تاریخ انتشار: 1395/08/27 19:12
کد خبر: 248582

بررسی تیم های لیگ برتری خوزستان از لحاظ روحی روانی و بدنسازی

تیمهای خوزستانی لیگ برتر فوتبال ایران تا به اینجای کار از نظر مسائل روحی روانی و بدنسازی چگونه بوده اند ؟
بررسی تیم های لیگ برتری خوزستان از لحاظ روحی روانی و بدنسازی

فرتاک ورزشی؛ استان خوزستان را بدون تردید باید مهد فوتبال ایران دانست. وجود بازیکنانی با تکنیک های ناب و پتانسیل های بسیار بالا در این استان، شرایط را به گونه ای رقم زده است که علی رغم تمامی مشکلات موجود در حوزه منابع مالی، باز هم حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشد و حضور سه تیم ا این استان در لیگ برتر باشگاه های کشور، بخش کوچکی از توانمندی های این استان در حوزه فوتبال است که در اینجا قصد داریم به تیم های استقلال اهواز، فولادخوزستان و صنعت نفت آبادان از منظر  روحی روانی و بدنسازی بپردازیم:

 

استقلال اهواز:

 

esteghlal-khuzestan-players-44424

 

تیم استقلال اهواز با اعتماد بنفسی بالا ناشی از قهرمانی شیرین در فصل گذشته پای به عرصه رقابتها گذاشت. حفظ شاکله اصلی تیم و سید سیروس پورموسوی جوان و هماهنگی و انگیزه فراوان بازیکنانی که بعضا سالهای ابتدایی خود را در لیگ برتر تجربه می کردند، برگ برنده این تیم بود و حتی از دست دادن عبدالله ویسی و چند بازیکن تاثیرگذار این تیم، از نظر روحی تاثیر چندانی در مقابل سیل خروشان انگیزه آنان نگذاشت و آن چه در این فصل در نتیجه گیری  آنها را کمی آزار داده عدم جایگزینی بازیکنان مناسب، مشکلات مالی و رو شدن دست این تیم بوده است.

عامل مهم سرپا نگه داشتن استقلال اهواز، شوق تکرار موفقیت و حضور در لیگ باشگاه های آسیا  بوده و  به همین دلیل تا به اینجای کار و علی رغم تمامی مشکلات موجود که بر سر راه این تیم قرار داشته است، عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده است و قطعا پورموسوی مربی کاربلد این تیم در تعطیلی مسابقات برای استقلال برنامه های ویژه ای در جهت برطرف کردن نقاط ضعف خواهد داشت.

تیم استقلال اگر بتواند روی تمرینات بدنسازی نیز کمی بیشتر تمرکز کند در بازی برگشت مقابل پرسپولیس و سایر مدعیان خواهد توانست نه فقط 1 نیمه ، بلکه کل بازی را پایاپای بدود و با آمادگی بدنی بالا تدابیر فنی خویش را به حریفان دیکته کند.

 

فولادخوزستان:

 

فولادخوزستان

 

فولاد نیز به دلیل اینکه کادر فنی این تیم به طور کامل تغییر کرده بود و 3 مربی با دانش برای اولین بار در کنار هم قرار گرفتند تا بتواند تفکرات مربیان را در خود هضم کند ، هفته های ابتدایی عملکردی ناموفق داشت اما با تکیه بر بازیکنان بومی و کادر موفق و با امید به آینده ای بهتر ، از تعطیلات مکرر لیگ جهت هماهنگی بازیکنان با مربیان بهترین بهره را برد و بررسی های مختلف نشان میدهد طی یک ماه اخیر جزو برترین تیم های لیگ ایران بوده .فولاد هوشمندانه و با حواس جمع و روحیه ای بالا فوتبال بازی می کند و قطعا سعداوی و کادر این تیم باز هم از تعطیلات لیگ بهره فراوانی خواهند برد.

فولاد به علت دارا بودن مربی بدنسازی تحصیلکرده  و دارا بودن امکانات تمرینی کافی عملکرد بدنی بهتری را نسبت به استقلال نشان داده و قطعا بهتر نیز خواهد شد.

 

صنعت نفت آبادان:

 

2170197

 

صنعت نفت آبادان دیگر تیم خوزستان نیز به علت چند فصل دوری از لیگ برتر ، با انگیزه ای چند برابر همیشه پای به مسابقات نهاد و در ادامه کار اتحاد مردم و مربیان و تماشاگران خونگرم آبادان  سکوی پرتاب این تیم خواهد بود.

نادر دست نشان که تیم نفت را با تلاش فراوان به لیگ برتر رساند، انگیزه های شخصی فراوانی برای نشان دادن توانایی خویش و تیم نفت در لیگ برتر دارد و تا به اینجای کار در زمینه بدنسازی نیز عملکرد مطلوبی از خود نشان داده اند.

ضمن اینکه امسال بدلیل گرمای بی سابقه شهرهای آبادان و اهواز که تا به امروز که در میانه فصل پاییز قرار داریم و دمای هوا بعضا به 42 درجه سانتی گراد می رسد، نتوانسته اند عملکرد مناسبی در فصل بدنسازی داشته باشند و تا به اینجای کار، توانایی فنی بازیکنان و کادرفنی، حمایت تماشاگران و رسانه ها، به دور از حاشیه بودن و تکنیک ناب خوزستانی جور این نقیصه را کشیده اند و قطعا این 3 تیم در این توفیق اجباری تعطیلی لیگ بیش از سایر تیمها از لحاظ تمرینات بدنسازی و هماهنگی و برطرف نمودن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت بهره لازم را خواهند برد.

ضمنا بد نیست یک توصیه دوستانه به تیم های لیگ برتر فوتبال ایران داشته باشیم و آن هم این می باشد که شیرهای خوزستان دیگر به هیچ تیمی باج نخواهند داد.

پس باشروع مجدد لیگ آماده کسب هر نتیجه ای مقابل تیم های قدرتمند خوزستان باشید و توصیه های من راجدی بگیرید زیرا کوچکترین اشتباه شما مساوی خواهد بود با : شکستی تحقیرآمیز

نویسنده.: محسن بابادی


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4j8anz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دست‌نشان:به چیزی که مستحقش بودیم نرسیدیم