تاریخ انتشار: 1395/09/17 01:50
هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال
کد خبر: 244636

جدال دوباره قلعه‌نویی و رحمتی این بار با حضور منصوریان/ پرسپولیس به دنبال رستگاری در سرمای مشهد

هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال تحت تاثیر دو بازی حساس در مشهد و تهران قرار خواهد داشت.
جدال دوباره قلعه‌نویی و رحمتی این بار با حضور منصوریان/ پرسپولیس به دنبال رستگاری در سرمای مشهد

به گزارش فرتاک ورزشی، هفته سیزدهم لیگ برتر با برگزاری سه دیدار در روز پنجشنبه 18 آذرماه و 5 دیدار دیگر در روز جمعه 19 آذرماه در شهر‌های مختلف پیگیری خواهد شد. در حساس‌ترین این دیدار‌ها پرسپولیس در مشهد مهمان پدیده خراسان است و استقلال نیز در ورزشگاه آزادی از شاگردان امیر قلعه‌نویی پذیرایی خواهد کرد. نگاهی می‌اندازیم به دیدار‌های هفته سیزدهم که هر کدام حساسیت خاص خود را دارد.

ماشین‌سازی - ذوب‌آهن

شکست‌های پی در پی ماشین‌سازی در لیگ در نهایت باعث شد رسول خطیبی در پایان دیدار تیمش با پرسپولیس تصمیم به استعفا بگیرد. هدایت ماشین‌سازی فعلا به حسین خطیبی سپرده شده و نمی‌توان انتظار داشت این تیم با تفکرات دیگری مقابل ذوب آهن به میدان برود. تیم اصفهانی برخلاف رقیب خود هفته‌هاست که حریفان خود را در رقابت‌های جام حذفی و لیگ برتر یکی پس از دیگری شکست می‌دهد و به تیمی تبدیل شده که می‌توان برای آن شانس قهرمانی هم قائل شد.

نفت تهران - گسترش فولاد

شاگردان علی دایی هفته گذشته در اهواز با خوردن 4 گل از فولاد حسابی غافلگیر شدند و فردا برای جبران این شکست با انگیزه‌ای متفاوت به مصاف گسترش فولاد خواهند رفت. تیم تبریزی بعد از آخرین تعطیلات لیگ با چهره متفاوتی در دو بازی اخیر خود ظاهر شد و بعد از متوقف کردن استقلال در ورزشگاه آزادی، سپاهان را هم شکست داد تا چند پله‌ای در جدول بالا بیاید. بدون شک این دیدار می‌تواند یکی از جذاب‌ترین بازی‌های این هفته لیگ باشد.

نفت آبادان - سایپا

نفتی‌های آبادان را می‌توان عجیب‌ترین تیم لیگ لقب داد. از این جهت که آنها هیچ وقت قابل پیش‌بینی نیستند و نتایج‌شان در طول فصل به خوبی نشان دهنده این ادعا است. شاگردان دست‌نشان هفته پیش در مشهد توانستند با شکست سیاه جامگان باخت سنگین خود مقابل ذوب‌آهن در آبادان را جبران کنند و حالا میزبان سایپایی هستند که هفته‌هاست برای فرار از بحران عدم نتیجه‌گیری دست‌وپا می‌زند. حسین فرکی بعد از اینکه استعفایش مورد تایید هیئت مدیره باشگاه سایپا قرار نگرفت امیدوار است با کسب 3 امتیاز از برزیل ایران به نوعی جواب اعتماد مسئولان تیمش را بدهد.

پدیده - پرسپولیس

مهاجرانی و برانکو تاکنون نتوانسته‌اند مقابل یکدیگر پیروز شوند و جالب اینکه تقابل این دو مربی در دو بازی اخیر پدیده و پرسپولیس با نتیجه تساوی 2 بر 2 همراه بوده است. پرسپولیس این بار باید در سرمای شدید مشهد (طبق پیش‌بینی هواشناسی) و شاید حتی زیر بارش برف به مصاف رقیب سرسخت خود برود. پدیده در این فصل اگر آمادگی فصل پیش خود را تاکنون نداشته اما هفته پیش با توقف تراکتورسازی در تبریز نشان داد در حال بازگشت به شرایط خوب خودش است. پیش‌بینی می‌شود پنجمین نبرد این دو تیم هم جالب باشد و هواداران مشهدی از تماشای آن در هوای سرد لذت ببرند.

پیکان - سیاه‌جامگان

بازنده‌های هفته پیش به امید جبران باخت اخیرشان به مصاف یکدیگر خواهند رفت. هر دو تیم بعد از تعطیلات اخیر لیگ هنوز نتوانسته‌اند بردی را کسب کنند و باید دید مقابل یکدیگر چه نتیجه‌ای کسب خواهند کرد. در این بین تقابل  مجید جلالی و خداداد عزیزی که زمانی در پاس تهران با یکدیگر بودند، جالب است.

استقلال خوزستان - فولاد

قهرمان فصل پیش در فصل جاری با نوسان زیادی همراه بوده و همچنان درگیر مشکلات مالی است. این در شرایطی است که فولاد با درخشش ستاره خود ساسان انصاری توانسته خود را به تیم‌های بالای جدول نزدیک کند. تفاوت امتیازات دو تیم فقط یک امتیاز است با این تفاوت که انتظار از تیم پورموسوی به مراتب بیشتر از اینها است. استقلال خوزستان یکی از نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود و با شرایطی که دارد نمی‌توان خیلی به حضور موفق این تیم در رقابت‌های آسیایی  امیدوار بود. در هر صورت دربی اهواز همیشه جذابیت خاص خود را داشته و انتظار می‌رود دو تیم هجومی لیگ، جدال تماشایی را در حضور تماشاگران خونگرم شهرشان داشته باشند.

سپاهان - صبای قم

سپاهان در فصل جاری در نتیجه‌گیری ثبات لازم را نداشته و همین مسئله باعث شده خیلی‌ها روی این تیم به عنوان یکی از مدعیان جدی قهرمانی حسابی باز نکنند. عبدالله ویسی خوب می‌داند تماشاگران تیمش خیلی صبور نیستند و در صورت ادامه این روند نتیجه گیری تیم‌شان ساکت نخواهند نشست. در سوی دیگر فاصله تیم بحران‌زده صبای قم هفته به هفته با تیم‌های دیگر بیشتر می‌شود. صبا جدا از مشکلات فنی و نداشتن مهره‌های کارساز با مشکلات مالی هم مواجه است و در این شرایط مرفاوی نمی‌تواند امیدوار باشد که نیم فصل تیمش را تقویت کند.

استقلال - تراکتورسازی

حساس‌ترین بازی هفته را تیم‌های منصوریان و قلعه‌نویی برگزار می‌کنند. مربیانی که نزد هواداران استقلال محبوبیت خاص خودشان را دارند و طبیعی است که کری شدیدی هم بین آنها برای پیروزی در جدال رودررو وجود داشته باشد. این رویارویی برای پرسپولیسی‌ها هم مهم است و طبیعی است که آنها دوست داشته باشند این بازی برنده نداشته باشد تا هر دو تیم مدعی امتیاز از دست بدهند.

قلعه‌نویی آخرین بار حضورش در ورزشگاه آزادی خاطره تلخی برای هواداران استقلال رقم زد و به نوعی مانع قهرمانی این تیم در لیگ چهاردهم شد اما این بازی شرایطی کاملا متفاوتی دارد. هم اکنون منصوریان سرمربی استقلال است و شرایط تراکتورسازی در جدول رقابت‌ها بسیار مناسب است. از تقابل قلعه‌نویی و مهدی رحمتی هم نباید به سادگی گذشت. در بازی قبل این دو تیم اتفاقاتی بین آنها رخ داد که حتی در نتیجه بازی هم تاثیرگذار بود. باید دید این بار هم رویارویی قلعه‌نویی و رحمتی جنجال‌ساز خواهد شد یا نه، به خصوص اینکه رحمتی در چند روز اخیر با ماجرای سه جلسه محرومیتش به دلیل عکس یادگاری که در اردوی ارمنستان گرفته مواجه بوده و با این شرایط روز جمعه درون دروازه می‌ایستد. همه این عوامل بر هیجان این بازی خواهد افزود و از این‌رو انتظار می‌رود ورزشگاه آزادی روز جمعه پر از تماشاگر شود. هر چند هواشناسی در این روز کاهش دمای هوا و سرمای شدید را پیش‌بینی کرده است.

برنامه بازی‌های هفته سیزدهم لیگ به شرح زیر است:

پنج شنبه 18 آذر

نفت تهران - گسترش فولاد تبریز - ورزشگاه تختی تهران، ساعت 15

علیرضا فغانی - سجاد طوری - رضا قیم - محمد ملکی، ناظر: سعید بطحایی

ماشین‌سازی تبریز - ذوب آهن اصفهان - ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی، ساعت 14

رضا کرمانشاهی - حسین طالقانی - علی دودانگه - یاسر همرنگ، ناظر: بهرام مهرپیما

صنعت نفت آبادان - سایپا - ورزشگاه تختی آبادان، ساعت 15:30‌

محسن ترکی - علی اکبر نوری - حسین رحیمی‌پور - وحید صالحی، ناظر: حسین نجاتی

جمعه 19 آذر

پدیده خراسان - پرسپولیس - ورزشگاه ثامن مشهد، ساعت 14:10

موعود بنیادی‌فر - سعید علی نژادیان - سعید قاسمی - رضا عادل، ناظر: ابراهیم میرزابیگی

استقلال خوزستان - فولاد خوزستان - ورزشگاه غدیر اهواز، ساعت 15

تورج حق‌وردی - مهدی عالیقدر - قهرمان نجفی - جواد شرفی، ناظر: هدایت ممبینی

 سپاهان - صبای قم - ورزشگاه فولادشهر اصفهان، ساعت 15:15

پیام حیدری - علیرضا ایلدروم - محمد عطایی - سیدرضا مهدوی، ناظر: علیرضا کهوری

پیکان - سیاه‌جامگان خراسان - ورزشگاه شهدای شهرقدس، ساعت 15

محمدرضا اکبریان - بابک داوری - یعقوب حجتی - امید سعید‌فر، ناظر: علی خسروی

استقلال - تراکتورسازی تبریز - ورزشگاه آزادی، ساعت 16:20

بیژن حیدری - رضا سخندان - محمدرضا ابوالفضلی - اشکان خورشیدی، ناظر: فریدون اصفهانیان

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lakar

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رفیعی استقلالی است یا پرسپولیسی؟
سروش بازارگرمی میکند؛

خبری که دل منصوریان را شاد کرد
همه مصدومان استقلال به بازی تراکتور می رسند