تاریخ انتشار: 1395/10/06 10:11
کد خبر: 240378

لیستی که برانکو به باشگاه تحویل داد و رفت/بازیکنان مورد نیاز و مازاد پرسپولیس

با آغاز پنجره نقل‌و‌انتقالات زمستانی، برانکو لیست بازیکنان مورد نیاز و مازاد خود را به مسئولان باشگاه پرسپولیس اعلام کرده است.
لیستی که برانکو به باشگاه تحویل داد و رفت/بازیکنان مورد نیاز و مازاد پرسپولیس

برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با توجه به فرا رسیدن تعطیلات نیم‌فصل لیگ برتر با تهیه لیست بازیکنان ورودی و خروجی درصدد تقویت تیم پرسپولیس برای حضوری پرقدرت در نیم‌فصل دوم لیگ برتر و همچنین لیگ قهرمانان آسیا برآمده است.

از همین‌رو وی قبل از اینکه برای سپری کردن سال نو میلادی به همراه دستیارانش از ایران برود لیستی را تهیه و تدارک دید تا براساس آن بازیکنان مازاد از تیم جدا و بازیکنان جدید که مورد نیاز برانکو هستند جذب این تیم شوند.

در این گزارش قصد داریم ابتدا لیست بازیکنان مازاد و سپس لیست بازیکنانی که برانکو برای موفقیت پرسپولیس به آنها نیاز دارد، بپردازیم.

* لیست بازیکنان مازاد

محمد امین آرام طبع: آرام طبع بازیکن تیم پرسپولیس که در نیم‌فصل اول از صبای قم به پرسپولیس آمد نتوانست نظر مثبت برانکو را نسبت به خود جلب کند و به دلیل یک مصدومیت ناخواسته پیش از شروع فصل هرگز نتوانست جایی در ترکیب ثابت تیمش پیدا کند و فقط در بازی مقابل قشقایی در جام حذفی به صورت ثابت بازی کرد. بازیکن سابق تیم‌های کوثر، تربیت یزد، نساجی مازندران، آلومینیوم هرمزگان، صبای قم و پرسپولیس پیش از پایان نیم فصل لیگ برتر با برانکو درباره جدایی صحبت کرد و با معرفی تیم جدیدش از پرسپولیس جدا خواهد شد هرچند که این بازیکن هنوز تیم جدید خود را معرفی نکرده و اقدامی هم برای گرفتن رضایت‌نامه از باشگاه پرسپولیس انجام نداده است.

احمد نورالهی:  نورالهی به دلیل مشمولیت و گذراندن خدمت مقدس سربازی، مجبور شد از تیم پرسپولیس جدا شود و به احتمال فراوان برای سپری کردن دوران خدمت به تراکتورسازی می‌رود. این بازیکن که در فولاد یزد سابقه بازی داشته به احتمال فراوان و با توجه به اینکه پدر او در جبهه‌های دفاع مقدس حضور داشته در حدود 7 ماه خدمت سربازی را سپری خواهد کرد و بعد از آن به پرسپولیس بازمی‌گردد. چرا که با این تیم قرارداد دارد.

امید عالیشاه: وضعیت امید عالیشاه هم مشابه با احمد نورالهی است چرا که این بازیکن که سابقه حضور در تیم‌های مثل نساجی، نفت تهران، راه‌آهن و پرسپولیس را در کارنامه دارد با وجود اینکه با پرسپولیس دارای قرارداد است اما برای سپری کردن خدمت سربازی به تراکتورسازی می‌رود و پس از آن برای ادامه قرارداد خود پیراهن سرخ پرسپولیس را به تن خواهد کرد.

 

محمد رحمتی: بازیکن جوان تیم پرسپولیس که محصول آکادمی این باشگاه است تا پایان فصل و به صورت قرضی به تیم ماشین‌سازی تبریز خواهد پیوست. این بازیکن به دلیل اینکه فرصت زیادی برای بازی کردن پیدا نکرد از جمع پرسپولیسی‌ها جدا خواهد شد اما به دلیل قراردادی که با این باشگاه دارد یک بار دیگر پیراهن سرخ پرسپولیس را به تن خواهد کرد.

شهاب زاهدی: بازیکن جوان تیم پرسپولیس که پس از طی کردن دوران محرومیت خود به دلیل استفاده از مواد نیروزا؛ مجدداً به پرسپولیس بازگشت. به دلیل اینکه فرصت بازی در بین شاگردان برانکو به او نرسید به احتمال فراوان راهی ماشین‌سازی می‌شود اما او هم همانند رحمتی به صورت قرضی به ماشین‌سازی تبریز خواهد پیوست.

محمد انصاری: مدافع ملی‌پوش تیم فوتبال پرسپولیس که سابقه حضور در فجر سپاسی شیراز و استقلال را هم در کارنامه خود دارد از جمله بازیکنانی است که برانکو اعتقاد ویژه‌ای به او پیدا کرده و به هیچ عنوان حاضر به جدایی او از جمع سرخ‌پوشان نیست اما پیشنهاد وسوسه‌انگیز این بازیکن از تیمی چینی باعث شده تا مسئولان باشگاه پرسپولیس برخلاف مصاحبه‌هایی که انجام می‌دهند بی‌میل نباشند که انصاری را به لیگی در خاور دور ترانسفر کنند. از آنجایی که انصاری با پرسپولیس قرارداد دارد در صورت این انتقال رقم خوبی نصیب باشگاه پرسپولیس می‌شود. البته جدایی این بازیکن برای سرخ‌پوشان بدون تبعات نخواهد بود چرا که برانکو مخالف جدایی این بازیکن است و به مسئولان باشگاه اعلام کرده در صورت جدایی انصاری عواقب ناکامی‌های احتمالی را باید مسئولان باشگاه به عهده بگیرند.

 

دو بازیکن اوکراینی:‌ پریاموف و پالیانسکی دو بازیکن اوکراینی تیم پرسپولیس از همان زمانی که با این تیم قرارداد بستند حرف و حدیث‌های زیادی را با خود به همراه داشتند. عدم استفاده برانکو از این دو بازیکن و عدم کارایی مناسب این بازیکنان در همان زمان‌هایی که برانکو از آنها استفاده کرد شک کارشناسان و اصحاب رسانه را مبنی بر ضعف این بازیکنان تبدیل به یقین کرد. این دو بازیکن که برانکو نشان داده هیچ اعتقادی به آنها ندارد موضوعی است که مسئولان باشگاه پرسپولیس هم به خوبی به آن واقف هستند و برانکو صراحتاً به مسئولان باشگاه اعلام کرده نیازی به آنها ندارد اما باید دید زور برانکو برای جدایی این دو بازیکن آیا به ترکاشوند که حامی سرسخت این دو اوکراینی جنجالی است خواهد چربید یا نه.

از طرفی دیگر برانکو لیست مورد نیازش برای نیم‌فصل دوم را هم به مسئولان باشگاه داده اما این نگرانی‌ها وجود دارد که آیا همانند ابتدای فصل بازیکنانی جذب می‌شوند که در لیست برانکو هستند یا بازیکنانی هستند که در لیست برخی از مسئولان باشگاه قرار دارند! 

 

در ادامه این مطلب با لیستی که برانکو برای تقویت تیمش در نیم‌فصل دوم لیگ برتر به مسئولان باشگاه ارائه داده آشنا می‌شوید.

گادوین منشا: مهاجم گلزن تیم فوتبال پیکان امسال عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به جای گذاشته به طوری که شاید بیش از 10 تیم در لیگ برتر به دنبال جذب این بازیکن 27 ساله باشند. منشای نیجریه‌ای که سابقه بازی در تیم موستا، بلزن و کامپوستلا را در کارنامه دارد تا اینجا عملکرد نسبتاً خوبی به جای گذاشته و نام او در لیست برانکو دیده می‌شود اما اینکه مسئولان باشگاه پیکان راضی به جدایی این بازیکن شوند اتفاقی است که احتمال رخ دادن آن بسیار کم است.

سروش رفیعی: بازیکن 26 ساله فوتبال کشورمان که برای انجام خدمت سربازی به تراکتورسازی رفته بود در نیم فصل به دلیل پایان خدمت خود بازیکن آزاد به حساب می‌آید و برانکو از ماه‌ها قبل در فکر جذب این بازیکن خوش‌تکنیک بود اما رفیعی که این روزها پیشنهادهای زیادی را پیش‌روی خود می‌بیند به دنبال لژیونر شدن  و رفتن به باشگاه‌های خارجی است. بازیکن سابق تیم‌های فجر شهید سپاسی، فولاد خوزستان و تراکتورسازی در صورتی که به تیم‌های خارجی نرود از بین پرسپولیس و تراکتورسازی یک تیم را انتخاب خواهد کرد.

 

شایان مصلح:‌ این بازیکن مدافع چپ تیم سپیدرود رشت است و استایل بدنی او می‌تواند همگان را به یاد علیرضا نیکبخت واحدی بازیکن مطرح تیم‌های استقلال و پرسپولیس بیندازد. این بازیکن که در لیگ دسته اول بازی می‌کند یکی از گزینه‌های جدی برای پیوستن به پرسپولیس است.

علی کریمی: کریمی بازیکن سابق تیم سپاهان که این فصل لژیونر شده و به تیم دیناموزاگرب کرواسی رفته نتوانست در این تیم خود را جا بیندازد و به احتمال فراوان در پنجره نقل و انتقالات زمستانی از تیم کروات خود جدا خواهد شد. کریمی در لیست برانکو قرار دارد اما از آنجایی که روابط سرمربی کروات پرسپولیس با تیم دیناموزاگرب خیلی حسنه نیست به همین دلیل برانکو از سرتن چوک دستیار کروات خود خواسته تا با استفاده از دوستی صمیمانه‌ای که با مدیر باشگاه دیناموزاگرب دارد زمینه برای برای حضور این بازیکن جوان در پرسپولیس فراهم کند.

شهاب کرمی: کرمی بازیکن 26 ساله فوتبال کشورمان که در شهرداری یاسوج و فولاد خوزستان بازی کرده برای انجام خدمت سربازی به ملوان رفته بود که به تازگی کارت پایان خدمت خود را دریافت کرد و بازیکن آزاد اعلام شد. این بازیکن که متولد اسلام‌آباد غرب است از گزینه‌های برانکو برای حضور در پرسپولیس است و باید دید آیا این بازیکن شاگرد برانکو می‌شود یا نه.

آرمان قاسمی: مدافع تیم فوتبال پیکان یکی از گزینه‌های سرمربی کروات پرسپولیس برای پیوستن به این تیم است. این بازیکن که در ملوان، راه‌آهن و نیروی زمینی تهران بازی کرده جزو آن دسته از بازیکنانی است که برانکو بدش نمی‌آید در پرسپولیس او را در اختیار داشته باشد.

ایگور پراهیچ:‌ بازیکن کروات تیم فوتبال نفت تهران که پیش از این در پدیده بازی می‌‌کرد یکی از بازیکنان مدنظر برانکو برای پست خط دفاع است اما در حالی که علی دایی سرمربی نفت عنوان کرده مسئولان باشگاه پرسپولیس در صورت نیاز به این بازیکن باید با باشگاه نفت مکاتبه کنند اما جذب این بازیکن و به دلیل پر شدن سهمیه بازیکنان غیرآسیایی باید نام یک بازیکن که طبعاً اکراینی خواهد بود از لیست پرسپولیس خارج شود.

شجاع خلیل‌زاده: بازیکن ۲۸ ساله و بابلسری فوتبال کشورمان از ابتدای فصل در لیست بازیکنان مورد نیاز برانکو قرار داشت اما از آنجایی که نیم فصل از مدت زمان قرارداد او با سپاهان باقی مانده بود نتوانست به پرسپولیس بیاید و در نهایت هم قراردادش را با این تیم اصفهانی تا پایان سال تمدید کرد. خلیل‌زاده که در تیم‌های مس رفسنجان، مس کرمان، سپاهان و تراکتورسازی سابقه بازی دارد برای پوشیدن پیراهن پرسپولیس کار سختی را در پیش دارد چرا که از اصفهان خبر می‌رسد مسئولان سپاهان کماکان مخالف جدایی او از این تیم هستند.

حسن بیت‌سعید: بازیکن سوسنگردی فوتبال کشورمان در چند سال اخیر برای خود اسم و  رسم خوبی در فوتبال پیدا کرده و پیش از این در فولاد نوین و استقلال صنعتی خوزستان بازی کرده است. این مهاجم هم یکی از بازیکنانی است که شاید با درآوردن پیراهن آبی پیراهن سرخ پرسپولیس را بپوشد هرچند که گفته می‌شود نام این بازیکن در لیست برانکو قرار ندارد!

برانکو که در ایران حضور ندارد امیدوار است با جذب 4-5 بازیکن از لیستی که خودش تهیه کرده و در اختیار مسئولان باشگاه قرار داده بتواند نیمکت خوبی برای پرسپولیس فراهم کند چرا که این موضوع کاملاً قابل حدس است که پرسپولیس در نیم‌فصل دوم و همچنین لیگ قهرمانان آسیا کار بسیار سختی در پیش خواهد داشت و قطعاً تکیه بر موجودی فعلی نمی‌تواند سرخ‌پوشان را به موفقیت در بازی‌های پیش‌رو امیدوار کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bzqn8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فوری/اسامی ترکیب بازیکنان پرسپولیس مقابل تراکتور مشخص شد