تاریخ انتشار: 1395/11/04 10:39
کد خبر: 234109

استقلال؛ بی ثبات ترین تیم لیگ

بازگشت رحمتی به دروازه استقلال! این مهمترین خبری بود که می‌شد ساعاتی مانده به بازی با صنعت نفت آبادان شنید.
استقلال؛ بی ثبات ترین تیم لیگ

بازگشت رحمتی به دروازه استقلال! این مهمترین خبری بود که می‌شد ساعاتی مانده به بازی با صنعت نفت آبادان شنید. دایره تغییرات اما فقط به چارچوب دروازه ختم نمی‌شد. سرمربی استقلال برخلاف پیش‌بینی‌ها وریا غفوری را از ابتدا در پست دفاع راست قرار داد تا خسرو حیدری به یکی از نیمکت‌نشین‌های سرشناس این بازی تبدیل شود. غیبت فرشید اسماعیلی هم از جمله تصمیم‌های غیرمنتظره منصوریان بود. به جای اسماعیلی که نمایش خوبی در ترکیب استقلال داشت، شاهد حضور مجتبی حقدوست بودیم. بازیکنی که هفته پیش برای استقلال بازی نکرد. بازگشت علی قربانی به ترکیب اصلی هم از دیگر تحولات چشمگیر ترکیب آبی‌ها بود که خیلی‌ها را شگفت‌زده کرد. البته برای منصوریان تغییرات مداوم ترکیب استقلال کاملا عادی است. او از ابتدای فصل تا به امروز تنها در حد فاصل هفته‌های چهارم تا ششم ترکیب استقلال را تا حدودی ثابت نگه داشت و در بقیه هفته‌ها هیچ گاه ترکیب تیمش را حفظ نکرد. او تا پایان هفته هجدهم بیش از 20 بازیکن را به تناوب در ترکیب اصلی تیمش به بازی گرفته است و یقینا این راه همچنان ادامه خواهد داشت و با اضافه شدن تیموریان و جباروف به طور قطع منصوریان باز هم ترکیب اصلی تیمش را دستخوش دگرگونی‌هایی خواهد کرد و او خودش را ملزم به استفاده از بازیکنانی می‌داند که به لحاظ مالی بار سنگینی به دوش استقلال داشته‌اند.

رویه‌ای که منصوریان از ابتدای فصل تا به امروز پی گرفته منهای مواردی که ناچار به تغییر در ترکیب بوده، استقلال را در وضعیتی قرار داده که امروز می‌بینیم. تیم منصوریان تا این هفته عمیقا از نداشتن ثبات در ترکیب رنج برده است. بی‌تردید یک تیم برای رسیدن به کامیابی و موفقیت ملزم به استفاده از دایره محدودی از بازیکنان است تا به آنچه می‌خواهد برسد. در استقلال اما هر بار شاهد عوض شدن ترکیب اصلی بوده‌ایم و منصوریان هیچ گاه پاسخ روشنی درباره اینکه چرا مدام ترکیب را تغییر می‌دهد نداده است. شاید در هفته‌های ابتدایی این رویه قابل توجیه بود و سرمربی استقلال حق داشت در راستای رسیدن به ایده‌آل‌ترین ترکیب ممکن گزینه‌ها را جابه‌جا کند اما لیگ به هفته هجدهم رسیده که می‌بینیم منصوریان در تمام خطوط دست کم دو گزینه را به بازی گرفته است.

گرچه این وضعیت نکات مثبتی هم دارد و استقلال را تنها به یک بازیکن متکی نمی‌سازد اما وقتی تحولات پی در پی باشد و از حد بگذرد سیستم ذهنی تیم کاملا به هم می‌ریزد. البته عصر دیروز آبی‌ها با وجود همین تغییرات توانستند در آبادان برد بزرگی به دست آورند و با 3 گل ارزشمند از سد صنعت نفت بگذرند اما منصوریان باید هر چه زودتر به ترکیب مشخصی دست یابد تا تیمش از لحاظ روانی هم به ثبات برسد. برد دیروز شاید تا حدودی منصوریان را در مسیر یافتن عالی‌ترین ترکیب ممکن یاری رساند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gblgx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ترکیب احتمالی بازیکنان استقلال مقابل سیاه جامگان