تاریخ انتشار: 1395/09/03 01:46
هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال
کد خبر: 247562

آخر هفته سخت سرخابی‌ها در پایتخت/ دعوای دوم استقلالی‌ها در روز جنگ بی‌پول‌ها

لیگ برتر فوتبال پس از وقفه‌ای یک ماهه در روزهای پایانی این هفته مجدداً پیگیری می‌شود و این هفته پر از اتفاقات جدید خواهد بود.
آخر هفته سخت سرخابی‌ها در پایتخت/ دعوای دوم استقلالی‌ها در روز جنگ بی‌پول‌ها

به گزارش فرتاک ورزشی، در سومین وقفه طولانی لیگ برتر از زمان شروع، باشگاه‌ها آماده می‌شوند تا هفته یازدهم را آغاز کنند. هفته‌ای که با ورود جبهه هوای سرد به کشورمان، تحت تاثیر آب‌وهوای پاییزی یا شاید زمستانی قرار می‌گیرد.

در این هفته، چند دیدار مهم خواهیم داشت از جمله رقابت استقلال با تیم آبی‌پوش تبریزی که می‌تواند جذاب‌ترین بازی هفته باشد. یک روز قبل از آن، پرسپولیس با همه ستاره‌هایش به دیدار پیکان می‌رود. جدا از تقابل جلالی - برانکو در این بازی، گادوین منشا برابر مدافعان پرسپولیس و وحید امیری و مهدی طارمی را پیش‌روی مدافعان فیروزه‌ای‌پوش خواهیم دید.

چند بازی دیگر هم جالب توجه است؛ نفت و سایپا به مصاف هم می‌روند که این بازی قبل از آنکه دربی تهران باشد، تقابل دایی و فرکی خواهد بود. سپاهان باید با فولاد خوزستان بازی کند، دو تیمی که سابقه قهرمانی در لیگ برتر را دارند و در این فصل به دنبال ثبات و کسب بهترین جایگاه می‌گردند.

 

نفت‌تهران – سایپا؛ دربی کوچک در تهران بزرگ

علی دایی شاگرد حسین فرکی در تیم ملی بود اما از زمانی که ردای مربیگری به تن کرده تا امروز، چندباری مقابل فرکی موفق به کسب پیروزی شده است. رابطه فرکی و دایی همیشه خوب و محترمانه بوده اما در زمین فوتبال، رفاقت‌ها کنار می‌روند و همه به امتیاز گرفتن فکر می‌کنند. این بازی را باید دربی کوچک تهران دانست. نفت می‌خواهد به بلندپروازی‌هایش ادامه دهد و سایپا این بار برای فرار از قعر جدول از رختکن بیرون می‌آید.

 

پیکان – پرسپولیس؛ مانور قدرت در جنوب‌شهر

پرسپولیس مدعی قهرمانی است و با برانکو می‌خواهد کار ناتمام فصل قبل را تمام کند. پیکان اما یک سد محکم برای سرخپوشان به نظر می‌رسد. پیکانی‌ها در هفته‌های اخیر با نتایجی که کسب کردند، باعث تعجب اهالی فوتبال شدند چون کمتر کسی در ابتدای فصل بر روی موفقیت این تیم حساب باز می‌کرد. پرسپولیس در این بازی نمی‌تواند روی علیرضا بیرانوند حساب باز کند و بدتر اینکه آنها امید عالیشاه را نیز از دست داده‌اند اما سایر بازیکنان به خصوص ملی‌پوشان پرسپولیس در این دیدار حاضر خواهند بود. از سوی دیگر پیکان که مقابل استقلال در هفته‌های ابتدایی فصل عملکرد خوبی از خود نشان داده بود، حتماً نقشه‌هایی هم برای بازی این هفته مقابل پرسپولیس، دیگر غول بزرگ فوتبال ایران دارد.

تقابل مجید جلالی با پرسپولیسی‌ها همیشه جذاب و پرحادثه بوده است. این بار که قرار است بازی در ورزشگاه شهرقدس برگزار شود، مانور قدرت دو تیم را خواهیم دید. یک سو، جلالی که به کسب امتیاز مقابل پرسپولیس عادتی دیرینه دارد و سمت دیگر، تیم خوب و جذاب برانکو که توانایی‌هایش را در گذشته نیز ثابت کرده است. به نظر شما این بازی برنده خواهد داشت؟

 

سپاهان اصفهان – فولاد خوزستان؛ بازی بزرگان در ورزشگاه جذاب

یکی از خوشبختی‌های بزرگ برای فوتبال ما، افتتاح دوباره ورزشگاه نقش جهان بود. اتفاقی که سال‌ها منتظرش بودیم بالاخره رخ داد و سپاهانی‌ها می‌توانند بازی حساس خود مقابل فولاد را در این ورزشگاه برگزار کنند. تعدادی زیادی از بازیکنان کنونی سپاهان حتی فوتبال را شروع نکرده بودند که طلایی‌پوشان در نقش جهان بازی می‌کردند و حالا آنها خوش‌شانس هستند که می‌توانند در استادیوم جذاب اصفهان به میدان بروند. بازی در واقع تقابل تاکتیکی دو مربی جوان است.

نعیم سعداوی که این فصل از سایه دیگران خارج شده و به عنوان سرمربی مشغول کار است، برای برای جبران شکست در جام حذفی به دنبال کسب امتیاز مقابل سپاهان است و طلایی‌پوشان هم تکلیف‌شان مشخص است؛ آنها با عبدالله ویسی و مهره‌هایش باید به دنبال رسیدن به جایگاهی مطمئن در جدول باشند.

 

استقلال خوزستان – سیاه‌جامگان مشهد؛ جنگ بی‌پول‌ها!

آن‌طور که از مصاحبه مربیان و بازیکنان دو باشگاه برمی‌آید، استقلال و سیاه‌جامگان شرایط مالی خوبی ندارند و این یعنی تقابل‌شان را می‌توان به جنگ بی‌پول‌ها تشبیه کرد. استقلال خوزستان در فصل قبل، قهرمان لیگ شد و در سکوی نخست ایستاد؛ بالاتر از پرسپولیس، استقلال، ذوب‌آهن، تراکتورسازی، سپاهان و دیگران. سیاه‌جامگان نیز آخرین تیمی بود که سهمیه‌ خود در لیگ برتر را حفظ کرد.

سیروس پورموسوی قبل از بازی با پرسپولیس تهدید کرده بود اگر شرایط مالی بهبود نیابد،‌ از استقلال خوزستان جدا خواهد شد. این طرف میدان، خداداد عزیزی آبروی فوتبالی خود را گرو گذاشته تا تیم شهرش را در لیگ برتر حفظ کند. بازی جذابی در انتظار اهالی فوتبال است به شرطی که رفتار تیم‌ها در بازگشت به لیگ، تهاجمی باشد.

 

پدیده مشهد – ماشین‌سازی تبریز؛ جنگ بر لبه تیغ

وضعیت دو تیم آن‌قدرها هم خوب نیست. پدیده شاید چند پله‌ای در جدول رده‌بندی صعود کرده باشد اما هنوز به ساحل آرامش نرسیده است. ماشین‌سازی نیز 5 هفته پیاپی باخت و با این حال، مدیران باشگاه تغییری در کادرفنی ایجاد نکردند. سبزپوشان تبریزی با بازگشت مصدومان‌شان شرایط بهتری را تجربه می‌کنند اما به هر حال این بازی برای آنها اهمیت بالایی دارد. ماشین‌سازی اگر قصد ماندن در لیگ برتر را دارد، باید از هر سفری، امتیاز بگیرد و در بازی‌های خانگی نیز به دنبال برد باشد تا به وضعیتش سر و سامانی بدهد. این بازی از نگاه منتقدان، جنگ دو مربی نسبتاً ناکام بر لبه تیغ است.

 

صنعت نفت آبادان – ذوب‌آهن اصفهان؛ به برزیل خوش آمدید!

این بازی در برزیل فوتبال ایران برگزار می‌شود. شهری که مردمش علاقه عجیبی به فوتبال دارند و انصافاً تیم‌شان هم توانسته با نتایج درخشان خود، پاسخ مناسبی به علاقه‌مندی آبادانی‌ها بدهد. صنعت نفت با نادر دست‌نشان متحول شد و اگر در مدت تعطیلات، وضعیت خط دفاعی این تیم بهتر از قبل شده باشد، می‌توانیم به شما قول تماشای یک بازی جذاب را بدهیم به خصوص که سوی دیگر میدان، ذوب‌آهن اصفهان ایستاده است. ذوبی‌ها فصل شلوغی را پیش‌رو دارند.

شاید کنار رفتن یحیی گل‌محمدی تصمیم عجیب و سوال‌برانگیزی بود اما مجتبی حسینی دوست همیشگی یحیی، راه او را می‌پیماید و ترسی برای بازی دادن به جوانان و ارائه تاکتیک‌های هجومی ندارد. لیگ برتر در برزیل، برای این بازی میزبان دوستداران فوتبال است. بازی آن‌قدر جذابیت است که برای پیش‌بینی نتیجه آن دچار مشکل می‌شویم.

 

تراکتورسازی تبریز – صبای قم؛ دعوای استقلالی‌ها، سکانس دوم!

امیر قلعه‌نویی عادت دارد سرمربی تیم‌های پرستاره باشد. او در استقلال، مس کرمان، سپاهان و حالا تراکتورسازی همیشه تیم‌هایی پر از بازیکنان سرشناس و کلیدی را در اختیار داشت و یکی از عوامل موفقیتش هم همین موضوع است. قلعه‌نویی در این فصل نیز سودای قهرمانی را در سر می‌پروراند و حالا که شرایط برای بازگشت به ورزشگاه یادگار امام (ره) مهیا شده، می‌تواند روند امتیازگیری‌هایش را تسریع کند. حریف او برای هفته یازدهم، صمد مرفاوی است. آقاصمد از یک دعوای درست و حسابی با علیرضا منصوریان خارج شده و حالا به جنگ با قلعه‌نویی که یک استقلالی‌ دیگر است، می‌رود.

حذف صبا در ضربات پنالتی شاید اثرات منفی بر روحیه بازیکنان این تیم داشته باشد اما فراموش نکنید صبا همیشه در این سال‌ها گربه‌سیاه تراکتورسازی بوده و در سخت‌ترین شرایط مقابل این تیم امتیازات بزرگی گرفته است. تقابل صمد و غلامرضا عنایتی با قلعه‌نویی از یک سو و بازگشت حامد لک به تبریز، از اتفاقات مهم قبل از شروع این دیدار است.

 

استقلال تهران - گسترش فولاد تبریز؛ نبرد تاکتیکی در آزادی

استقلال که روزهای تلخ ابتدای فصل را به صورت کامل فراموش کرده، حالا به دنبال افزایش امتیازاتش است. آنها از صعود به یک‌هشتم نهایی لذت می‌برند و حالا با روحیه‌ای مضاعف به دیدار تیم گسترش فولاد می‌روند. تیمی که در آخرین دیدار خود در لیگ برتر، با نتیجه 2 بر صفر مقابل تراکتورسازی شکست خورد. آبی‌پوشان خوش‌شانس هستند که کاوه رضایی و خسرو حیدری که مصدوم شده بودند را در لیست خود برای این بازی دارند اما میثم مجیدی و وریا غفوری به این هفته نرسیدند.

گسترش نیز با فراز کمالوند، سرمربی جوان خود راهی ورزشگاه آزادی خواهد شد. بازی برای کمالوند، اهمیت زیادی دارد. اول اینکه او به فکر نشان دادن قدرت واقعی تیمش پس از گذشت یک‌سوم از زمان لیگ است و ضمن اینکه، در فوتبال ایران، کمالوند را به عنوان یک مربی تاکتیکی با تفکرات تهاجمی می‌شناسند. حالا نبرد این دو تیم جذاب‌تر به نظر می‌رسد به خصوص که کمالوند قول داده به بازی هیجان بدهد و هرگز مقابل استقلال به فکر دفاع صرف نباشد. با این حال او در فصل گذشته، هر دو دیدار رفت و برگشت را مقابل استقلال با شکست به اتمام رساند.

 برنامه کامل هفته یازدهم را در ادامه مشاهده می‌کنید:

پنجشنبه 4 آذر 95

نفت تهران - سایپای تهران، ساعت 15، ورزشگاه تختی تهران

داور: حسین زرگر، کمک‌ها: رحیم شاهین و فرهاد مروجی، داور چهارم: کوپال ناظمی

ناظر داوری: حاتم بک‌پور

پیکان تهران - پرسپولیس، ساعت 15:15، ورزشگاه شهدای شهر قدس

داور: اشکان خورشیدی، کمک‌ها: تورج عیوض‌محمدی و مهدی الوندی، داور چهارم: سیدرضا مهدوی

ناظر داوری: مسعود فلاح

سپاهان اصفهان - فولاد خوزستان، ساعت 16:30، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

داور: محمدرضا فغانی، کمک‌ها: حسین طالقانی و امیررضا آشورماهانی، داور چهارم: محمدرضا تارخ

ناظر داوری: ابراهیم میرزابیگی

استقلال خوزستان - سیاه‌جامگان مشهد، ساعت 17:45، ورزشگاه غدیر اهواز

داور: وحید کاظمی، کمک‌ها: محمد راهی و مهدی شفیعی، داور چهارم: امید سعیدفر

ناظر داوری: حیدر شکور

جمعه 5 آذر 95

پدیده خراسان - ماشین‌سازی تبریز، ساعت 14:30، ورزشگاه ثامن مشهد

داور: محمدرضا اکبریان، کمک‌ها: یعقوب حجتی و حمدرضا کنعانی، داور چهارم: روح‌الله شریفی

ناظر داوری: نادر جعفری

صنعت نفت آبادان - ذوب آهن اصفهان، ساعت 16:15، ورزشگاه تختی آبادان

داور: شاهین حاج بابایی، کمک‌ها: حسن انتظاری و ایوب غلام‌زاده، داور چهارم: محمدحسین ترابیان

ناظر داوری: مسعود مرادی

تراکتورسازی تبریز - صبای قم، ساعت 14:30، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

داور: حمید حاج‌ملک، کمک‌ها: علی‌اکبر عظیم‌پور و فرزاد بهرامی، داور چهارم: وحید صالحی

ناظر داوری: حسین عسکری

استقلال تهران - گسترش فولاد تبریز، ساعت 16:20، ورزشگاه آزادی تهران

داور: محمدحسین زاهدی‌فر، کمک‌ها: اسد حاج‌محمد و علی‌اکبر نوری، داور چهارم: جواد رحیم‌زاده

ناظر داوری: اسماعیل صفیری

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nd5er

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برانکو در چهارمین دربی/ روز واقعه برای منصوریان

تقابل مربیان ضد کی روش/ استقلال قعرنشین میشود؟
پیش‌بازی هفته پنجم لیگ برتر فوتبال؛