تاریخ انتشار: 1395/09/09 02:04
آن گل را با هیچ‌چیز عوض نمی‌کنم؛
کد خبر: 246295

خداداد: با علی دایی دعوا کردم! کریم بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است

مهاجم سابق تیم ملی ایران گل خاطره‌انگیزش به استرالیا را با هیچ‌چیز، حتی بهترین بازیکنی آسیا عوض نمی‌کند.
خداداد:  با علی دایی دعوا کردم! کریم بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است

به گزارش فرتاک ورزشی، خداداد عزیزی در گفت‌وگوی ویژه برنامه نود با بیان اینکه هشتم آذر روز خاصی برای من است، اظهار کرد: فوتبال ایران و کسانی که حتی فوتبالی نیستند این روز را فراموش نمی‌کنند؛ آن اتفاق عجیب بود؛ هشتم آذرماه که می‌شود دوستان نزدیکم پیام تبریک می‌دهند چون فوتبال من را با آن روز می‌شناسند.

 

او ادامه داد: شاید اگر آن توپ گل نمی‌شد مردم ما با 2 بر یک مقابل استرالیا نیز رضایت می‌دادند چون کسی فکر تساوی را هم نمی‌کرد؛ من ابراهیم تهامی را بغل دستم ندیدم و خودم گل را زدم؛ شاید الان باشد پاس می‌دادم ولی آن موقع اصلا او را ندیدم.

 

مهاجم سابق تیم ملی ایران اضافه کرد: زمانی که فوتبال بازی می‌کردم معمولا اگر می‌دیدم شرایط بازیکن کناری‌ام بهتر است پاس می‌دادم چون فوروارد خودخواهی نبودم؛ محبوبیت و علاقه مردم 90 درصد برای آن گل است؛ شاید کسی حضورم در اروپا و بهترین شدنم در آسیا را یادش نیست و همه از آن گل به استرالیا حرف می‌زنند.

 

عزیزی با تاکید بر اینکه گل به استرالیا را با هیچ چیز حتی با بهترین بازیکن آسیا عوض نمی‌کنم، عنوان کرد: این گل به استرالیا موجب شد تیم ایران به جام جهانی برود؛ علی دایی به کسی پاس نمی‌دهد ولی مقابل کره جنوبی و استرالیا 2 پاس گل داد و من هم گل زدم؛ تمام تیم‌های جام جهانی و بزرگان‌شان جلسه می‌گیرند و درصدی از پول‌های فیفا به جام جهانی را تقسیم می‌کنند ولی برای ما این اتفاق نیافتاد.

 

او تصریح کرد: آقای هاشمی‌طبا گفته بود بهتر از خداداد داریم تا بهترین بازیکن آسیا شود؛ من کلا با آقای هاشمی‌طبا ارتباط خوبی نداشتم و بازی ایران و آمریکا را که بردیم آقایان به جام جهانی آمدند تا در برد شریک باشند و همه آنجا ریختند؛ شب بازی ایران و آلمان سر شام نشسته بودیم که علی دایی هم بود؛ آقا ابراهیمی مسؤول تدارکات تیم ملی دنبال ما بود چون آقای هاشمی‌طبا می‌خواست صحبت کند که من و علی آقا نرفتیم تا اینکه افشین پیروانی دنبالمان آمد؛ رفتیم بالا آقای هاشمی‌طبا پاس از روی محبت، پاس از روی ترس و انواع پاس‌های مختلف را می‌گفت که تعجب کرده بودیم.

 

زننده گل تاریخی ایران به استرالیا اضافه کرد: من آدم قانعی هستم و زیاده‌خواه نیستم؛ از اتلتیکو مادرید و تاتنهام بعد از جام جهانی پیشنهاد داشتم ولی شوستر اجازه نداد از کلن بروم تا پیشرفت کنم؛ گاها هم انتخاب اشتباه خودم بود، مثل اینکه به پاس برگشتم و به تیم‌های عربستانی نرفتم.

 

عزیزی ادامه داد: اینکه به رئیس فدراسیون بگویم درصد بچه‌ها را در جام جهانی بدهید مطمئنا خوشایندشان نیست؛ بعد از جام جهانی به غیر از یک بازی 19 مسابقه من را به دلیل آمدن با دمپایی لابی هتل دعوت نکردند ولی یک نفر با شورت می‌گشت کاری نداشتند.

 

او در مورد مشکل با مربیان در طول فوتبال مثل دنیزلی، همایون شاهرخی و ... گفت: آدم‌ها یکسری خصوصیاتی دارند و یک چیزهایی می‌پذیرند و بعضی مواقع نه؛ من هیچوقت سر بازی کردن یا نکردن با مربیانم بحث نداشتم ولی با یک سری مسائل نمی‌توانستم کنار بیایم؛ در 12 سال حضورم در تیم ملی 47 مسابقه هیچی نیست و اگر بعضی چیزها را کنترل می‌کردم شاید بهتر می‌شد.

 

مدیر فنی سیاه جامگان با بیان اینکه شانس من است تیم‌های بی‌پول به من می‌خورد، اذعان کرد: مورینیو و فرگوسن هم کنار زمین اعتراض می‌کنند؛ مگر می‌شود مربی‌ای که حس می‌کند حق تیمش ضایع می‌شود اعتراض نکند؟؛ یکی مثل آقای کی‌روش کنار زمین و بازی با کره بطری آب را به زمین می‌زند و همه به به می‌گویند ولی یکی مثل من اعتراض کند محروم می‌شود.

 

عزیزی در مورد رابطه با علی دایی گفت: در دوران بازیگری درگیری وجود دارد؛ دو بار با علی دایی بحثم شد؛ یک بار روز قبل از دیدار با استرالیا و یک بار هم در آمریکا بخاطر نوار کاستی که آذری بود و من آن را شکاندم.

 

او ابراز کرد: یک بار یک مربی در تیم ملی به من گفت به علی دایی پاس ندهم ولی من گفتم مگر می‌شود؟ که او گفت این کار را انجام بدهم؛ همانجا به آقای سرمربی تیم ملی گفتم علی دایی اگر 30 درصد شانس گلزنی داشته باشد و دیگری 70 درصد به علی پاس می‌دهم چون او ضربه به توپ، دقت و ... داشت؛ علی شناسنامه فوتبال ایران است.

 

خداداد عزیزی در مورد بازی با بایرن مونیخ و دورتموند عنوان کرد: من اول از دورتموند پیشنهاد داشتم و حتی در جلسه اول تمرینی با آنها کار کردم؛ فردا جلسه دیگری با آنها تمرین داشتم ولی وقتی به هتل رفتم و سر صبحانه بودم گفتم دیگر تمرین نمی‌کنم ولی من قبول نکردم که یک جلسه دیگر با آنها تمرین کنم؛ آخر با کلن به توافق رسیدم که در دومین بازی با دورتموند روبه‌رو شدم و یک گل زدم و دو پاس گل دادم.

مهاجم سابق تیم ملی ایران اضافه کرد: من وقتی 9 ساله بودم نزدیک حرم دست‌فروشی می‌کردم و مثل الان نبود که دست‌فروشان را جمع کنند؛ از 13 سالگی تا 17 سالگی بنایی می‌کردم ولی بعد از آن مشغول فوتبال بودم؛ من پا لخت فوتبال بازی می‌کردم؛ مثلا در خانه‌مان ماه به ماه برنج و مرغ نمی‌دیدیم و اینگونه مشکلات وجود داشت.

 

او پیرامون موضعش با مربیان خارجی گفت: من با ایویچ کار نکردم ولی مشکلی با او نداشتم؛ با آقای کی‌روش هم مشکلی نداشتم؛ من توقعی از فوتبال دارم که غیر فوتبالی‌ها ندارند؛ دستاورد کی‌روش این سیستم دفاعی‌ای است که به راحتی گل نمی‌خورد؛ ما خیلی خوب دفاع می‌کنیم ولی از کی‌روش توقع دارم خط حمله‌مان هم بهتر شود ولی هنوز در فوتبالمان این اتفاق نمی‌افتد.

 

عزیزی در خصوص اعتقاداتش به جادو و جنبل در فوتبال عنوان کرد: مدیری را به چشمان خودم دیدم که به اینگونه مسائل اعتقاد داشت؛ تیم هم چهار بازی نتیجه گرفت ولی در پنجمین مسابقه به یکی مثل خودش برخورد کرد که 2 بر صفر هم شکست خوردند؛ مثلا یک مدیرعامل را دیدم که می‌گفت یک آقایی را بیاورید روی نیمکت که از این کارها می‌کرد؛ مثلا تعویض‌ها را می‌گفت یا از این قبیل کارها می‌کرد.

 

بهترین انتخاب دوران حرفه‌ای: انتخاب ابومسلم

بدترین انتخاب: رفتن به امارات و آمریکا

بزرگترین پشیمانی: نرفتن به دورتموند

بهترین بازیکن حال حاضر ایران: سردار آزمون؛ گلش به بایرن مونیخ فوق‌العاده بود.

بهترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران: کریم باقری

بهترین مربی دروان بازیگری: ایویچ

بهترین رفیق فوتبالی: مهدی هاشمی‌نسب

سخت‌ترین مدافع ایرانی حریف: مهدی هاشمی‌نسب

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zw6dj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نظرسنجی برنامه نود