مالیات به عهده بازیکن است و به همین دلیل نسبت به کسر آن اقدام شده است.

نکته عجیب ماجرا، گاف عجیبی است که در تنظیم قرارداد این بازیکن صورت گرفته است. گویا در متن فارسی آمده پرداخت مالیات بازیکن بر عهده خود بازیکن است و باشگاه تعهدی نسبت به آن ندارد اما در ذیل همان جمله به زبان انگلیسی نوشته شده مالیات بازیکن بر عهده باشگاه است و بازیکن هیچ تعهدی در قبال آن ندارد!

از آنجا که در محاکم قضایی بین المللی ورزش فقط و فقط جملات انگلیسی قراردادها ملاک قرار می‌گیرد کاملا مشخص است که مدیریت وقت باشگاه استقلال مرتکب اشتباه بسیار بزرگی شده و از آنجا که احتمالا در قرارداد دیگر بازیکنان و مربیان خارجی‌اش این گاف تکرار شده، زمینه را برای طرح شکایت‌های آنها و دریافت غرامت فراهم کرده است.

به نظر می‌رسد مقصر اصلی این ماجرا، مسئول تنظیم قرارداد استقلالی‌ها در دوره مدیریت آجورلو باشد چرا که فرشید سمیعی معاون حقوقی وقت باشگاه استقلال، در یک مصاحبه، خودش را از این ماجرا تبرئه کرده و گفته است: بنده و حجت کریمی (سرپرست باشگاه استقلال) در مصاحبه‌های مختلف عنوان کردیم در قراردادهای بازیکنان، بخش حقوقی هیچگونه دخالتی نداشته است. این موضوع قبلا بارها اعلام شده و تجدید این خبر کذب بعد از جدایی من جای تعجب دارد‌.

البته سمیعی این توضیح را هم داده که "موضوع پرداخت مالیات یک آپشن جهت امضای عقد قرارداد با این بازیکن بوده" چرا که به گفته خودش وی از نزیکانش شنیده که قیمت سیلوا در زمان انعقاد قرارداد در ترانسفر مارکت یک میلیون دلار بوده ولی او برای فصل اول با 450 هزار دلار و برای فصل دوم با 500 هزار دلار قرارداد بسته شده است. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zmwb2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نارضایتی ساپینتو از عملکرد ستاره دفاعی استقلال