تاریخ انتشار: 1395/10/22 12:58
کد خبر: 236621

دوست داشتم در استقلال بازی کنم اما رضایتنامه ام را ندادند

هافبک نفوذی و ملی‌پوش ایرانی می‌گوید الشحانیه را با هدف مشخصی انتخاب کرده و حتی در زمان انتخاب این تیم از یونان هم پیشنهاد داشته است.
دوست داشتم در استقلال بازی کنم اما رضایتنامه ام را ندادند

به گزارش فرتاک ورزشی، رحیم زهیوی بازیکنی که در روزهای گذشته پس از حرف و حدیث‌های فراوان به الشحانیه قطر پیوست، توانست در نخستین بازی خود برای این تیم گل‌سازی کند و ایگور استیماچ، سرمربی این تیم را به تحسین وادارد.

این بازیکن خوزستانی پیش از حضور در الشحانیه، جلسه‌ای را هم در باشگاه استقلال برگزار کرده بود و در حال پیوستن به این تیم بود، ولی مخالفت تیم سابق او یعنی استقلال خوزستان در نهایت منجر به لژیونر شدن او شد.

درخشش زهیوی در الشحانیه در نخستین بازی باعث شد تا به سراغ او برویم و دقایقی درباره انتقال به این تیم، منتفی شدن حضورش در استقلال، تیم‌ ‌ملی و آینده‌اش صحبت کند که این مصاحبه‌ را در ادامه می‌خوانید:

* خیلی زود درخشش در الشحانیه را آغاز کردی و روز گذشته زمینه ساز گل نخست تیمت شدی.

- بازی با المعیذر ۶ امتیازی بود و باید در این بازی به پیروزی می رسیدیم. پیروزی تیم‌مان منجر به صعود به رده‌های نهم و یا دهم جدول رده‌بندی می‌شد. پیش از بازی مصدوم بودم اما مربی به من گفت‌ حتی اگر در زمین هم حاضر شوم کافی است. در ‌دقیقه ۲۰ مصدومیتم تشدید شد، اما باز هم به بازی ادامه‌ دادم.

* به نوعی با حضور در این بازی ریسک کرده‌ای و احتمال داشت مصدومیت سخت‌تری به سراغت بیاید.

- قطعا همین طور است، اما من به خواسته استیماچ بازی کردم و در این دیدار ۳۰ تا ۴۰ درصد از توانایی‌هایم را به نمایش گذاشتم، این در حالی بود که بازی کردن برای من سخت بود. یک پاس گل دادم و چند پاس گل را هم مهاجمان تیم از دست دادند.

* الشحانیه در حال‌ حاضر یازدهم جدول است و می‌تواند به رده‌های بالاتر هم صعود کند.

- در فصل جاری لیگ قطر چهار تیم به لیگ پایین‌تر سقوط می‌کنند. من از شرایط این تیم خبر دارم و با اطلاعات کامل به این تیم پیوسته‌ام. می‌توانیم از منطقه سقوط فرار کنیم.

* حضورت در الشحانیه دور از انتظارها بود اما روند انتقالت به این تیم خیلی سریع رخ داد.

- دو هفته‌ پیش و پس از اتمام بازی با صبای قم، پیشنهاد الشحانیه به دستم رسید، مسئولان این تیم گفتند که این پیشنهاد محرمانه بماند. من هم با توجه به این که هیچ چیز قطعی نبود آن را رسانه‌ای نکردم. در آن زمان از یونان هم پیشنهاد داشتم، اما به اردوی تیم‌ ‌ملی دعوت شدم. مسئولان الشحانیه گفتند که با حضور من در امارات می‌توانند روند کارها را هر چه‌ زودتر انجام دهند. از آنجایی که استیماچ، سرمربی الشحانیه از من شناخت داشت، من را انتخاب کردند. سال گذشته و زمانی که استیماچ سرمربی سپاهان بود به این تیم گل زده بودم و از طرفی الشحانیه در این پست به بازیکنی به مانند من نیاز داشت.

* مدت قراردادت با الشحانیه تا چه زمانی است؟

- قرارداد من به مدت یک فصل و نیم است، اما اگر الشحانیه به لیگ پایین‌تر سقوط کند می‌توانم قراردادم را با این تیم برای سال آینده فسخ کنم.

* بدون شک هدفی در پشت انتخاب الشحانیه داشته‌ای و صرفا به خاطر منافع مالی به این تیم نرفته‌ای.

- ۱۰۰ درصد همین طور است. من از انتخاب الشحانیه هدف داشتم. پولی که الشحانیه به من می پردازد را در لیگ ایران هم می‌توانستم به دست بیاورم. در این جا بازیکنان بزرگ و امکانات خوبی وجود دارد که در زمینه رشد و پیشرفت را فراهم می‌کند.

* مهرداد پولادی هم روز گذشته به مدت ۹۰ ‌دقیقه برای الشحانیه بازی کرد. او چقدر در حضور تو در این تیم تاثیر داشت؟

- مهرداد نقش بسزایی در الشحانیه دارد و از نظر تجربه به این تیم کمک می‌کند. علاوه بر مهرداد، علی جوکار، دیگر بازیکن ایرانی الشحانیه است.

* کمتر کسی از حضور جوکار در الشحانیه مطلع است، آیا او پاسپورت قطری دارد؟

- نه. پاسپورت او ایرانی است و جزو سهمیه بازیکنان خارجی الشحانیه محسوب می‌شود. او در پست دفاع چپ به میدان می‌رود.

* پست خودت در این تیم چیست؟

- من در پست هافبک نفوذی به میدان می روم.

* فکر می‌کنم اگر چشمه‌هایی از تکنیک نابت را در این تیم به نمایش بگذاری، قطری‌ها متوجه جذب بازیکن با استعدادی شوند.

- ۱۰۰ درصد همین است. می‌خواهم بهترین نمایش‌هایم را ارائه دهم و همه را شگفت زده کنم.

* پس از حضور در اردوی تیم‌ ‌ملی در دومین روز از اردو خارج شدی و در ابتدا این حرکت خبرساز شده بود.

- من از کارلوس کی‌روش و مارکار آقاجانیان اجازه گرفتم و به آنها گفتم که برای مشخص شدن پیشنهاداتم باید به ایران بازگردم. آنها هم به من گفتند که مدیرعامل و مربی‌ات باید اجازه دهند. پس از آن با مارکار صحبت کردم و از آنها تشکر می‌کنم که به من اجازه دادند تا به ایران باز گردم.

* حضور در اردوی تیم‌ ‌ملی چطور بود؟

- دو روز در اردو بودم. شرایط بسیار خوب بود. اکثر بازیکنان شاخص و شاغل در لیگ برتر در تیم‌ ‌ملی بودند. جو بسیار خوبی در تیم‌ ‌ملی وجود دارد و تمام تلاش همه بازیکنان نشان دادن توانایی‌هایشان به اعضای کادرفنی است.

* در چند روز گذشته امکانات فوتبال قطر را چطور دیده‌ای، آیا قابل قیاس با ایران است؟

- اصلا قابل قیاس نیست. در آن جا همه چیز حرفه‌ای است. درباره مصدومیت من گفته‌اند که به مدت ۱۰ تا ۱۵ روز دیگر به مسابقات باز می گردم، اما اگر در ایران مصدوم می شدم این احتمال وجود داشت که پس از یک ماه به میادین بازگردم.

* پیش از حضور در الشحانیه با مسئولان استقلال تهران صحبت کرده بودی و حتی در خبرها عنوان شد که با این تیم به توافق رسیده‌ای، اما به یک باره با الشحانیه پیوستی.

- استقلال خوزستان موافق حضورم در استقلال تهران نبود و به همین دلیل به من رضایت نامه نداد. دوست داشتم در استقلال بازی کنم، اما شرایط به گونه‌ای دیگر پیش رفت.

* پس از جدایی تو از استقلال  خوزستان و حمایت نشدن کافی از این تیم چه اتفاقی برای قهرمان لیگ پانزدهم می افتد؟

- من نمی توانستم برای استقلال کاری کنم. آنها بازیکنان خوبی در اختیار دارند و چند بازیکن را هم جذب کرده‌اند. امیدوارم که نتایج خوبی را در ادامه لیگ به دست بیاورند.

* در چند روز گذشته از حضورت در الشحانیه، همکاری با استیماچ را چگونه می بینید؟

- استیماچ،  مربی بزرگی است و امیدوارم که روزهای خوبی را  با هم دیگر داشته باشیم.

* بدون شک در یکی، دو سال منتهی به جام جهانی تمرکز همه بازیکنان بر درخشش در تیم‌های باشگاهی‌شان است تا بتوانند در تیم‌ ‌ملی جایی را به دست بیاورند.

- ۱۰۰ درصد همین طور است و می‌خواهم در ترکیب نهایی تیم‌ ‌ملی جای داشته باشم.

* و صحبت پایانی...

- از همه کسانی که در این مدت به من کمک کرده‌اند تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانم در آینده زحمات شان را جبران کنم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xworl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نابودی پانیونیوس بدون ستاره های ایرانی