تاریخ انتشار: 1395/11/07 22:57
کد خبر: 233282

یاد چه افتادید؟

یاد چه افتادید؟

همتون تو جریان ضربه سر زیدان به ماتراتزی تو بازی جام جهانی هستین.

ولی خبر از اینجا به بعد شروع میشه

 

ظاهرا یکی از خبرنگاران لبنانی که تو استادیوم بوده بدون هیچ مصاحبه ای از طرفین دلیل این کار زیدان رو اینطور بیان کرده که ماتراتزی به زیدان لقب ((مسلمان تروریست)) رو داده و در پی همین مسئله هم مقامات ایران که در پی این هستن از هر چیزی به نفع خودشون استفاده کنن در نامه ای از زیدان به خاطر این عمل تشکر کرده و گفته اند که تو با این عملت از آبروی اسلام و مسلمانان دفاع کرده ای!!!!!!!!

و حالا پاسخ زیدان و دلیل عملی که انجام داده:

 

زیدان: ماتراتزی به مادر و خواهرم توهین کرد

 

زین الدین زیدان کاپیتان تیم فرانسه در جام جهانی آلمان، گفته است که از واکنش خود در برابر حریف ایتالیایی اش مارکو ماتراتزی پشیمان نیست.

 

زیدان در بازی نهایی جام جهانی در برابر ایتالیا، در آخرین دقایق وقت اضافی، با ضربه سر به سینه ماتراتزی زد و با کارت قرمز داور، از زمین اخراج شد.

 

او در مصاحبه با تلویزیون فرانسه گفت چیزی که ماتراتزی به او گفته، "توهینی بسیار شخصی علیه زنان خانواده" وی بوده است.

 

این نخستین مصاحبه تلویزیونی زین الدین زیدان پس از حادثه بازی نهایی جام جهانی است که منجر به اخراج او شد.

 

زیدان در پاسخ به این پرسش که چه عملی از سوی حریف ایتالیایی او، باعث چنین واکنش تندی شد، گفت: " این عمل خیلی توهین آمیز بود، بسیار شخصی بود. او به مادر و خواهرم توهین کرد. حرفهای خیلی سختی زد".

 

کاپیتان تیم ملی فرانسه نایب قهرمان جام جهانی 2006 افزود: "شما یک بار که چنین حرفی را بشنوید، می توانید از آن بگذرید و به راه خود ادامه دهید، من هم این کار را کردم، اما او برای بار دوم و سوم آن حرفها را تکرار کرد".

 

زیدان گفت که او پیش از هر چیز یک انسان است و ترجیح می داد با مشت به صورتش بزنند اما آن حرفها را نشنود.

 

او گفت که از واکنش خود پشیمان نیست اما برای طرفداران فوتبال و بچه هایی که در سراسر دنیا این حادثه را دیده انده، متاسف است.

 

 

نظر می رسید مردمی که در یکی از کافه های پاریس، پخش مستقیم مصاحبه زیدان را تماشا می کردند، قهرمان شان را بخشیده اند. آنها وقتی صحنه ضربه سر زیدان به سینه ماتراتزی بازپخش شد، بی اختیار فریاد شادی سر دادند

 

 

خبرنگار بی بی سی که به همراه شماری از علاقه مندان فوتبال، در یک کافه در پاریس، پخش مستقیم مصاحبه زین الدین زیدان را تماشا کرده، می گوید به نظر می رسید این مردم قهرمان شان را بخشیده اند. آنها وقتی صحنه ضربه سر زیدان به سینه ماتراتزی از تلویزیون بازپخش شد، بی اختیار فریاد شادی سر دادند.

 

این خبرنگار بی بی سی می افزاید، به نظر می رسد مردم فرانسه، به جای محکوم کردن زیدان به خاطر عمل غیر ورزشی اش، احساس او را درک کرده اند.

 

اعتراف زیدان به اینکه واکنش او در برابر ماتراتزی، یک ضعف بشری بوده است، او را بیش از پیش محبوب تر کرده است.

 

مارکو ماتراتزی روز سه شنبه در مصاحبه با یک روزنامه ایتالیایی از خود دفاع کرد و گفت: " توهین من به زیدان چیزی در اندازه توهین هایی است که ده ها بار در جریان بازی می شنوی ولی پس از پایان بازی فراموش می شود."

 

او گفت: " من زیدان را تروریست ننامیدم و مطمئنا از مادرش هم چیزی نگفتم."

 

زین الدین زیدان هم در مصاحبه خود با تلویزیون فرانسه، از این ادعا که ماتراتزی او را تروریست نامیده باشد، حرفی نزد.

 

او که در شهر مارسی فرانسه به دنیا آمده، فرزند یک خانواده مهاجر الجزایری است

 

Image result for ‫ضربه سر زیدان‬‎


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jgqye

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



زیدان: هر موقع رونالدو گلزنی نکند، مورد انتقاد قرار خواهد گرفت