تاریخ انتشار: 1402/03/10 11:19
جابر انصاری در گفت وگو با فرتاک ورزشی: آقای قلعه‌نویی معرفتش را نشان داد
کد خبر: 5293

هر بازیکنی به اندازه‌ من در استقلال گل می‌زد الان اسطوره می‌شد/ دوست دارم ارسلان مطهری گلزن دربی باشد/ رکوردم در دربی هنوز دست نخورده

جابر انصاری در گفت وگو با فرتاک ورزشی گفت:سالی که شفر به استقلال آمد من در اوج قرار داشتم و حتی در دو بازی یک گل زدم و یک پاس گل دادم اما متاسفانه نمی دانم چرا شفر دیگر بهم اعتماد نکرد و مجبور شدم به پیکان برم و رباط پاره کنم.
هر بازیکنی به اندازه‌ من در استقلال گل می‌زد الان اسطوره می‌شد/ دوست دارم ارسلان مطهری گلزن دربی باشد/ رکوردم در دربی هنوز دست نخورده

یکی از بازیکنان فراموش شده استقلال که هنوز هم رکوردش در دربی دست نخورده باقی مانده جابر انصاری مهاجم آذری زبان آبی هاست که سابقه گلزنی رفت و برگشت به پرسپولیس دارد.

انصاری در اوج فوتبالش دچار پارگی رباط صلیبی شد که متاسفانه رسم بد فوتبال ایران باعث شد به فراموشی سپرده شود. او که بازیکن کم مصاحبه ای است، گفت و گویی را انجام داده و برای بازگشت به فوتبال اعلام آمادگی کرده است.

فرتاک ورزشی: جابر رفت و برگشت چطوری از فوتبال فاصله گرفت؟

به هر حال این طبیعت فوتبال ایران همین است و کافیه که چند مدتی حال به هر دلیلی مصدومیت و یا مشکلات دیگر از فوتبال فاصله بگیری آنوقت همه فراموشت می کنند حتی نزدیک ترین دوستانت و مربیانت. متاسفانه این اتفاق برای من رخ داد و پس از مصدومیت خیلی ها فراموشم کردند. هیچ کسی نشد که بعد مصدومیت حالم را بپرسد. مثل خیلی از مصدومان که بعد مصدومیت برگشتند‌.

فرتاک ورزشی: در استقلال عملکرد خوبی داشتی و دومین بازیکنی بودی که رفت و برگشت به پرسپولیس گل زدی چرا زود فراموش شدی و مثل خیلی ها نتوانستی چهره محبوب هواداران شوی؟

من در حدود کمتر از چهار سالی که استقلال بودم نزدیک به ۲۰ گل به ثمر رساندم و بعد از روانخواه رفت و برگشت هم در دربی گلزنی کردم. هنوزم رکورد من دست نخورده باقی مانده و حتی یک فصل ۹ گل به ثمر رساندم که الان یک بازیکن ۵ گل به ثمر می رساند ستاره تیم می شود! من ۵ گل با تیم های مختلف به پرسپولیس زدم که خیلی ها حتی یک گل هم نزده‌اند. من متاسفانه اهل تبلیغات و رسانه ای نبودم و همیشه بی سر و صدا فوتبال بازی کرده ام. گرچه می دانم این بی سر و صدا بودن به ضررم تمام شده ولی هواداران بدانند من در اوج فوتبال توسط شفر از استقلال کنار گذاشته شدم دلیلش را متوجه نشدم.

فرتاک ورزشی: چرا؟

سالی که شفر به استقلال آمد من در اوج قرار داشتم و حتی در دو بازی یک گل زدم و یک پاس گل دادم اما متاسفانه نمی دانم چرا شفر دیگر بهم اعتماد نکرد و مجبور شدم به پیکان برم و رباط پاره کنم.

فرتاک ورزشی: همه می دانند در فوتبال ایران مصدوم شوی فراموش می شوی و باید یک مربی یا مدیر عامل پشتت باشد تا برگردی وگرنه از یادها می روی. آیا مربی و مدیر عاملی بود که از تو حمایت کند یا نکند؟

بله، دوستان نزدیک خودم چندان حمایتم نکردند. مربیانی بودند که خیلی بهم نزدیم بودند ولی سراغم را نگرفتند. اگر حمایت می کردند من همین الان لیگ برتر بازی می کردم. من ۳۲ سالگی رباط دادم ولی همه فکر کردند ۴۰ ساله هستم. الان بازیکنانی بازی می کنند که اگر حمایت نمی شدند الان بازی نمی کردند ولی چون مربیانش حمایت شدند الان بازی می کنند.

جابر انصاری

فرتاک ورزشی: انتظار داشتی چه کسانی حمایت کنند؟

بالاخره بودند کسانی که می توانستند حمایت کنند. من انتظار داشتم مثل خیلی از مربیان که دست بازیکن مصدوم را گرفتند، دست ما را هم می گرفتند چون مصدومیت مال بازیکن است و قرار نیست بازیکن مصدوم شد فوتبالش به پایان برسد. باید با بازیکن مصدوم هم مثل سایر بازیکنان برخورد کرد و روحیه داد.

فرتاک ورزشی: معمولا در فوتبال ایران مربی مثل امیر قلعه‌نویی از بازیکنان مصدوم خوب حمایت می کند. چرا قلعه‌نویی از شما حمایت نکرد؟

آقای قلعه‌نویی مربی من نبوده ولی انصافا هر وقت که با هم روبرو شدیم شرایطم را پرسید و حتی قرار بود که گل گهر برم و تمرین کنم تا کمکم کند اما امیر خان سرمربی تیم ملی شد و نشد تا تمرین تیمش بروم. واقعا ممنون امیر خان هستم چون با اینکه بازیکنش نبودم ولی حداقل معرفتش را نشان داد و پیگیر فوتبالم بود.

فرتاک ورزشی: مربیان خودت چرا کمک نکردند؟

دلیلش را نمی دانم ولی حداقل انتظار داشتم یک بار هم شده حالم را بپرسند و کمک کنند. در فوتبال ایران خیلی ها رباط پاره کردند و برگشتند. مثل مرتضی تبریزی، یونس شکوری، شایان مصلح، عیسی ال کثیر و خیلی های دیگر که مربیان به آنها اعتماد کردند و جواب گرفتند. من هم انتظار یک اعتماد بودم تا برگردم.

فرتاک ورزشی: ظاهرا تمرین می کنی تا بازی کنی؟

بله، من هنوز هم می توانم بازی کنم. فعلا دارم تمرین می کنم تا فصل آینده به فوتبال برگردم. باید ببینم شرایط چگونه پیش می رود و چه تیمی می تواند راه برگشتم باشد. شک نکنید با قدرت برمی گردم. امیدوارم مربیان مثل همه بازیکنان به من هم اعتماد کنند. البته من بعد مصدومیتم بازی کردم اما حمایت کافی نشدم.

فرتاک ورزشی: استقلال این فصل را چگونه دیدی؟

استقلال به دلیل مشکلات مدیریتی فراز و نشیب زیادی داشت و نتوانست به خواسته اش برسد. این تیم برخلاف پرسپولیس و حتی سپاهان توازن لازم را نداشت و در چند بازی هم مفت امتیاز داد تا جام را از دست بدهد. البته مشکلات داوری هم مزید بر علت شد تا تیم ساپینتو به جام نرسد. ناگفته نماند استقلال با این همه مشکلات سوم شد و به فینال جام حذفی رسید هنر بزرگی کرد. حذف آسیا خودش یک فاجعه بزرگی بود که کمر تیم را شکست.

انصافا حمایتی که از پرسپولیس شد یک درصد از استقلال نشد تا قوی کار کند.

جابر انصاری

فرتاک ورزشی: نتیجه دربی؟

بازی سختی است و نمی‌شود پیش‌بینی کرد. ولی امیدوارم استقلال برنده آن باشد. گرچه پرسپولیس تیم سرحال و کاملتری به نظر می رسد ولی دربی است و هزاران اتفاق.

فرتاک ورزشی: دوست داری گلزن استقلال چه کسی باشد؟

ارسلان مطهری یا سجاد شهباز زاده. ارسلان دربی باز است و همه پرسپولیسی‌ها از او می ترسند اگر بازی کند شک نکنید برای پرسپولیس دردسر ساز می شود. سجاد هم چون این فصل تحت فشار بوده دوست دارم گل بزند تا همه چیز فراموش شود.

گفت و گوی؛ علی مسعودی

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xpkb3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فوری/ستاره استقلال بازی دربی را از دست داد